Motorevija
PRETRAGA
2025-04-23 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: CFMoto
Bookmark and Share

Kineski trocilindarski sportaš kupce bi trebao osvojiti na račun atraktivnog dizajna, dobrih performansi, bogate opreme i vrlo pristupačne cijene. Prenosimo dojmove iz prve vožnje sa svjetske prezentacije u Portimau



Siluete sportskih motocikala od prošle se godine polako vraćaju na cestu. Namjerno koristimo izraz 'siluete' jer koncept 'novog sporta' – kako ga sami proizvođači nazivaju - ne podrazumijeva kombinaciju oplata oštrog dizajna i vrhunskih performansi koje smo nekoć poznavali. Danas su to motocikli koji u sebi sjedinjuju prepoznatljivu sportsku siluetu, ugodnu ergonomiju i performanse koje bi trebale biti idealne za cestovnu uporabu tj. Svakodnevicu.

CFMoto 675 SR-R svakako spada u novi val sporta, s tim da se u press materijalu deklarira kao 'sportaš srednje klase'. Konkurencija? Ugurali bi ga u istu ladicu s Aprilijom RS 660, Hondom CBR 650R, Kawasakijem Ninjom 650 i Yamahom R7. Dakle, riječ o početnički nastrojenom allrounderu u sportskom odijelu, pa nam je prilično nejasno zašto Kinezi na svjetskoj prezentaciji na jugu Portugala iskustvo vožnje na Autódromo Internacional do Algarveu – poznatijem kao Portimao – nisu kombinirali s doživljajem vožnje na cesti?!

 

Kako god, 675 SR-R već u mirovanju u boksu ostavlja prilično dobar dojam. Posebno upečatljivi detalji? Aerodinamična krilca (serijska oprema) zasigurno doprinose agresivnom izgledu, dok su funkcionalni aerodinamički aspekti u ovom slučaju ipak potisnuti u drugi plan. Tu je i integrirano hlađenje prednjih kočnica, čime Kinezi naglašavaju sportski koncept SR-R-a. Linije oplata su općenito dinamične i djeluju dobro promišljeno. Ipak, vrhunac ovog motocikla su svjetlosni potpisi u formi bumeranga sprijeda, kao i duga svjetlosna traka stražnja koju u ovom obliku rijetko viđamo na motociklima, a koja SR-R-u 675 daje upečatljiv i vrlo prepoznatljiv izgled.

 

Što se tiče kvalitete izrade, 675 SR-R se predstavlja na iznenađujuće visokoj razini. Materijali, precizni spojevi i zračnost među oplatama ostavljaju dojam visoke kvalitete, a vizualno nema slabih točaka, baš kao i neukusnih ukrasnih elemenata do sada svojstvenih kineskim proizvođačima. Da, čini nam se da su dani kada su kineski motocikli zaostajali kvalitetom i dizajnom, barem u CFMotu, iza nas. SR-R 675 je pravi lovac na poglede, motocikl koji će biti rado viđen gost na društvenim moto okupljanjima.



Pogoni ga novi trocilindrični motor obujma 675 ccm za koji CFMoto navodi da je iz vlastita razvoja, a koji razvija 90 KS pri 11.000 o/min uz najveći okretni moment od 68 Nm pri 8250 o/min. Da, tehnička baza je zapravo istovjetna nakedu 675 NK-u s kojim dijeli većinu komponenti. Cjevasti okvir je izrađen od čelika, tu je potpuno podesiva prednja upside-down vilica KYB promjera 41 mm te stražnji monoamortizer koji je podesiv u prednaprezanju i povratu. J.Juanov kočni sustav sprijeda uključuje dvostruke diskove od 300 mm s radijalno montiranim čeljustima s četiri klipa te straga jedan disk od 240 mm. Naravno, možete računati na podršku ABS-a (može se isključiti), baš kao i kontrole trakcije, a tu su i petinčni TFT-zaslon, full-LED osvjetljenje, quickshifter (bez blippera) i opcijska T-Box povezivost. Također, domaći uvoznik marke nam je potvrdio da će SR-R, baš kao i naked 675 NK, biti dostupni i s 48 KS (A2-kategorija).



Od prvih metara vožnje trocilindrik ostavlja pozitivan dojam. Isporuka snage je linearna i dosljedna, motor vuče čisto od niskih okretaja, vrlo je konkretan u srednjim režimima a daj počinje gubiti tik do uključivanja limitatora. SR-R 675 na tehnički vrlo zahtjevnoj MotoGP stazi pokazuje prednost široko postavljenog radnog područja. Ako i niste savršeno pogodili stupanj prijenosa, upotrebljiv potisak će vam pomoći da prevladate takve situacije a da niste puno izgubili na brzini. U tome vas podupire i quickshifter, koji vam dozvoljava da bez upotrebe spojke prebacite u viši stupanj prijenosa.

Prilikom prebacivanja u niži stupanj prijenosa pak morate koristiti spojku, a njezina anti-hopping funkcija osigurat će vam stabilnost prilikom snažnih kočenja. Odaziv na gas je prilično izravan (mehanička veza), iako su reakcije pod opterećenjem u početnom hodu ručice gasa dosta nervozne. Ta bi se karakteristika mogla izraženije osjetiti prilikom vožnje na cesti, gdje se ručica gasa češće otpušta do kraja te potom fino dozira. Performanse motora? Triling nas je na startno-ciljnoj ravnini nagradio gotovo pa maksimalnom brzinom (215 km/h po brzinomjeru) i jezgrovito-snažnim zvukom. Prvi model s tri cilindra iz CFMota uspješno je položio prve kilometre vožnje, tu nema dvojbe.



Po pitanju ciklistike se 675 SR-R nameće kao neutralan i ugodan motocikl koji je lak za upravljanje. S prednjeg kotača dolazi jasna povratna informacija, a motocikl ostaje stabilan čak i u brzim izmjenama pravca. Iznenađenje prezentacije su dvokomponentni semi-slickovi kineskog CST-a (Cheng Shin Tire/Rubber) koji su se na suhoj podlozi (temperatura zraka oko 17 stupnjeva Celzijevih) pokazali iznenađujuće 'ljepljivima' i sigurnima.

Kočni sustav J.Juana pak traži čvrst stisak ruke, povratna informacija doduše ne spada u razinu najtransparentnijih, no učinkovitost sustava se ne može osporiti. Doduše, činilo nam se da su hladne 'grizle' malo agresivnije no zagrijane, ali to je isključivo naš subjektivni dojam. Dvokanalni ABS iz Boscha je podešen prilično defenzivno (isto vrijedi i za kontrolu trakcije), pa je cijeli proces zaustavljanja bio znatno ugodniji i učinkovitiji u trećoj, završnoj rundi izlaska na stazu kada je bio isključen. No budimo realni, u takvim se 'stresnim' situacijama SR-R 675 kod većine korisnika - ne bi trebao naći.

 

Njegov je primarni teren magistralna cesta, a u takvom režimu vožnje bi se trebao snalaziti poput ribe u vodi. Iako, položaj sjedenja je prilično sportski nastrojen. Dok većina konkurencije koju smo spomenuli na početku teksta ima ergonomiju koja je primjerenija svakodnevici, SR-R 675 njeguje ergonomiju koja vozača naginje prema naprijed i njegova koljena savija u oštrom kutu. Ovisno o visini vozača, to bi mogao biti problem na dužim turama, stoga onima višeg rasta predlažemo probnu vožnju prije kupnje ili posezanje za višim sjedalom koje je na visini od 830 mm (serija 810 mm).

Znamo, 675 ccm i 90 KS, kao i prilično jednostavni elektronski sustavi asistencije neće oduševiti tvrdokorne poklonike sporta koji u 675 SR-R-u očekuju novu generaciju Ninje ZX-6R-a ili Yamahe YZF-R6... Ali, CFMoto 675 SR-R nije niti zamišljen kao takav, već kao motocikl za sve one koji traže sportsku siluetu primjerenu svakodnevici s prepoznatljivim, karakternim zvukom po prihvatljivoj cijeni. Da, CFMoto za 675 SR-R traži 7990 eura, što je skoro pa ekvivalent cijeni nekih premium maksi skutera obujma 300 ccm! Cijenovnu usporedbu s konkurencijom s početka teksta stoga nećemo niti povlačiti.

 

Zaključak

CFMoto 675 SR-R je ugodno iznenađenje. Nakon prve vožnje možemo reći da je riječ o privlačnom, bogato opremljenom i cjenovno vrlo pristupačnom sportašu srednje klase koji će na našim prostorima zasigurno pronaći simpatizere. Trocilindraš se iskazao kao linearan i konkretan, kočnice i ovjes su s obzirom na klasu na visini zadatka a kvaliteta izrade je vrlo dobra. Iako su ABS i kontrola trakcije jednostavni i funkcioniraju izrazito defenzivno, i kao takvi pridonose zaokruženosti i ozbiljnosti cijelog paketa. Omjer uloženo-dobiveno u konačnici je fantastičan.


Tehnički podaci
CFMoto 675 SR-R

Motor
Tekućinom hlađeni trocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila, ubrizgavanje, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac
Promjer x hod 72,0 x 55,2 mm
Obujam 675 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 90 KS (66 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 68 Nm pri 8250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja upside-down vilica Ø 41 mm, podesiva po stlačivanju opruge, povratu i kompresiji, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi Ø 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk Ø 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS, kontrola trakcije
Alu-legura 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70-R17; 180/55-R17

Masa i dimenzije
Međuosovinski 1400 mm, predtrag 106 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 810 mm, suha masa 175 kg, spremnik goriva 15,0 litara
Garancija pet godina
Boje bijela, siva, crna
Cijena 7990 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-