Motorevija
PRETRAGA
2009-07-30 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Odlično zamišljena mana GT odsad će biti zanimljiva i putnicima, jer nova poluoplata i vjetrobran te više putne brzine otkrivaju potencijale njezinog revolucionarnog motora

Mana je poprimila pravi touring izgled
Mana je poprimila pravi touring izgled


Link na službene stranice - Aprilia mana 850 GT

Putnici među nama ovu navodno kriznu godinu mogu smatrati sretnom, i to iz najmanje dva razloga. Prvi je smanjenje cestarine na autocestama 40 posto, a drugi je onaj o kojem ovdje pišemo - Aprilijin model mana 850 dobio je prednju poluoplatu, podesivi vjetrobran i ABS. Time je taj odlični križanac skutera i motocikla zaokružio svoju osobnost i postao pravi touring sa svrhom.

Iako smo o tom naprednom motociklu podosta pisali kad se pojavio kao naked, nije loše ponoviti sve njegove prednosti jer mana gotovo da mana niti nema. Dakle, sve je počelo željom talijanskih konstruktora da u motociklističke vode uz početnike privuku i vozače skutera. Ti vozači traže praktičnost, a ne traže, recimo, ručicu spojke. Zato je mana zamišljena vrlo radikalno, sa spremnikom za integralnu kacigu na mjestu spremnika goriva i njime ispod stražnjeg sjedala. Napredak se nastavio na području motora, koji je opremljen CVT-mjenjačem s mogućnošću ručne izmjene sedam brzina bez upotrebe spojke.

Prednja poluoplata odlično je uklopljena
Prednja poluoplata odlično je uklopljena


Da skratimo, manin motor pokazao se odličnim po pitanju rasterećenja vozača nevažnih radnji i već je u nakedu pokazao predispozicije da bude izvrstan pokretač nekog touring-motocikla. Budući da je na mani moguće birati između tri automatska moda rada mjenjača - touring, sport i rain - prvi i možda najvažniji od njih nije mogao doći do izražaja. Nakon što vozač iziđe iz grada u kojem je koristio ili ručnu izmjenu brzina ili - radi boljih ubrzanja - mod sport, ubacivanjem u mod touring on dolazi do barijere. I to one za putnike vrlo neugodne - aerodinamičke.

Zbog naked-konstrukcije, više putne brzine u modu touring, uz veliku snagu na niskim okretajima motora, odlično primanje gasa i nisku potrošnju nije bilo moguće ostvariti. Također, nije se moglo ostvariti ni smanjenje potrošnje od oko sedam litara u gradu na pristojnih 5,5 litara u magistralnoj vožnji. Sad GT u imenu donosi rješenje - odlično dizajniranu, pomalo retro prednju oplatu s podesivim vjetrobranom oko upečatljivog okruglog svjetla. Putna brzina bez pritiska vjetra na glavu i torzo vozača penje se na 150 km/h, a po potrebi i više, i tek sad mod touring automatskog mjenjača te gotovo nikakav posao za vozača, osim okretanja ručice gasa, mame na daleka putovanja.



Iskreno, mana nam se puno više sviđa kao touring nego kao naked. Tek na višim putnim brzinama koje se sad mogu ostvariti pokazuju se njezina solidna gradnja, ovjes i kočnice odsad ojačane ABS-om koji vrlo solidno radi. Budući da je čelični stisak njenih prednjih radijalnih kočnih čeljusti otprije poznat, kočenje sad možemo smatrati savršenim. Ovjes također zadovoljava većinu zahtjeva budućih putnika, a jedino se treba poigrati podešenjem stražnjeg amortizera, koji zbog izravne veze s vilicom na nekim neravninama zna odreagirati dosta oštro. Što se ergonomije tiče, vozač i suvozač nemaju se na što žaliti. Možda će visina vjetrobrana biti nedostatna za vrlo visoke vozače, nešto je teže otklopiti bočni oslonac, a sve ostalo je na pravom mjestu.

Treba pohvaliti i poziciju gumba za prebacivanje brzina na desnoj ručki, a pokuditi nedostatak mjerača razine goriva. Ipak je to sad putni motocikl, pa se stanke za točenje i dionica puta ne bi trebale planirati samo po indikaciji lampice rezerve jer tad može biti prekasno.

Putna brzina bez pritiska vjetra na glavu i torzo vozača penje se na 150 km/h, a po potrebi i više
Putna brzina bez pritiska vjetra na glavu i torzo vozača penje se na 150 km/h,
 a po potrebi i više

Malo privikavanja traži ponašanje mane pri brzoj promjeni smjera i korekcijama putanje u zavojima. Zbog spremnika goriva ispod stražnjeg sjedala vozač pri brzoj promjeni nagiba ima osjećaj kao da nosi ruksak, tj. osjeća da je stražnji kraj nešto teži pa je promjena pravca negdje između motociklističke i skuteraške. Iz istog razloga mana u zavojima ima tendenciju proširenja putanje, pa pri pretjerivanju s brzinom traži zauzdavanje na putanji „muškom rukom“.

Sveukupno, ti momenti nisu pretjerano jako izraženi i ne trebaju zabrinjavati - to je zapravo dio njenog revolucionarnog ustroja i karaktera. Budući da je manin novi putni karakter više nego odličan, svi koji se vide za njenim upravljačem trebaju znati da za novi, sofisticirani putni motocikl trebaju izdvojiti 79.294 kune. Nije malo, ali ni popis kvaliteta tog motocikla nije kratak - naprotiv, budućnost će pokazati da mana GT i njen revolucionarni mod touring imaju svrhu.





2011-05-06 17:08:37

Aprilia NA 850 Mana

�daje

Obujam: 839 cm3

Snaga: 76 k (56 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 73 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 229 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R