Motorevija
PRETRAGA
2010-05-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: mps
Bookmark and Share

Na 24.766 km presađeno mu je novo srce. Time je superluksuzni turer resetiran na nulu i sve je moglo krenuti otpočetka. No, već nakon 12.000 km pojavio se novi problem. Motor je počeo ispuštati zvukove nakon kojih je kraj bio neizbježan



Razočaravajuće! Tako bi glasio dosadašnji rezime testa izdržljivosti bavarskog superturera. Od BMW-a K 1300 GT, modela koji je zapravo tehnička evolucija uspješnog prethodnika K 1200 GT-a, očekivalo se puno više.

Naime, u svim je usporednim testovima doslovce pomeo konkurente. No, kao i mnogo puta dosad kvalitete iskazane tijekom usporedbi i testova ne moraju se nužno poklapati s onima na testu izdržljivosti.

Dakle, rezimirajmo ukratko. Nakon što je na 24.766 „eksplodirala“ košara spojke te uzrokovala kapitalni kvar motora (međubilanca Motorevija 1/2010.), BMW je odlučio našem najluksuznijem maratoncu podariti novo „srce“ i nastaviti započeto. Novi je motor sve iznova postavio na nulu - dakle obavezno odvezenih 50.000 km što znači da će ostatak motocikla ustvari pretrpjeti torturu od oko 75.000 km.


Tragovi na radilici su očigledni - na desnoj klipnjači vidljivi su risevi. Isprva su BMW-ovi stručnjaci mislili da je možda došlo do greške u nitriranju, odnosno procesu očvršćivanja materijala. No, kasnija analiza je pokazala da je radilica u trenutku ugradnje bila posve ispravna

Tijekom jednog usporednog testa gdje je naš „K-atastrofalni“ bio prateći motocikl, glavnom testnom vozaču Karstenu Schwersu u uho je ušlo lagano „tuckanje“ na 4000 o/min, koje je tijekom testa postajalo sve glasnijim.

Stoga je odmah nakon povratka u redakciju K 1300 GT premješten u ovlašteni BMW-ov servis gdje je u društvu Motorradovih tehničara demontiran te rastavljen do posljednjeg šarafa. I naravno, uzrok tuckanja je otkriven. Donji ležaj desne klipnjače je odradio svoje, ljuske ležajeva pokazivale su veliku potrošenost, a na radilici su također vidljivi tragovi habanja.


 Veliki uzrok, malo djelovanje - oštećenja na ljuskama ležajeva dovela su do razlike u toleranciji. U tom trenutku motor se počinje glasati famoznim zvukom - tuc-tuc

Je li riječ o grešci materijala ili pak o problemima nastalima u procesu očvršćivanja materijala? Iz BMW-a nam govore kako je cijela ta situacija oko našeg maratonca loša karma, baksuz, peh, iliti nesreća.

Štoviše, neki mehaničari sumnjaju da je taj put zatajio sustav podmazivanja ulja.
- Izgledno je da je u hladnjaku ulja ili u crijevima sustava ostalo prljavštine ili sitnih ostataka nakon prvog kvara, odnosno „mljevenja“ lamela - kažu dotični.



Ako je takav mikrokomadić i stigao do jednog od sitnih kanala te ih začepio, jasno je i zašto je došlo do „tuckanja“. Odgovornost Motorradovog testnog tima za taj je kvar potpuno isključena. Naime, cijelo vrijeme nastavka testa ulje u sustavu je redovito kontrolirano, a i prvi je servis uredno odrađen. Uostalom, to je potvrdio i BMW, koji je potvrdio i još nešto. Završetak testa izdržljivosti uopće ne dolazi u pitanje. Kažu - maraton pod svaku cijenu ide dalje!





BMW K 1300 GT

�daje

Obujam: 1293 cm3

Snaga: 161 k (117 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 135 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 294 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 24 l

Dužina: 255 kg

Maksimalna brzina: 245 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R