2009-04-09 , Autor: Ralf Schneider, Slike: fact | |
Iako nam se često čini da su moderni supersportski motocikli klase 600 dosegnuli tehnološki maksimum, mjesta za napredak uvijek ima. Tako je novi kawasaki ZX-6R 'smršavio' deset kilograma, što se pozitivno odrazilo na njegove vozne osobine
Rijetko kad naiđemo na toliko jedinstvo teorije i prakse, objektivnih vrijednosti i subjektivnog dojma kao što je slučaj kod novog kawasakija ZX-6R, godište 2009. No, podaci s papira na realnim testovima, u praksi uglavnom se ne potvrđuju potpuno. Razlike su, ako ništa drugo, barem simbolične. Ipak, novi je ZX-6R potpuno drukčiji. Pogledajmo krivulju njegovih performansi. Vrijednosti koje smo najprije izmjerili u kontroliranim uvjetima na pisti u Hockenheimu potpuno su se potvrdile već dan kasnije, kad smo testni primjerak izložili stvarnim uvjetima, vozeći se zahtjevnim cestama planinskog masiva Sainte-Baume u južnoj Francuskoj.
Konkretno, novi ZX-6R svog prethodnika u šestoj brzini, između 100 i 140 km/h, nadmašuje 0,6 sekundi tako da, ako imate dovoljno mašte, možete zamisliti kako se taj motor ponaša pri izvlačenju iz zavoja u drugoj ili trećoj brzini.
Vozači naviknuti na Kawasakijeve šestice ovim će se motociklom oduševiti, a poboljšane performanse osjetit će i ako ne pregledaju tablice s tehničkim podacima. Motor razvija snagu kao da mu je, poput njegovog pret-prethodnika, vraćen obujam od 636 ccm, čime osjetno nadmašuje još aktualnu inačicu modela iz 2008. Ne samo da novi kawasaki nadmašuje prethodnike, nego se sjajno nosi i u usporedbi s ovogodišnjim suparnicima iz klase 600 - bolje rezultate postigao je samo triumph 675. Napredak u performansama vjerno prati i manja masa, koja je s punim spremnikom vrlo elegantnih 193 kg, pa više nitko novi ZX-6R neće moći zlonamjerno zvati „debeljkom“.
Osjetno povećanje i uravnoteženje performansi omogućeno je nizom tehničkih inovacija - novim oblikom usisnih lijevaka, promijenjenim profilom bregaste osovine te potpuno prerađenim ispušnim sustavom, kod kojega je prednji prigušivač sada montiran ispod agregata, a stražnji je na desnoj strani motocikla.
Popis tehničkih dogradnji tu ne staje. Prsteni klipova sad su manje napeti i usporavaju trošenje motora, a optimizirane mlaznice ubrizgavanja brinu se za veću efikasnost i primanje gasa. Osjetno glatkiji razvoj snage vjerojatno je dobiven nizom dodatnih inovacija i detalja, možda čak i posebnim podešavanjem performansi testnog primjerka koji smo vozili. Način na koji je postignut napredak, u konačnici, nije važan. Važno je samo da je taj motocikl u našim rukama ostavio sjajan dojam te da, ako nakon kupnje novog ZX-6R-a primijetite bilo kakve nedostatke tamo gdje smo mi vidjeli samo superlative, obavezno inzistirate na pravilnom podešenju rada tog izvrsnog motocikla. Ono što smo mi vidjeli i isprobali graničilo je sa savršenstvom.
Izvedba i performanse ovog sportaša nisu, međutim, prilagođene samo sportskim trkalištima i idealnim uvjetima. ZX-6R je itekako pogodan za svakodnevnu uporabu, što potvrđuje i njegova štedljivost. Sjajno se snalazi na cesti, a mi smo, vozeći ga planinskim cestama Provanse, u prilično zahtjevnim vremenskim prilikama - bilo je hladno, vjetrovito i mokro, i onda još hladnije, vjetrovitije i mokrije - ostali bez daha. Posebno nas je oduševila njegova potisna sila u kombinaciji s pravom eksplozijom iznad 8000 o/min, što pruža neizmjerni užitak vožnje. Da se malo našalimo, takav je motocikl bolje voziti, makar i po „usranom“ vremenu, nego ga uopće ne voziti, a to je, ako malo razmislite, priličan kompliment.
Važnu ulogu u pružanju užitka, naravno, ima i okvir - kako je sve na tom stroju napredovalo, tako je i on poboljšan. Jedna od stvari koje smo zapamtili s lanjskog ZX-6R-a bilo je nešto teže micanje upravljača iz središnje pozicije te njegova sklonost naginjanju ustranu. To je sad potpuno ispravljeno. Motorom se upravlja lako, tečno, a pritom nemate osjećaj labavosti. Sasvim je očito da je u ispravljanje nedostataka upravljača uloženo mnogo energije i truda.
Geometrija okvira i ovjesa poboljšana je nizom promjena - kraćim međuosovinskim razmakom, spuštanjem upravljačke glave jedan stupanj i sedam milimetara manjim predtragom. Težište motocikla podignuto je punih 16 mm, što je, uz već spomenuto smanjene mase od deset kilograma te odmicanje ispušnih cijevi dosad smještenih ispod sjedala na desnu stranu motocikla, uvelike doprinijelo stabilnosti.
Dizajnerska rješenja vjerno prate lakoću, što je lajtmotiv ovog modela. Novi kawasaki ima uži i niži profil, što se - doduše - negativno odrazilo na veličinu vjetrobrana. No, zato je preglednost veća, a to znatno utječe na osjećaj upravljivosti. Serijski ugrađene gume bridgestone BT 016 posebne L-specifikacije savršeno pristaju svim poboljšanjima ciklistike i sjajno drže cestu u svim uvjetima.
Ovjes, nažalost, zbog vremenskih uvjeta nismo uspjeli staviti na maksimalnu kušnju te isprobati kako se ponaša pri visokim temperaturama. Novi ZX-6R opremljen je takozvanom BPF-vilicom (Big Piston Fork), s promjerom klipa od širokih 37 mm. Ona bi, barem prema specifikacijama, trebala pružiti povoljniji omjer amortizacije i hidrauličnog pritiska u sustavu, a time i bolje performanse u odnosu na dosad ugrađivanu cartridge-vilicu. Štoviše, bolje performanse postignute su i bez značajnog smanjenja stupnjevanja amortizacije, bez osjetne labavosti čak i pri tvorničkom podešenju. I u najoštrijim zavojima prednji se kotač precizno držao smjera vožnje, što ne pridonosi samo udobnosti, nego i držanju ceste.
Najviša brzina
|
262 (262) km/h
|
Ubrzanja | |
0-100 km/h
|
3,4 (3,4)
|
0-140 km/h
|
5,1 (5,2)
|
0-200 km/h
|
9,6 (9,9)
|
Međuubrzanja | |
60-100 km/h
|
4,3 (4,5)
|
100-140 km/h
|
4,5 (4,8)
|
140-180 km/h
|
4,5 (5,1)
|
Potrošnja | |
Mješovita vožnja
|
4,8 (5,1) l/100 km
|
Teoretski doseg
|
354 (333) l/100 km
|
Obujam: 599 cm3
Snaga: 128 k (94,1 KW) 14,000 rpm
Okretni moment: 67 Nm @ 11,800rpm
Prednja kočnica: 300 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 17 l
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |