2008-11-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Hyosungovom GT 650 R-u dvije se stvari nipošto ne mogu osporiti - ozbiljan izgled i povoljna cijena. Isto tako, ne može se ni poreći da neki segmenti nisu na razini japanske i europske konkurencije
Razlike oklopljene varijante Hyosungova modela GT 650 poznate pod oznakom R, u usporedbi s onom ogoljenom već su na prvi pogled vidljive. Nabrajanje se svodi tek na puni profil oplata, okomito i usko prednje svjetlo te sportski tip upravljača. Pridodamo li tome još „nevidljive“ razlike, kao primjerice šest kilograma više na vagi te isto toliko manje u dopuštenoj nosivosti, listu nabrajanja smo zaključili.
No, uvelike važnije od tih izmjena sasvim je drukčija R-ova koncepcija. Vozač više ne sjedi uspravno kao na nakedu, već je „razvučen“ preko duguljastog i uskog spremnika goriva te je znatno više opterećen na ručne zglobove. Dakle, danak sportskom štihu i impozantnoj pojavi na koncu se morao platiti.
A da je pojava tog koreanca itekako dojmljiva, uistinu jest. Štoviše, pri pogledu na njegove oštre i zavodljive linije brojni su poznavatelji motocikala ostali bez teksta. Prvo - uopće nisu računali s time da Hyosung može proizvesti atraktivan sportski dizajn, a drugo - ni na kraj pameti im nije bilo da se kao pogonski agregat koristi kopija proslavljenog Suzukijevog motora V2 poznatog iz modela SV 650. Uz to, karizmatičan dvocilindraš oduševljava iznimno širokim uporabnim područjem te robusnim nastupom. Ipak, mjesta za poboljšanja još uvijek ne nedostaje. Primjerice, svakako bi se moglo poraditi na uglađenosti u nižim okretajima, smanjenju vibracija u srednjim režimima te na preciznosti i finoći mjenjača.
Na početku naše testne vožnje sve smo to promatrali s aspekta propusta, no kako smo se s tim motociklom sve više upoznavali, tako se nametnuo zaključak da je to ustvari nužni popratni dio cjelokupne priče GT 650 R-a. Naime, vidljiva nedorađenost pokazala se gotovo u svim segmentima. Bila riječ o završnoj obradi, motoru, ovjesu ili okviru, posvuda su ostale manjkavosti koje treba poboljšati. Takav se postupak može u svakoj situaciji opravdati cijenom. Naime, GT 650 R pripada najpovoljnijim dvocilindrašima koji je trenutačno na hrvatskom tržištu bez prave konkurencije. Također, odnedavno na akcijskoj cijeni od 42.990 kuna gotovo je sedam tisuća kuna udaljen od najljućeg konkurenta kawasakija ER-6 f-a, naravno u povoljnijem smjeru.
Međutim, uz povoljnu cijenu treba istaknuti i činjenicu da GT 650 R u voznim svojstvima nije dosegao razinu japanske ili europske konkurencije. Te se vozne osobine ne mogu opisati neagilnim ili nervoznim, no za spuštanje u nagib i mijenjanje pravca potrebno je ipak osjetno više angažmana i impulsa nego što smo to naviknuli kod njegove konkurencije.
Štoviše, kada ga takvog i položite u nagib, putanje su izuzetno neprecizne i nestabilne, glavni krivac je ponajprije premekana prednja vilica koja uvelike smanjuje osjećaj na prednjem kraju, a u nešto ekstremnijoj vožnji očigledno i proširuje putanju prolaska.
S druge strane, zaštita od vjetra je dobra. Vjetrobransko staklo poprilično je okomito konstruirano što vozaču omogućuje da se bez većih akrobatskih napora uspješno skrije pod nju. Uz to, pod punim opterećenjem u šestoj brzini u tom slučaju digitalni instrumenti mjere brojku od 217 km/h, što je - uzme li se u obzir - snaga i obujam agregata - iznimno solidna brojka.
U konačnici se svi nedostaci, osim kočnica, koreancu mogu progledati kroz prste. Kritike pritom ne idu na račun učinka, već ponajprije u smjeru transparentnosti i finoće doziranja. Također, potrebna je - kako bi se zaustavni putevi sveli na najmanju moguću mjeru - uistinu velika uporabna sila na polugu kočnice, a tada vozaču nedostaje povratna informacija.
Hyosungova niska cijena, iznimno skromna potrošnja (koja je u nekim režimima pala i na četiri litre na 100 km) te provjerena pouzdanost agregata čine ga jednim od najatraktivnijih izbora za ulazak u srednju početničku klasu pa bismo ga odmilja mogli prozvati - odraslim maloljetnikom. A što je s manama? One su sastavni dio cijele priče i kao takve ih naprosto morate prihvatiti.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |