Motorevija
PRETRAGA
2007-12-28 , Autor: Ádám Lövey, Slike: 2snap
Bookmark and Share

Yamahi R6 već je podaren očaravajući vanjski oblik, a njezina prilagođena unutrašnjost na modelu za 2008. godinu puno je više od jednostavne dorade

Fantastični japanski svijet očarava milijune ljudi širom kugle zemaljske. S europskog stajališta najčudnije je japansko pismo, koje se zasniva na dvije različite abecede i - moglo bi se reći - gotovo neprepoznatljivim simbolima kojih ima gotovo dvostruko više nego njihovih pandana u, recimo, engleskom jeziku. Japanci koriste i slikovne znakove kineskog porijekla, kojih ima više od tri tisuće!



Japanska preciznost, koja najčešće proizlazi iz strogoće i strahopoštovanja, jednostavno očarava. Nije čudno što Zemlja izlazećeg sunca ima drugu po snazi ekonomiju u svijetu, u vrhu je i japanska znanost, kao i strojarstvo te tehnologija, a po pitanju svega toga zajedno u globalnom je vodstvu. Najbolji primjer za to je yamaha R6, model za 2008. godinu, opremljena s još više vrhunske tehnike nego njezina prethodnica.
Kao pokusni kunići za to u pravilu služe natjecateljski motocikli iz Moto GP-a, jer tamo borba u napretku i s njom povezan razvoj - kod Yamahe dobro poznat pojam - nikad ne završavaju. I balans okvira R6 je na temelju iskustva iz tog natjecanja fino podešen, da bi novi motocikl bio što oštriji. Motor je modificiran u ukupno 56 točaka, što s obnovljenim ovjesom i novim okvirom daje jasno do znanja da se tu, usprkos svemu, ipak ne radi samo o običnom ušminkavanju modela. I oplate su prošle manja aerodinamička poboljšanja, da bi R6 bila još upečatljivija.
Odluka je bila potpuno ispravna i, naravno, u isto vrijeme logična, jer je 2006. i 2007. godine R6 bio najprodavaniji motocikl u Europi u sportskoj klasi 600, što u velikoj mjeri može zahvaliti svom upečatljivom i atraktivnom obliku. Kad smo u boksu legendarne staze Sugo pokrenuli yamahu i dvaput zaredom odvrnuli gas, ostali smo potpuno iznenađeni lakoćom kojom okretaji motora modela za 2008. lete prema gore. Nakon mnoštva informacija o aktualnim novitetima, riječi Yamahinog marketinškog stručnjaka o živahnosti motora činile su nam se pomalo pretjeranima, ali mu poslije prvog međugasa moramo dati za pravo - agregat je zaista izuzetno živahan!
Modificirano paljenje, interferentne cijevi sa 30 posto većim promjerom postavljene između grana na ispušnim cijevima, novi ispušni top, jači i širi ležajevi klipnjača s boljim podmazivanjem, opruge ventila od nove legure, izmijenjen hidraulični natezač lanca razvoda - samo su neka od važnijih poboljšanja.
Poslije nekoliko odvezenih krugova ispostavilo se da motor djeluje prilično oblo. Do 8000 okretaja nudi nešto više snage, između 8000 i 13.700 dobiva sve više na živahnosti, a i od 13.700 o/min, gdje se za 0,3 sekunde otvaraju usisne cijevi, tj. strahovito se brzo skraćuju, nezadrživo vuče. Upravo tu gdje je prethodnici ponestajalo zraka nova yamaha R6 dodaje još jednu kartu više. Jača je u svim područjima, a upravo je široko radno područje nedostajalo na prijašnjem modelu. Poboljšanom izvedbom kutije zraka te povećanjem kompresije sa 12,8 na 13,1 ukupna se snaga povećala na 129 KS, a na višim brzinama zbog tlačenja zraka u kutiji filtra doseže čak i 135 KS.
Dakle, već prvi krugovi nude dokaz da imamo posla s potpuno novim motociklom! Elektronska regulacija opterećenja u obliku kompjutorskog nadzora leptirastih tijela na prethodnici se u praksi pokazala uvjerljivom. S nešto finog podešavanja sustav sad reagira još osjetljivije, gotovo da ne možete osjetiti ništa od činjenice da se leptirasta tijela ne pokreću pomoću sajli. U stvarnosti vozač naredbe daje preko potenciometra. Na osnovi tih signala kompjutor po položaju radilice, brzini, temperaturi rashladne tekućine i pritisku zraka određuje brzinu otvaranja leptirastih tjela. U prve tri brzine koristi mekša, a od četvrte do šeste agresivnija polja mape paljenja, pri čemu je u prvom planu najprije voznost, a tek poslije eksplozivnost. Usprkos velikoj količini elektronike, dojam je da se vozimo na odlično izbalansiranom motoru s rasplinjačima. Tako imamo i mogućnost da s dinamičkim ubrzanjima provjerimo granicu hvatljivosti stražnje gume - a u pravilu ne izostaje izravna povratna informacija.
Tomu ne pridonose samo osvježeno ogibljenje i novi okvir, nego i za R6 posebno razvijene gume bridgestone BT-016, s kojima je prava dječja igra naći granicu hvatljivosti. Japanski proizvođač guma posljednjih je godina ostvario upečatljiv razvoj, a ima i bogato iskustvo iz Moto GP-a, pa ga je i iskoristio. Pojačani su glava okvira i gornje prihvatno mjesto bloka motora, što je pozitivno utjecalo na upravljivost i povratnu informaciju s prednjeg kotača, ali i na stabilnost pri kočenju. Radi mirnijeg zaustavljanja ugrađen je masivniji donji trokut vilice, i sad je klizna spojka puno osjećajnija.
Dvije glavne komponente deltaboxa sad su nešto fleksibilnije pa je uklonjena veza između njih, zbog čega motor nervozne impulse vozača prihvaća puno mirnije. Novom okviru prilagođena je i krutost stražnje vilice, pa se iz toga razloga radi s dijelovima izrađenima na tri različita načina (odlijevanje, prešanje i glodanje). Pomoćni okvir napravljen je od ultralaganog magnezija, što je donijelo smanjenje mase od 0,5 kg.
Ako to usporedimo s ukupnom masom motocikla, ne čini se puno, ali se izuzetno dobro odražava na koncentriranje masa motocikla. Nov je i materijal 41-milimetarske cijevi prednje vilice, a prednji i stražnji ovjes podesivi su u još jednom području. Položaj sjedenja još je orijentiran prema stazi - na novoj yamahi R6 vozač sjedi pet milimetara više prema naprijed, a u rukama drži ručke upravljača također pomaknute pet milimetara prema naprijed i pet prema dolje. Sve su te izmjene učinile da je nova sportska yamaha lakša nego njezina prethodnica te da ne škrtari s povratnom informacijom s podloge.
Najbolji dokaz je to što se povratni hod na prednjoj vilici od tvorničkog morao podesiti samo tri klika da bismo na R6 uredno “peglali” krugove po stazi. Zahtjevna staza Sugo pokazala se odličnim mjestom za isprobavanje spomenutih inovacija. Njezini usponi, padajući zavoji, kasne točke kočenja te najsporiji zavoj svih vremena jasno omogućuju da do punog izražaja dođu napredak i razvoj tog motocikla.
Najoštrija R6 u povijesti pri kočenju se ponaša izuzetno stabilno, sve vrste zavoja svladava vrlo lako, što je dosad bilo karakteristično samo za rasne trkaće motocikle. U početku je za tu lakoću potrebno privikavanje, a poslije 20 minuta yamahom nevjerojatno lako dirigirate od linije do linije i pritom se vozite idealnom putanjom. Sve to uz vječnu igru s granicom hvatljivosti, za koju nam odličan okvir i ovjes u svako doba daju kristalno jasnu povratnu informaciju. Sa svim tim upravljivost je nove yamahe R6 lakša i preciznija, a povratna informacija s guma od svega toga čini jedinstven doživljaj.
Prije završetka posljednjeg kruga počinje jaka kiša, pa je povratak na stazu isključen. Što reći? Na jednoj strani vrhunska tehnologija iz Moto GP-a, a na drugoj japanska preciznost. No, protiv kiše i nevremena dvokotači još nemaju lijek, čak ni u Japanu.





Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 120 k (92 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 50,2 Nm @ 11500 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 169 kg

Maksimalna brzina: 258 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R