2009-12-08 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Sportski četverocikl dobrih voznih osobina, iznimno dobre završne obrade te korektne opreme novopridošlica je na našem terenu, a zove se aeon cobra
Nakon što vas ugrize kobra nema vam, nažalost, spasa. Otrov se brzo širi krvotokom te počinjete gubiti svijest. I nas je ugrizla kobra, Aeonova cobra, no ne nažalost već na sreću. Taj vrlo zanimljiv i kvalitetno izrađen četverocikl bili smo u prilici provozati po brdovitom terenu na obroncima Učke gdje je kamenito tlo ispresijecano mekim tlom i raslinjem. Iako bismo cobru najlakše definirali kao soft-sport klasu četverocikla, ona se osobito dobro snašla i na „otvorenom“ terenu. Naime, vizualni je dojam izuzetno sličan većini sportskih četverocikala koje možemo naći na tržištu, a oštre linije blatobrana, širi trag većih prednjih kotača te središnja vilica samo pojačavaju taj izvrsno pogođen agresivni izgled. No, to nije sve, a pozornijim promatranjem uočava se nešto po čemu cobra pripada rjeđoj skupini - iznimno dobro završno obrađenih četverocikala. Obično je situacija drukčija pa su nerijetko dobro sračunati strojevi grubo dotjerani i obrnuto. S druge strane, ovdje je sve na mjestu, a detalji su vrlo lijepo izvedeni. Uz to, primjetna je dizajnerska želja da sportsku osobnost cobre što više ukrote te prilagode i običnoj svakodnevnoj vožnji pa su tako blatobrani potpuno povezani plastičnim osloncem za noge vozača i suvozača. To rješenje češće je na radnim četverociklima nego na sportskim, a pokazuje želju za „čuvanjem“ vozačeve obuće u vožnji po kiši i lošem vremenu. Pohvalno, no iskusniji vozači koji ne prežu od zahtjevnijeg terena vrlo će brzo pokidati plastičnu oplatu te poželjeti klasične čelične oslonce. No, ostala je ergonomija izmjerama podešena većini vozača te na nju nema prigovora. Ponajviše pritom treba pohvaliti spremnik goriva uobičajene širine koji dopušta pravilan hvat i oslonac bedrima.
Osim toga, u vožnji cobra pokazuje da nije samo vlasnica „dobrog stasa nego i glasa“. Ovjes izuzetno korektno upija sve neravnine, ujednačeno radi i za veće skokove pokazuje dovoljno rezerve hoda. Također, nije premekan za vožnju po asfaltu, ne propada pretjerano pri kočenju prednjom kočnicom niti u oštrijoj vožnji asfaltom ljulja stražnji kraj. Dobroj voznosti pridonosi i nisko težište četverocikla te dobra podjela masa po osovinama, no to ima i svoje nedostatke. Naime, zbog ukupno malog odstojanja šasije od tla te gotovo horizontalno postavljenih A-ramena sprijeda učestao je dodir četverocikla i tla na neravnom grubljem terenu. Kada je tlo stjenovito, mogućnost oštećenja te ozbiljnijih udaraca u elemente ovjesa je velika.
Što se motora tiče, on prati cjelokupnu sliku o vozilu. Dovoljno je snažan, snagu razvija linearno te izuzetno malo vibrira u radu. Uz to, pohvale zaslužuje i mogućnost ručnog pokretanja što kod sportskih izvedbi nije čest slučaj. Upravo po tom detalju vidljiva je povezanost s radnim modelom crossland 350, a iako je to neuobičajeno za sportski model, nama ne bi smetao ni reduktor za brzohodni te sporohodni omjer prijenosa. No, ne koristite li cobru na stazi, što mnogi nikad ni neće, reduktor bi pomogao pri penjanju na oštrije uspone na terenu sklonom mrvljenju, jer snage ima dovoljno, a tada bi bilo lakše kontrolirati vučnu silu na stražnjim kotačima.
Agresivan izgled, solidne performanse i visoka razina završne obrade - tako se
predstavlja Aeonova cobra |
Obujam: 313 cm3
Snaga: 20,4 k (15 KW) 6500 rpm
Okretni moment: 24 Nm @ 5500rpm
Prednja guma: 21x7-10
Stražnja guma: 20x10-9
Obujam spremnika: 9,3 l
Dužina: 211 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |