Test | Wottan Storm-S 300: Španjolski pandan Yamahe X-Max
Španjolski brend Wottan diči se s 15 godina iskustva u urbanoj mobilnosti, a odnedavno je prisutan i na hrvatskom tržištu. Za model Storm-S 300 kažu da je najjači u asortimanu i nudi spoj fascinantnog dizajna i urbanih sposobnosti. Je li tomu doista tako?
Storm-S 300 je prema uvozniku Wottana za Hrvatsku – splitskom Moto Điru – maksi skuter koji izaziva najviše interesa među potencijalnim kupcima u trenutačno dostupnoj gami. No, iako je riječ o najprodavanijem segmentu maksi skutera u Hrvatskoj (klasa GT, 300 do 350 ccm) i uratku nastalom u duhu talijanske škole dizajna (Alessandro Tartarini), pred modelom Storm-S 300 nije nimalo lak zadatak.
Bogato opremljen skuter značajno igra na kartu pristupačne cijene (od 4987 eura za gotovinu, 5550 eura za obročno plaćanje), no bestseler HR-tržišta Yamaha X-Max 300 odnedavno je na akciji po također prihvatljivih 6500 eura. Sličnu cijenu (6400 eura) ima i Kymcov Downtown 350 koji je podjednako dobro opremljen i kotrlja se na kotačima istih dimenzija kao Storm-S 300.
Bilo kako bilo, Storm-S-u se ne može osporiti moderan izgled, pristojna završna obrada i bogat paket opreme. U redu, neki detalji poput oznake modela (lijepljene) na bočnim oplatama su mogle biti preciznije poravnate, ali to je već cjepidlačenje. U svakom slučaju, ovdje je postignuta ravnoteža između kvalitete proizvoda i prodajne cijene. Dizajnerski izričaj Storm-S-a je negdje na pola puta između sportskog i GT-a. Agresivna dvostruka prednja svjetla savršeno ga definiraju, ali njegove kvalitete ćete spoznati tek kada zauzmete mjesto za upravljačem. Sjedalo je prostrano i udobno a ne širi noge pretjerano, tako da će se i vozači nižeg rasta moći u punom opsegu s oba stopala osloniti na tlo.
Isto tako, pred vozačem je dobro organizirana kombinacija analognih i digitalnih instrumenata. Središnji petinčni TFT-ekran u boji je lako čitljiv, a letimični pogled na lijevu i desnu stranu instrumenata pružit će vam informacije o brzini kretanja i broju okretaja motora. Središnji zaslon nudi dva modela prikaza, kao i dnevni/noćni mod. Iznenađuje nas jedan detalj - unatoč pozamašnom prostoru unutar 'štita' nema pretinca za odlaganje sitnica pa je utičnica za struju morala ostati na otvorenom. Ova postavka Storm S-a hendikepira u poglavlju praktičnosti.
S druge strane, od prvih metara vožnje se pokazao vrlo udobnim. Po želji možete postaviti noge na bočne platforme ili na podnicu, upravljač je širok i visok i ne smeta koljenima prilikom punih zakretanja a sjedalo ima solidnu lumbalnu potporu za leđa. Osim toga, mali vjetrobran u režimu međugradske vožnje dosta dobro štiti od vjetra te pri tom ne stvara iritantne turbulencije. Pogonski agregat gura progresivno i linearno, iako u početnom režimu rada malo kasni s reakcijom. Monocilindraš obujma 300 ccm djeluje uglađeno, nema grubih reakcija te s lakoćom akcelerira između brzine od 100 do 120 km/h.
Međutim, postoji jedan element po kojem se Wottan Storm-S zaista ističe u pozitivnom smislu - kočenje. Kombinacija dvostrukih diskova sprijeda i jednog straga u svakom trenutku omogućuje sigurno i precizno zaustavljanje. Snaga i progresivnost su zajamčeni, ABS radi vrlo dobro i dolazi do izražaja tek kada to okolnosti stvarno zahtijevaju. Storm-S intuitivno i lako ulazi u zavoje te je stabilan na pravcu.
'Paket' općenito obećava, Storm-S nudi zaista puno s obzirom na to da je 'rookie' na hrvatskom tržištu maksi skutera. Da, možda treba dotjerati neke sitne detalje ali je s obzirom na cijenu poštena ponuda. To još samo trebaju prepoznati i potencijalni kupci.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 276 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 26,5 KS (19,5 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 8000 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica promjera 37 mm, straga oscilirajuća vilica i dvostruki plinski amortizeri. Sprijeda disk promjera 260 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 230 i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači alu-legura
Gume 120/70-15, 140/70-14
Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2227 x 786 x 1291 mm, međuosovinski razmak 1617 mm, visina sjedala 840 mm, masa 177 kg, spremnik goriva 13 litara
Garancija četiri godine
Boje plava, siva, bijela, žuta, crvena, crna
Cijena od 4987 eura
Zajednica | Komentari