Test | Scarabeo 200 ie - Prava mjera
Pod logotipom scarabea, uspješnog talijanskog sinonima za gradske skutere, krije se izvrsno osmišljen kompaktni skuter manjeg obujma porijeklom s Istoka
U ovo „ludo“ doba kada više ništa nije isto kao prije, barem kada se o interesu i mogućnostima nas kupaca na tržištu motocikala i skutera radi, doživjeli smo nešto uistinu divno. Naime, na testu smo provozali Aprilijin model scarabeo 200 koji se prodaje po vrlo privlačnoj cijeni od 23.900 kuna. Tajna njegove „niske“ cijene je ponajprije u izradi u kineskim pogonima Piaggiove grupacije, zatim nešto starija mehanika te naposljetku jednostavnija izvedba. Treba li vas odbijati zbog toga? Nikako!
Iako nas je najezda jeftinih i uistinu loših dvokotača s Istoka podosta iziritirala svojim jeftinim rješenjima, šarenilom te nadasve privlačnim cijenama kojima - premda odavno znamo onu staru „Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino“ - nismo mogli odoljeti, ovdje je ipak stvar drukčija.
Naime, scarabeo 200 ie nije samo jeftinija kopija svog originala, već ima i vlastitu osobnost i kvalitete. Kao prvo, iznimno je privlačan i elegantan, s izvrsno pogođenom ergonomijom vozačke pozicije. Kada sjednete na njega, sjetite se i originala i, primjerice, honde SH ili kymca peoplea.
Sve su to modeli koji izvrsno pristaju vozaču, s dobro podešenom visinom ravne podnice, udobnim sjedalom i širokim upravljačem koji omogućuje dobru voznost u gradu. Na scarabeu 200 ie je svemu tome pridodana pregledna instrumentna ploča s kombinacijom analogno-digitalnih prikaznika. Podataka je više no što ih trebate, a posebice valja pohvaliti podatke putnog kompjutora koji se mogu izlistati na LCD-ekranu, i to pomoću tipke mode na desnoj ručki. I neki skuplji modeli nemaju toliko podataka na raspolaganju, a možemo nabrojati samo neke: sat, ukupni brojač kilometara, dnevni brojač, napon punjenja akumulatora, vanjska temperatura....Uz to, iznad instrumenata smjestio se malen vjetrobran koji vozača dobro štiti od udara vjetra do najviše brzine od 120 km/h prema instrumentima, a suvozaču su namijenjeni bočni oslonci za noge odvojeni od podnice te rukohvati koji su ujedno i dio prtljažnika-nosača kofera.
I vozač i suvozač se na poziciju ne trebaju žaliti, a na scarabeo stanu i viši vozači. No, stoga pod sjedalo ne stane gotovo nikakva kaciga osim najmanjih jet-modela. Taj nedostatak prostora pod sjedalom te kopča za prtljagu na prednjici sjedala, koja je postavljena prenisko podnici, ujedno su i svi prigovori koje možemo uputiti tom modelu. Stoga predlažemo da odmah pri kupnji dodate i putni kofer. Bit će svakako jednostavnije u njega odložiti postojeću kacigu nego tražiti onu koja stane pod sjedalo.
Također, vozne osobine su na visini zadatka, a najprije treba pohvaliti kočnice koje zahvaljujući integralnom sustavu kočenja imaju izniman „ugriz“ i dobro se doziraju. Nije znatno niže na ljestvici pohvala ni motor koji je opremljen ubrizgavanjem, četiri ventila, dvije bregaste u glavi te dva moda rada - eco i sport. Dok u modu sport razvija svoju nominalnu snagu od 19,3 KS, u modu eco je nešto slabiji, ali i troši prosječno sedam posto manje goriva. Ipak, u vožnji se ta razlika gotovo ni ne primijeti, a u oba moda skuter ubrzava intenzivno i jednolično. Potrošnja se vrti oko tri litre na 100 km, pa ćete sa spremnikom obujma 8,5 litara, smještenim pod sjedalom, stalno „koketirati“ s dosegom od gotovo 300 km. Eventualnim nedostatkom motora može se smatrati što zadovoljava tek ekološku normu Euro 3.
No, ovjes je na razini niže od kočnica i motora, što nikako ne znači da je loš. Samo katkad prednji i stražnji ovjes na neravninu odreagiraju neujednačeno pa nepotrebno ljuljuškaju skuter.
U svakom slučaju, puno pohvala i malo prigovora dovoljno je da - trebate li gradski skuter - razmotrite taj model. Zbog njegovog porijekla ne trebate strahovati jer je scarabeo iznimno dobro osmišljen i sastavljen. Više razmišljajte o tome da kupujete skuter koji će dugo imati vrijednost i koristiti vam, i to za „samo“ 23.900 kuna. Sve u svemu, mnogim vozačima je spoj koji nudi scarabeo 200 uistinu - prava mjera.
Ovdje može biti vaš oglas!
Zajednica | Komentari