2010-03-04 , Autor: Stefan Kaschel, Slike: Jorg Kunstle | |
Radikalna, glasna, usmjerena isključivo na sport - yamaha YZF-R6 bila je najbeskompromisniji supersportaš. S naglaskom na „bila“ jer za 2010. godinu tonovi su ipak - stišani
O tome bi se moglo podugo raspravljati, a riječ je o znaku raspoznatljivosti yamahe YZF-R6 - njezinom ispušnom topu. Dok su svi posezali za sterilno kloniranim „underseat“ rješenjem, Yamaha je postavila novi trend te ga prema pravilima centralizacije masa smjestila pod motor, i to u kompaktnom i oštrom obliku.
Naravno, ironija sudbine se, kao i mnogo puta dosad, poigrala s motociklističkim svemirom. Budući da se ponovno vraća ondje gdje je već odavno bila, novu izvedbu ispušnog topa za Yamahu smatramo korakom unazad. No, kao što smo već rekli - nećemo debatirati o tome jer smo sigurni da će domišljato aftermarket tržište vlasnicima nove R6 ponuditi vizualno prihvatljivije rješenje.
Na svu sreću, ostatak „šestice“ ostao je vjeran dizajnerskim rješenjima koja su nas u prošlosti oduševljavala. Naime, sve je na njoj i dalje izuzetno oštro, puno bridova i naglih lomova ploha, a dizajnerska ustaljenost u tom slučaju nije vezana za tehničku stranu medalje.
- Cilj tehničkih izmjena na YZF-R6 bio je poboljšati karakteristike motora u režimima u kojima se motocikl svakodnevno, normalno kreće - govori Yamahin čovjek za odnose s javnošću Karleheinz Vetter. No, takva je odluka morala imati i štetne nuspojave pa je R6 za 2010. nominalno čak pet KS slabija od svoje prethodnice. Budući da se radi o sportskom motociklu koji je u posljednjoj generaciji napravio radikalan zaokret i ponajprije se orijentirao na trkaću stazu, uistinu neobična odluka. Štoviše, upravo je njemu - više od svih drugih - snaga dosad značila sve! Ili možda gotovo sve?
Tehničke su izmjene zahvatile ispuh, mapping i airbox, odnosno komponente koje „civilnim“ korisnicima predstavljaju bilješku na samom rubu papira. No, jesu li one ubrzale svakodnevicu? Lakoća vrtnje R6 agregata je i do ruba limita ostala nepromijenjena - živahna, lagana i eksplozivna. I to ne samo subjektivno, već i objektivno. Od 0-200 km/h izmjerili smo 9,8 sekundi, što je tek za 0,1 sekundu lošije od prethodnice. Rekli bismo, sve je u okvirima dopuštene tolerancije.
Uz to, sve što smo naveli za više režime, može se primijeniti i na niže. Tko se nada da će do početka peteroznamenkaste brojke okretaja zamijetiti bilo kakve razlike, vara se. Naime, do 11.000 o/min su krivulje gotovo identične (pogledaj okvir) a zatim aktualni model počinje slabjeti.
I još nešto, a nimalo nebitno - nova R6 je utišana! Dominiraju niži tonovi, i to zbog dužeg ispušnog topa. Srećom, još uvijek je prisutno agresivno disanje koje stiže iz kutije airboxa. Također, izravnost primanja gasa ostala je njezinom sveprisutnom radikalnom vrlinom, tako da yamaha YZF-R6 u klasi supersport ostaje „vruća igračka“.
Ipak, ako se nas pita, Yamahi bismo kod sljedećeg dotjerivanja predložili dvije izmjene. Prva, vratite nam stari, kraći ispuh, a druga - maknite dunlop qualifier što dalje od tog izvrsnog motocikla. Naime, neki bi drugi odabir serijskih pneumatika osjetno naglasio njezine vozačke vrline i talente. Na kraju krajeva, pomoglo bi i kod ocjenjivanja na usporednom testu klase 600.
Obujam: 599 cm3
Snaga: 122 k (91 KW) 14500 rpm
Okretni moment: 66 Nm @ 10500rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 17 l
Dužina: 166 kg
Maksimalna brzina: 267 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |