2009-09-23 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Novi Yamahin neo's nastavlja uspješnim putem svog dvotaktnog prethodnika, no uz dotjeranu siluetu donosi i novi četverotaktni agregat
Yamahin neo's gotovo je inventar u većini europskih gradova. Mali, kao bombon sladak bestseller voze kurirske službe, pojedinci, grupice i svi ostali s dovoljno godina za upravljanje skuterom obujma do 50 ccm. Od samog početka neo's je prepoznatljivo dizajniran i većini nas sprijeda je sličio nasmijanm smajliju. Tome ponajviše pridonose svjetla i oblik prednjice, a ta je karakteristika na novom modelu još je izraženija. Osim smajlijem osmijeh na vozačevo lice neo's mami kvalitetnom izradom te pouzdanošću koja je prisutna od prvih modela pa do danas.
Također, novi model osim decentno dotjerane vanjštine donosi veliku promjenu pod oplatama - novi četverotaktni motor hlađen tekućinom. Motor karakterizira tih rad u svim režimima i linearno ubrzavanje do najviše, zakonski ograničene brzine te izuzetno niska potrošnja. Ergonomija ostaje ista i odgovarat će većini vozača, a novi instrumenti zasnovani na LCD displeju su moderni i vrlo lijepi, i to posebice noću, kada imaju plavu pozadinu.
Uz to, valja naglasiti da je neo'sova upravljivost oduvijek bila dobra, a tako je i sada. Dapače, zahvaljujući malom međuosovinskom razmaku i malim kotačima skuter lako pada u nagib te kadkad treba biti oprezan u brzoj promjeni smjera. Kočnice korektno zaustavljaju skuter, a ovjes na većim neravninama pokazuje svoj kratak hod i prenosi nešto stresa do vozača. Zato je gradska gužva idealan prostor za taj model, gdje uz tihi zvuk iz ispuha u trenu prođete gdje god poželite. Osim toga, retrovizori i osnovne komande zadovoljavaju, a prigovoriti se može tek omanjem prtljažnom prostoru u koji stane samo jet-kaciga bez vizira, a za nešto oveće nema mjesta.
Što se završne obrade tiče, tradicionalno je dobra, a na novom neo'su dodatno je popravljena i svi su spojevi i detalji izvrsno izrađeni. Isto tako, zahvaljujući svojim konturama neo's će se svidjeti i nježnijem spolu, a osmijeh smajlija sprijeda pri izboru može tome samo pridonijeti. Taj već kultni model koji je minimalizam i ljepotu vanjskog izgleda izvrsno spojio s jednostavnom, ali i modernom mehanikom stoji 13.999 kuna, što nije sitnica, no očito je da se trajna vrijednost ne može dobiti ispod cijene.
Obujam: 49,4 cm3
Snaga: 3,1 k (2,3 KW) 7000 rpm
Okretni moment: 3,15 Nm @ 7000rpm
Prednja kočnica: 190 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 110 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70-12
Stražnja guma: 130/70-12
Obujam spremnika: 5,4 l
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |