Test | Rabljeni Honda CBR 600 RR - Hit za oko, srce i novčanik
I najoštriji nož s vremenom zatupi. Takva je sudbina zadesila i CBR 600 F pa je Honda 2003. godine lansirala nasljednika – model CBR 600 RR. Tada kao novi, a danas kao rabljeni, jedan je od najpopularnijih sportaša uopće
Honda se s novim RR-om 2003. godine oprostila od smirenog imidža CBR-a 600 F te odmah proizvela dvostruke prvake u supersportu! Budući da u to vrijeme ni jedna druga šestotka nije bila tako kompaktna te nudila toliko uzak tjelesni kontakt, za to je imala i valjani razlog. Osjećaj nije bio fantastičan samo na natjecateljskoj stazi već i na običnoj cesti. Uz to, ergonomija odgovara i nižim i višim vozačima, položaj rukohvata upravljača je idealan, a presvlaka vozačeva sjedala uzorno je kruta. Drugim riječima, sve što vozač dodirne jednostavno klizi. Spojka, mjenjač, reakcija komande gasa - savršeno. Jedino što se nije uklapalo u izvrsnu sliku su jake reakcije pod opterećenjem.
Razvoj snage modela za 2005. godinu, i po pitanju akustike i subjektivnog mišljenja, odražava se posve nespektakularno. Potisak? Sasvim uredan. Živahnost? Ima je dovoljno. Mirnoća rada? Savršena. Ukupno gledajući nikakav spektakl, no ipak vrlo ugodan agregat. No, potpuno drukčiju sliku pruža ovjes. Super stabilan, izbalansiran i podešen. Komfor se povezuje sa stabilnošću, nježnim ponašanjem te točnom povratnom informacijom.
|
Instrumenti su jednostavni i lako čitljivi. Na raspolaganju je čak i pokazivač goriva
Ispušni top je vrlo čisto integriran u stražnji kraj motocikla
2003. su „mali“ RR zaustavljale zlatne Nissinove četveroklipne kočne čeljusti |
Isto tako, prednju vilicu upside-down je potrebno podesiti na podosta tvrdo jer inače na naglim prijelazima te neravninama dolazi do propadanja na blok. Isto tako, uz bok okviru su i kočnice koje u svim situacijama djeluju suvereno i agresivno. Od 2007. godine model je temeljito dorađen, motor je snažniji i lakši, a s firebladea je preuzet i elektronski amortizer upravljača.
Provjera
I CBR 600 RR se može pohvaliti tipičnom Hondinom pouzdanošću. Iako je model RR poprilično mlad, kilometraže od 30 do 40 tisuća kilometara nisu rijetke. Budući da u dosadašnjem tijeku eksploatiranja kompaktni i uglađeni motor nije pokazao veće nedostatke, to nije znak za uzbunu. Stoga pregled motocikla treba usmjeriti prema pronalaženju tragova od eventualnih padova. Ključni elementi su prednja i stražnja vilica, okvir u predjelu glave te prednji diskovi.
Stanje na tržištu
Otpočetka uvođenja na tržište, honda CBR 600 RR bila je pravi hit. Isprva doduše samo za oko i srce, no kasnije se pokazalo i za novčanik. Naime, u posljednjih je nekoliko godina RR u ponudi noviteta najpovoljniji supersportaš na hrvatskom tržištu.
|
2005. Ugradnja radijalnih čeljusti i predne vilice upside-down
2007. Elektronski amortizer počeo se ugrađivati na najnovijoj generaciji
Replika ten kate uslijedila je dvije godine nakon Movistarove – 2008. |
Naime, cijena, pouzdanost i svestrani sportski talent priskrbili su mu tri uzastopne titule (2006.-2008.) najprodavanijeg sportskog motocikla na domaćem tržištu. No, unatoč tome ponuda rabljenih nije senzacionalno velika, a još manje – jeftina. Čak se i prva generacija iz 2003. godine gotovo ne može pronaći za manje od 35.000 kuna, dok ćete za 2005. morati izdvojiti i više od 40.000. Najveće pretjerivanje u cijeni vidljivo je na posljednjem modelu PC40 (oko 55.000 kn) što je – budući da se ove godine model 2008. kod ovlaštenih prodavača nudio za 77.621 kunu – vrlo neobično.
Prodaja u Hrvatskoj po godinama:
2003. 20
2004. 19
2005. 57
2006. 93
2007. 105
2008. 82
Ukupno: 376
Razvoj modela
2003. Uvođenje modela CBR 600 RR, tip PC 37. 114 KS, ubrizgavanje, podesiv ovjes, aluminijski okvir, masa praznog vozila 170 kg, boje – crvena, crna i žuta. Cijena u Hrvatskoj 84.990 kn
2004. Boje – crvena, crna i plava. Nema tehničkih izmjena
2005. Tehničke dorade i izmjene – vilica upside-down, radijalna kočna čeljust, lakši okvir i ovjes. Izmijenjeno podešenje motora s više okretnog momenta u nižim okretajima, 117 KS. U ponudi i trkaći kit, masa praznog vozila 163 kg, boje – crvena, plava i crno-srebrna. Cijena u Hrvatskoj 83.990 kn
2006. Boje – crvena, crno-srebrna, narančasta, replika moviestar
2007. Potpuno novi model, tip PC40. Lakši, kompaktniji i snažniji motor, snaga raste na 120 KS, a masa pada na 155 kg. Elektronski amortizer upravljača, boje – crvena, crveno-crna, plava i bijela. Cijena u Hrvatskoj 79.990 kn
2008. Boje – crvena, plava, crna, replika ten kate. Cijena u Hrvatskoj 76.990 kn
2009. Ugrađen ABS sport, masa sa svim tekućinama 197 kg
Zajednica | Komentari