2010-03-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak, Jorg Kunstle | |
Bilo da se radi o modelu od 650 ili 1250 ccm, s oplatama ili bez njih, Suzuki potencijalnim kupcima bandita nudi široke mogućnosti. Istražili smo koja je od njih najatraktivnija
Kao i u većini hrvatskih priča, situacija je paradoksalna. Dok u Europi Suzukijevu prodaju modela porodice bandit uglavnom predvodi jači od 1250 ccm, na našem je tržištu situacija obratna. Drugu godinu zaredom gotovo polovicu ukupne prodaje te porodice motocikala drži model 650 S, a slijede ga GSX F i naked. Veliki model, bilo da se radi o onome s oplatom ili bez nje marginalno je zastupljen.
Razlozi za takvo stanje svakako postoje. Hrvatski sustav oporezivanja motocikala (porez na cestovna motorna vozila) strahovito udara po džepu za veliki obujam i snagu, a ne odudaraju ni kategorije raspodjela razreda obveznog osiguranja. Nadalje u osiguravateljskim kućama već se neko vrijeme ne može „srediti“ nikakav bonus. Kad tome dodate i „smirenije“ kupce, takav odnos snaga čini se sasvim logičnim.
Ni u jednoj porodici unutar iste kuće srednja klasa motocikala i ona big bike nisu posložene uže - bilo da se radi o koncepciji ili cijeni. Suzuki svoju taktiku bazira na nemilosrdnom iskorištavanju jednakih komponenti po principu - jedan za sve. Primjerice, 650-ica se od većeg brata razlikuje samo po manjem promjeru prednje vilice (41 umjesto 43 mm), čeličnoj stražnjoj vilici (na 1250 je aluminijska) te stražnjoj felgi dimenzija pet cola (1250 ima 5,5 cola). Stoga ne treba čuditi da je masa 650-ice manja samo pet kilograma, bilo da se radi o verziji s oplatama ili bez njih.
Pet kilograma samo po sebi ne može biti dovoljan argument, no gotovo dvostruko veći obujam može - 1250 ccm naprama 650 ccm, ili mjereno u snazi 108 KS naprama 86. Ta razlika pokazuje u kojem smjeru vozi veliki bandit. Nema tu ni primisli o razvoju snage poput onoga na sportskim jurilicama. Riječ je isključivo o opuštenom „klizanju“, surfanju na valovima snage i okretnog momenta. Sa 116 Nm pri 3400 o/min zaista nije važno u kojem ste stupnju prijenosa. Ujedno, već na 2000 o/min na raspolaganju vam je 100 Nm, koji se kasnije moćno i suvereno „rastežu“ sve do 6500 o/min. Veliki bandit jedan je od obujmom najvećih, a karakterno najopuštenijih motocikala uopće. Privlači vozače starije od 40 godina koji se vraćaju svijetu motociklizma ili pak odustaju od sportskih modela.
Varijanta S je, naravno, omiljenija od potpuno ogoljele, iako potonja pruža intenzivniji i izravniji osjećaj vožnje. Njezine manje dimenzije nisu samo vizualna varka, nego i subjektivan osjećaj svakog vozača koji je probao oba modela jedan za drugim. Gotovo je za ne povjerovati da se radi o tehnički identičnim motociklima.
Najveće su prednosti modela S iznad brzine od 160 km/h. Tu se otvara potpuno nova stranica na kojoj velikim slovima piše - zaštita od vjetra. Oplata ne čuva samo gornji dio tijela vozača, nego i izoštrava njegovu koncentraciju i fokusiranost prema čistom užitku vožnje.
No, ni manji bandit nije bez aduta. Dapače, njegova je uspješnost u našem podneblju konkretnija. Performanse su blaže, ali ga vozači početnici obožavaju. Jedini je allrounder sa 650 ccm, a to mu pribavlja i neke prednosti u odnosu na konkurenciju. Bolje „puni“ u nižim režimima, a srednji su okretaji prilagođeniji svakodnevici.
Hrvatski kupci u prvom kontaktu u salonu većinom posežu za nakedom. Kažu: „Jedva prolazimo kao kreditno sposobni i ne možemo platiti razliku za S-verziju!“ Vješti trgovac takvu argumentaciju lako pobija. Gotovo svaki kupac nakeda nakon mjesec dana vožnje vraća se u salon te naručuje vjetrobransko staklo koje u konačnici košta gotovo isto kao doplata za S-model.
No, izbor u klasi 650 još je veći nego kod 1250-ice. Naime, prošle se godine pojavila i potpuno oklopljena verzija - GSX 650 F. Naziv modela snažno aludira na motocikl poznat s kraja 80-ih koji je ostvario zavidan uspjeh na tržištu. Dakako, smišljen je to potez koji bi trebao privući motocikliste povratnike. Model F, unatoč hrpi oplata, lakši je kilogram od osnovne izvedbe bandita. Naime, na njemu nedostaju glavne stajne nožice, a ispušni je sustav drukčije izveden.
Na kraju, koju 650-icu odabrati?
Obujam: 1255 cm3
Snaga: 110 k (81 KW) 7500 rpm
Okretni moment: 110 Nm @ 4000rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 - 17
Stražnja guma: 180/55 - 17
Obujam spremnika: 19 l
Dužina: 229 kg
Maksimalna brzina: 236 km/h
Obujam: 656 cm3
Snaga: 86 k (63 KW) 10500 rpm
Okretni moment: 62 Nm @ 8900rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 - 17
Stražnja guma: 160/60 - 17
Obujam spremnika: 19 l
Dužina: 215 kg
Maksimalna brzina: 236 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |