Test | Aprilia mana 850 GT ABS - Touring sa svrhom
Odlično zamišljena mana GT odsad će biti zanimljiva i putnicima, jer nova poluoplata i vjetrobran te više putne brzine otkrivaju potencijale njezinog revolucionarnog motora
|
Mana je poprimila pravi touring izgled |
Link na službene stranice - Aprilia mana 850 GT
Putnici među nama ovu navodno kriznu godinu mogu smatrati sretnom, i to iz najmanje dva razloga. Prvi je smanjenje cestarine na autocestama 40 posto, a drugi je onaj o kojem ovdje pišemo - Aprilijin model mana 850 dobio je prednju poluoplatu, podesivi vjetrobran i ABS. Time je taj odlični križanac skutera i motocikla zaokružio svoju osobnost i postao pravi touring sa svrhom.
Iako smo o tom naprednom motociklu podosta pisali kad se pojavio kao naked, nije loše ponoviti sve njegove prednosti jer mana gotovo da mana niti nema. Dakle, sve je počelo željom talijanskih konstruktora da u motociklističke vode uz početnike privuku i vozače skutera. Ti vozači traže praktičnost, a ne traže, recimo, ručicu spojke. Zato je mana zamišljena vrlo radikalno, sa spremnikom za integralnu kacigu na mjestu spremnika goriva i njime ispod stražnjeg sjedala. Napredak se nastavio na području motora, koji je opremljen CVT-mjenjačem s mogućnošću ručne izmjene sedam brzina bez upotrebe spojke.
|
Prednja poluoplata odlično je uklopljena |
Da skratimo, manin motor pokazao se odličnim po pitanju rasterećenja vozača nevažnih radnji i već je u nakedu pokazao predispozicije da bude izvrstan pokretač nekog touring-motocikla. Budući da je na mani moguće birati između tri automatska moda rada mjenjača - touring, sport i rain - prvi i možda najvažniji od njih nije mogao doći do izražaja. Nakon što vozač iziđe iz grada u kojem je koristio ili ručnu izmjenu brzina ili - radi boljih ubrzanja - mod sport, ubacivanjem u mod touring on dolazi do barijere. I to one za putnike vrlo neugodne - aerodinamičke.
Zbog naked-konstrukcije, više putne brzine u modu touring, uz veliku snagu na niskim okretajima motora, odlično primanje gasa i nisku potrošnju nije bilo moguće ostvariti. Također, nije se moglo ostvariti ni smanjenje potrošnje od oko sedam litara u gradu na pristojnih 5,5 litara u magistralnoj vožnji. Sad GT u imenu donosi rješenje - odlično dizajniranu, pomalo retro prednju oplatu s podesivim vjetrobranom oko upečatljivog okruglog svjetla. Putna brzina bez pritiska vjetra na glavu i torzo vozača penje se na 150 km/h, a po potrebi i više, i tek sad mod touring automatskog mjenjača te gotovo nikakav posao za vozača, osim okretanja ručice gasa, mame na daleka putovanja.
Iskreno, mana nam se puno više sviđa kao touring nego kao naked. Tek na višim putnim brzinama koje se sad mogu ostvariti pokazuju se njezina solidna gradnja, ovjes i kočnice odsad ojačane ABS-om koji vrlo solidno radi. Budući da je čelični stisak njenih prednjih radijalnih kočnih čeljusti otprije poznat, kočenje sad možemo smatrati savršenim. Ovjes također zadovoljava većinu zahtjeva budućih putnika, a jedino se treba poigrati podešenjem stražnjeg amortizera, koji zbog izravne veze s vilicom na nekim neravninama zna odreagirati dosta oštro. Što se ergonomije tiče, vozač i suvozač nemaju se na što žaliti. Možda će visina vjetrobrana biti nedostatna za vrlo visoke vozače, nešto je teže otklopiti bočni oslonac, a sve ostalo je na pravom mjestu.
Treba pohvaliti i poziciju gumba za prebacivanje brzina na desnoj ručki, a pokuditi nedostatak mjerača razine goriva. Ipak je to sad putni motocikl, pa se stanke za točenje i dionica puta ne bi trebale planirati samo po indikaciji lampice rezerve jer tad može biti prekasno.
|
Putna brzina bez pritiska vjetra na glavu i torzo vozača penje se na 150 km/h,
a po potrebi i više |
Malo privikavanja traži ponašanje mane pri brzoj promjeni smjera i korekcijama putanje u zavojima. Zbog spremnika goriva ispod stražnjeg sjedala vozač pri brzoj promjeni nagiba ima osjećaj kao da nosi ruksak, tj. osjeća da je stražnji kraj nešto teži pa je promjena pravca negdje između motociklističke i skuteraške. Iz istog razloga mana u zavojima ima tendenciju proširenja putanje, pa pri pretjerivanju s brzinom traži zauzdavanje na putanji „muškom rukom“.
Sveukupno, ti momenti nisu pretjerano jako izraženi i ne trebaju zabrinjavati - to je zapravo dio njenog revolucionarnog ustroja i karaktera. Budući da je manin novi putni karakter više nego odličan, svi koji se vide za njenim upravljačem trebaju znati da za novi, sofisticirani putni motocikl trebaju izdvojiti 79.294 kune. Nije malo, ali ni popis kvaliteta tog motocikla nije kratak - naprotiv, budućnost će pokazati da mana GT i njen revolucionarni mod touring imaju svrhu.
Zajednica | Komentari