Motorevija
PRETRAGA
2025-04-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Španjolski brend Wottan diči se s 15 godina iskustva u urbanoj mobilnosti, a odnedavno je prisutan i na hrvatskom tržištu. Za model Storm-S 300 kažu da je najjači u asortimanu i nudi spoj fascinantnog dizajna i urbanih sposobnosti. Je li tomu doista tako?



Storm-S 300 je prema uvozniku Wottana za Hrvatsku – splitskom Moto Điru – maksi skuter koji izaziva najviše interesa među potencijalnim kupcima u trenutačno dostupnoj gami. No, iako je riječ o najprodavanijem segmentu maksi skutera u Hrvatskoj (klasa GT, 300 do 350 ccm) i uratku nastalom u duhu talijanske škole dizajna (Alessandro Tartarini), pred modelom Storm-S 300 nije nimalo lak zadatak.

 

Bogato opremljen skuter značajno igra na kartu pristupačne cijene (od 4987 eura za gotovinu, 5550 eura za obročno plaćanje), no bestseler HR-tržišta Yamaha X-Max 300 odnedavno je na akciji po također prihvatljivih 6500 eura. Sličnu cijenu (6400 eura) ima i Kymcov Downtown 350 koji je podjednako dobro opremljen i kotrlja se na kotačima istih dimenzija kao Storm-S 300.

 

Bilo kako bilo, Storm-S-u se ne može osporiti moderan izgled, pristojna završna obrada i bogat paket opreme. U redu, neki detalji poput oznake modela (lijepljene) na bočnim oplatama su mogle biti preciznije poravnate, ali to je već cjepidlačenje. U svakom slučaju, ovdje je postignuta ravnoteža između kvalitete proizvoda i prodajne cijene. Dizajnerski izričaj Storm-S-a je negdje na pola puta između sportskog i GT-a. Agresivna dvostruka prednja svjetla savršeno ga definiraju, ali njegove kvalitete ćete spoznati tek kada zauzmete mjesto za upravljačem. Sjedalo je prostrano i udobno a ne širi noge pretjerano, tako da će se i vozači nižeg rasta moći u punom opsegu s oba stopala osloniti na tlo.

 

Isto tako, pred vozačem je dobro organizirana kombinacija analognih i digitalnih instrumenata. Središnji petinčni TFT-ekran u boji je lako čitljiv, a letimični pogled na lijevu i desnu stranu instrumenata pružit će vam informacije o brzini kretanja i broju okretaja motora. Središnji zaslon nudi dva modela prikaza, kao i dnevni/noćni mod. Iznenađuje nas jedan detalj - unatoč pozamašnom prostoru unutar 'štita' nema pretinca za odlaganje sitnica pa je utičnica za struju morala ostati na otvorenom. Ova postavka Storm S-a hendikepira u poglavlju praktičnosti.



S druge strane, od prvih metara vožnje se pokazao vrlo udobnim. Po želji možete postaviti noge na bočne platforme ili na podnicu, upravljač je širok i visok i ne smeta koljenima prilikom punih zakretanja a sjedalo ima solidnu lumbalnu potporu za leđa. Osim toga, mali vjetrobran u režimu međugradske vožnje dosta dobro štiti od vjetra te pri tom ne stvara iritantne turbulencije. Pogonski agregat gura progresivno i linearno, iako u početnom režimu rada malo kasni s reakcijom. Monocilindraš obujma 300 ccm djeluje uglađeno, nema grubih reakcija te s lakoćom akcelerira između brzine od 100 do 120 km/h.

 

Međutim, postoji jedan element po kojem se Wottan Storm-S zaista ističe u pozitivnom smislu - kočenje. Kombinacija dvostrukih diskova sprijeda i jednog straga u svakom trenutku omogućuje sigurno i precizno zaustavljanje. Snaga i progresivnost su zajamčeni, ABS radi vrlo dobro i dolazi do izražaja tek kada to okolnosti stvarno zahtijevaju. Storm-S intuitivno i lako ulazi u zavoje te je stabilan na pravcu.

 

'Paket' općenito obećava, Storm-S nudi zaista puno s obzirom na to da je 'rookie' na hrvatskom tržištu maksi skutera. Da, možda treba dotjerati neke sitne detalje ali je s obzirom na cijenu poštena ponuda. To još samo trebaju prepoznati i potencijalni kupci.


Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski četverotaktni, četiri ventila, klasičan karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, variomat
Obujam 276 ccm
Kompresija 11,5:1
Snaga 26,5 KS (19,5 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 23 Nm pri 8000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, sprijeda klasična vilica promjera 37 mm, straga oscilirajuća vilica i dvostruki plinski amortizeri. Sprijeda disk promjera 260 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 230 i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači alu-legura
Gume 120/70-15, 140/70-14

Masa i dimenzije
Dimenzije D x Š x V 2227 x 786 x 1291 mm, međuosovinski razmak 1617 mm, visina sjedala 840 mm, masa 177 kg, spremnik goriva 13 litara
Garancija četiri godine
Boje plava, siva, bijela, žuta, crvena, crna
Cijena od 4987 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Honda XL650V Transalp Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-