Test | Yamaha MT-07 (2025): Mali naked za ekstra zabavu
Promjene su joj godile! Zahvaljujući dizajnerskom i vrlo opsežnom tehničkom updateu, Yamaha MT-07 nikada nije djelovala zrelije, ozbiljnije, dinamičnije... Isto tako, mogućnost nadoplate automatiziranog ručnog mjenjača Y-AMT privući će i neku sasvim novu publiku
Svatko tko odluči predstaviti svoj motocikl u zaleđu španjolskog Alicantea mora biti jako siguran u njegove kvalitete u smislu lakoće vožnje i agilnosti. Jer, ceste ovdje nalikuju toboganu koji nikada ne prestaje s izmjenama pravca, gotovo da nema ravne dionice duže od kilometar. I sve to uz idealne temperature koje su se u vrijeme naše test-vožnje kretale oko 20 stupnjeva Celzijevih. Kakav vozački raj!
Yamaha MT-07 svoj uspjeh od samih početaka tj. 2014. godine, ne duguje samo pristupačnoj cijeni, već i jednostavnosti i lakoći korištenja, kao i iznimnoj pouzdanosti te skromnim troškovima održavanja. Samo godinu dana nakon predstavljanja trocilindrične sestre MT-09, Yamahin twin obujma 689 ccm poznat kao CP2 postavio je temelje za Yamahinu modelsku gamu kakvu danas poznajemo. Marka iz Iwate ga je kasnije iskoristila i u modelima Tracer7, Tenere 700, XSR 700, R7 itd.
Bio je to totalni zaokret u modelskoj politici koja je naglasak stavila na upotrebljivi potisak i jednostavnost korištenja. MT-07 se od tada samo u Europi prodala u gotovo 200.000 jedinica. A u Hrvatskoj? U posljednjih deset godina se MT-07 na mjestu najprodavanijeg motocikla na domaćem tržištu izmjenjuje s BMW-om R 1200/1250 GS-om. Naravno, u isto vrijeme je i uvjerljivo najprodavaniji naked motocikl u Hrvatskoj.
Kakva je u svome četvrtom izdanju? CP2 je i nakon 10 godina pravi 'Master of Torque' tj. 'vladar okretnog momenta'. Jednostavno ne možete pogriješiti s odabranim stupnjem prijenosa, robustan twin će vas bez problema izvući iz svake situacije. Najviših 68 Nm okretnog momenta većinu neće impresionirati, no ono što zvuči puno zanimljivije jest da je od 3000 o/min uvijek dostupno - 60 Nm! Dakle, pozamašan potisak u idealnom radnom području je i dalje specifično obilježje Yamahina početnički orijentiranog nakeda.
Ujedno, CP2 sada udovoljava normi Euro 5+ a odrađene su i neke važne modifikacije. Leptirastim tijelima ubrizgavanja sada se upravlja elektronički tj. MT-07 se može pohvaliti sustavom 'ride by wire'. Dodana je i kontrola proklizavanja kao i tri moda vožnje - street, sport i custom. Paralelni twin u modu 'sport' na komandu gasa reagira osjetno izravnije, dok su reakcije u 'touringu' nešto nježnije a kontrola proklizavanja je podešena defenzivnije. U slobodno konfigurabilnom modu TC pak možete i potpuno isključiti.
Uz navedene tehničke modifikacije, Yamaha je u u usisnom traktu odradila i pravi akustični inženjering. Zahvaljujući dvama prorezima na pokrovu spremnika goriva, iz airboxa sada dopire zvuk tupog režanja. Spomenuti prorezi napravljeni su u svrhu usmjeravanja zvuka izravno do vozača, a da pri tome iritiraju okolinu. Izvrsno odrađen posao!
Međutim, MT-07 četvrte generacije najviše oduševljava revidiranim ovjesom i okvirom, što je zapravo od samih početaka bilo označeno i kao njezin najveći nedostatak. Po prvi se puta koristi upside-down vilica koja ne samo da je MT-07 dala ozbiljniji, zreliji izgled već je i unaprijedila njezine dinamičke sposobnosti. Definitivno, povratna informacija s podloge na prednjem dijelu motocikla nikada nije bila transparentnija i kvalitetnija. Što znači da Yamahin naked samouvjereno jaše preko neravnina i udubina bez da gubi kontakt s podlogom.
Prednja vilica komforno upija neravnine i uredno funkcionira u segmentu povrata. Prilikom snažnijih kočenja niti u jednom trenutku nije dolazila na blok, motocikl cijelo vrijeme usporavanja ostaje miran i stabilan. Ni na radijalno montirane čeljusti s četiri klipa nemamo nikakve zamjerke, kočenje je postojano, snažno i puno se preciznije (s dva prsta) kontrolira no prije.
Način na koji Yamahin naked pada u nagib, kako precizno prolazi kroz zavoje svih radijusa i s kojom lakoćom dopušta korekciju putanje je impresivan. Ovdje dolaze do izražaja kotači od lake legure koji su sada 480 grama lakši (410 sprijeda i 70 grama straga). Smanjenju neovješenih masa i žiroskopskih sila treba dodati i kraći međuosovinski razmak te veći predtrag i ravniji kut glave okvira. U kombinaciji s pojačanim, čvršćim čeličnim okvirom takve postavke osiguravaju gotovo savršenu ravnotežu između agilnosti i stabilnosti, što se itekako podudara s našim iskustvom vožnje zaleđem Alicantea.
Yamaha gotovo sama od sebe pronalazi idealnu liniju prolaska, što će biti od velike pomoći vozačima s manjkom iskustva. Isto tako, kao što smo već spomenuli, MT-07 dopušta korekcije putanje bez posljedica po sigurnost. Uz masu od 183 kg (s punim spremnikom goriva, tvorničke specifikacije) zabava u vožnji je zajamčena! Da, Yamaha MT-07 je u svom četvrtom izdanju najzabavnija i najsigurnija do sada. Kada su gume Dunlop Sportmax Q5A (iz Japana) zagrijane na radnu temperaturu, nude vrlo dobar grip što pak omogućuje duboke nagibe i neprestano potpisivanje predugih graničnika na osloncima za noge na asfalt.
Iz svega do sada navedenog čini se da je Yamaha MT-07 motocikl bez nedostataka? Ne baš. Na pomalo drvenast, suh osjećaj stražnjeg amortizera – koji se može podešavati u stlačivanju opruge i povratu - ćete se jednostavno morati naviknuti. Generalno ovjes ocjenjujemo dobrim, no bilo bi primjerenije za jedan allrounder da nije tako sportski krut. Nosivost od 171 kg također nije sjajna, no kada se uzme u obzir da na MT-07 velika većina vlasnika 'solira', tada se i to može podvesti pod rubriku zadovoljavajuće.
Ergonomija, koja je tipičan predstavnik stila 'sve je easy i pod kontrolom' u prvom je redu prilagođena vozačicama i vozačima nižeg rasta. Položaj sjedenja je kompaktan, uspravan i dovoljno udoban, a nešto širi upravljač izvrsno leži u rukama. Osobito dobro za vozače nižeg rasta – novooblikovani spremnik goriva (14 litara kao i prije) i uži prednji dio sjedala omogućuju da oba stopala u svakom trenutku budu sigurno na tlu.
Loše za vozače većih 'gabarita' – često završe na stražnjem rubu (kratkog) sjedala, što iritira. S druge strane, njima će oslonci za noge postavljeni jedan centimetar niže pružiti dovoljno komfora u vidi opuštenijeg kuta svijanja koljena.
Elegantniji izgled modela '25 uključuje novu robot masku s malim projekcijskim svjetlom i dva LED pozicijska svjetla koja podsjećaju na mačje oči, kao i petinčni TFT-kokpit. Potonji jasno i pregledno informira u četiri različita načina prikaza a njime se upravlja putem joysticka na novom lijevoj strani upravljača. Provjerili smo i kako funkcionira putno računalo. Tijekom cjelodnevne testne vožnje u dužini od oko 300 km zabilježili smo prosječnu potrošnju od 4,4 l/100 km (tvornički navod: 4,1 l/100 km). Također novost - sustav za zaustavljanje u nuždi koji aktivira svjetla upozorenja tijekom oštrih kočenja te automatsko gašenje pokazivača smjera.
Na kraju, ostaje još samo pitanje cijene. Yamaha za prilično opsežno revidirani MT-07 u Hrvatskoj traži 8999 eura, što je tek 450 eura više od modela '24 ili 750 eura više od spartanske izvedbe Pure (oba modela još uvijek su u ponudi na yamaha-motor.hr). Isto tako, Yamaha nudi posebnost u ovoj klasi – MT-07 dostupan je i s robotiziranim ručnim mjenjačem Y-AMT koji se nadoplaćuje 500 eura. Dakle, njezina popularnost (i prodaja) ne bi trebali biti upitni niti u vremenu koje je pred nama.
Zaključak
Revidirani MT-07 ne samo da izgleda elegantnije i ozbiljnije, već se tako i vozi. Zahvaljujući izmjenama na okviru i ovjesu sada je stabilniji na pravcu i u nagibu, komforniji je i bolje koči. Doista, u ovoj cjenovnoj klasi nudi jako puno zabave u vožnji. Uz to, tu je i 'jedinstvena prodajna točka' – sustav Y-AMT koji se nadoplaćuje 500 eura.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 38 mm, regulirani katalizator, alternator 410 W, akumulator 12 V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), pogonski lanac o-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80,0 x 68,6 mm
Obujam 689 cm³
Kompresija 11,5:1
Snaga 73 KS (54 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 68 Nm pri 6500 o/min
Statična buka 90 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, prednja vilica upside-down, Ø 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi Ø 298 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk Ø 245 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura, 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1395 mm, kut glave okvira 65,8 stupnjeva, predtrag 93 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 805 mm, suha masa 183 kg, ukupna dopuštena masa 354 kg, spremnik goriva/rezerva 14,0/3,0 litara
Garancija tri godine
Boje siva, plava, crna
Cijena 8999 eura (doplata Y-AMT: 500 eura)
Zajednica | Komentari