Test | Kymco like 50 2T - Vespa s istoka
Kymco je na ovogodišnjem milanskom sajmu predstavio model like 200i, veću inačicu na našem tržištu već postojećeg modela like 50 koji je, osim što sliči vespi, iznimno praktičan i jeftin
Temperatura nije bila za duži put, a stanje na cesti ni za kraću vožnjicu. Bijeli je pokrivač vrlo jasno ocrtavao dokle hrabri skuteraš može zaći, a da pritom ne riskira razlaz gume i asfalta te pad. Međutim, mi smo se - vozeći se na Kymcovom modelu like 50 samo nekoliko dana prije završetka 2009. godine - uistinu dobro zabavili. Naime, model like na tržištu ulazi u drugu godinu, a uz osnovnu verziju obujma 50 ccm i dva dostupna motora - četverotaktni i dvotaktni - te četverotaktni 125 ccm, od sljedeće će godine biti pojačan i jačim modelom like 200i.
Uz to, like je oblikovan pomalo netipično za Kymcov vizualni izražaj koji često teži sportskom i agresivnom dizajnu. Upravo se zato od samog početka svidio širem spektru vozača, ali i vozačica koje su u njemu vidjele i cjenovno privlačni kymco i vespu u jednom. Kada ga pogledamo, vidljiva je dizajnerska želja da ga upravo i smjeste između spomenute Piaggiove uzdanice te Yamahinog gigglea s druge strane.
Također, osim što ga krasi privlačnost, like je i praktičan. Prostrano sjedalo lako prima vozača i suvozača koji se može solidno pridržavati za rukohvat, a ujedno je i nosač kofera. Uz to, vozaču u ruke dobro sjeda ravan i dovoljno širok upravljač s analognim instrumentima u svom korijenu, a noge imaju dovoljno mjesta na širokoj i ravnoj podlozi. Osim što je zbog visine sjedala manipulacija na mjestu i u vožnji kreni-stani jednostavna, a između koljena i upravljača ima osrednje dovoljno mjesta i za više osobe, podnica bi mogla biti i nižom. Tada bi položaj sjedenja bio opušteniji, noge u koljenima manje svijene, a visoki vozači sretniji.
U vožnji se like ponaša vrlo prijateljski, lako se vozi, uvodi u nagibe, a u otvorenoj ga verziji veseli dvotaktaš pogura i do 75 km/h. Potentan motor hlađen zrakom odavno je znan iz Kymcove game i na njega ne treba trošiti riječi, osim napomenuti da je nepoderiv i nešto žedniji od ostatka klase. Potrošnja se kreće od 3,4 do 4 litre na 100 km, a uz spremnik goriva pod sjedalom obujma 6,5 litara treba se često skrenuti na benzinsku. Tipično Kymcovo rješenje spremnika pod sjedalom oduvijek je smanjivalo prtljažnik za kacigu pa je like serijski opremljen stražnjim koferom te dodatnim spremnikom za rukavice na prednjici, a svi se prtljažnici mogu zaključati. U gradu je to izvrsna stvar, kao i mogućnost
oslanjanja na bočni i središnji oslonac.
Kada govorimo o praktičnosti, tu je i mehanička parkirna kočnica koja djeluje na polugicu stražnjeg bubnja. Kada sjedite na nizbrdici na skuteru, ona vam može pomoći. Također, od pomoći je kada je skuter oslonjen na bočni nogar, no ukoliko je na središnjem osloncu, tada je zbog stražnjeg kotača koji je u zraku, pomoć tek neznatna. Kočnice sastavljene od diska sprijeda i bubnja straga solidno zaustavljaju skuter i vozača. Unatoč pomalo spužvastom osjećaju na polugici, stražnji bubanj radi dobro, a svakih nekoliko tisuća kilometara je potrebno u okviru redovitog održavanja zategnuti prijenosnu sajlu.
Isto tako, završna obrada zaslužuje dobru ocjenu i primjetan je, što se skutera tiče, Kymcov napredak prema premium segmentu. Zato su na likeu i klasična Kymcova rješenja poput poklopca akumulatora u podnici kvalitetnije odrađena i sastavljena. Uz cijenu od 12.596 kuna like se komotno može smatrati dobrom kupnjom. Pouzdana i jednostavna mehanika, privlačan i za Kymco nekonvencionalan vanjski izgled te razgranata servisna mreža dodatni su razlozi da poželite voziti vespu - i to onu s Istoka, točnije iz Tajvana.
Zajednica | Komentari