Motorevija
PRETRAGA
2025-04-29 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Ant productions
Bookmark and Share

Promjene su joj godile! Zahvaljujući dizajnerskom i vrlo opsežnom tehničkom updateu, Yamaha MT-07 nikada nije djelovala zrelije, ozbiljnije, dinamičnije... Isto tako, mogućnost nadoplate automatiziranog ručnog mjenjača Y-AMT privući će i neku sasvim novu publiku



Svatko tko odluči predstaviti svoj motocikl u zaleđu španjolskog Alicantea mora biti jako siguran u njegove kvalitete u smislu lakoće vožnje i agilnosti. Jer, ceste ovdje nalikuju toboganu koji nikada ne prestaje s izmjenama pravca, gotovo da nema ravne dionice duže od kilometar. I sve to uz idealne temperature koje su se u vrijeme naše test-vožnje kretale oko 20 stupnjeva Celzijevih. Kakav vozački raj!

Yamaha MT-07 svoj uspjeh od samih početaka tj. 2014. godine, ne duguje samo pristupačnoj cijeni, već i jednostavnosti i lakoći korištenja, kao i iznimnoj pouzdanosti te skromnim troškovima održavanja. Samo godinu dana nakon predstavljanja trocilindrične sestre MT-09, Yamahin twin obujma 689 ccm poznat kao CP2 postavio je temelje za Yamahinu modelsku gamu kakvu danas poznajemo. Marka iz Iwate ga je kasnije iskoristila i u modelima Tracer7, Tenere 700, XSR 700, R7 itd.



Bio je to totalni zaokret u modelskoj politici koja je naglasak stavila na upotrebljivi potisak i jednostavnost korištenja. MT-07 se od tada samo u Europi prodala u gotovo 200.000 jedinica. A u Hrvatskoj? U posljednjih deset godina se MT-07 na mjestu najprodavanijeg motocikla na domaćem tržištu izmjenjuje s BMW-om R 1200/1250 GS-om. Naravno, u isto vrijeme je i uvjerljivo najprodavaniji naked motocikl u Hrvatskoj.

 

Kakva je u svome četvrtom izdanju? CP2 je i nakon 10 godina pravi 'Master of Torque' tj. 'vladar okretnog momenta'. Jednostavno ne možete pogriješiti s odabranim stupnjem prijenosa, robustan twin će vas bez problema izvući iz svake situacije. Najviših 68 Nm okretnog momenta većinu neće impresionirati, no ono što zvuči puno zanimljivije jest da je od 3000 o/min uvijek dostupno - 60 Nm! Dakle, pozamašan potisak u idealnom radnom području je i dalje specifično obilježje Yamahina početnički orijentiranog nakeda.

 

Ujedno, CP2 sada udovoljava normi Euro 5+ a odrađene su i neke važne modifikacije. Leptirastim tijelima ubrizgavanja sada se upravlja elektronički tj. MT-07 se može pohvaliti sustavom 'ride by wire'. Dodana je i kontrola proklizavanja kao i tri moda vožnje - street, sport i custom. Paralelni twin u modu 'sport' na komandu gasa reagira osjetno izravnije, dok su reakcije u 'touringu' nešto nježnije a kontrola proklizavanja je podešena defenzivnije. U slobodno konfigurabilnom modu TC pak možete i potpuno isključiti.



Uz navedene tehničke modifikacije, Yamaha je u u usisnom traktu odradila i pravi akustični inženjering. Zahvaljujući dvama prorezima na pokrovu spremnika goriva, iz airboxa sada dopire zvuk tupog režanja. Spomenuti prorezi napravljeni su u svrhu usmjeravanja zvuka izravno do vozača, a da pri tome iritiraju okolinu. Izvrsno odrađen posao!

Međutim, MT-07 četvrte generacije najviše oduševljava revidiranim ovjesom i okvirom, što je zapravo od samih početaka bilo označeno i kao njezin najveći nedostatak. Po prvi se puta koristi upside-down vilica koja ne samo da je MT-07 dala ozbiljniji, zreliji izgled već je i unaprijedila njezine dinamičke sposobnosti. Definitivno, povratna informacija s podloge na prednjem dijelu motocikla nikada nije bila transparentnija i kvalitetnija. Što znači da Yamahin naked samouvjereno jaše preko neravnina i udubina bez da gubi kontakt s podlogom.

 

Prednja vilica komforno upija neravnine i uredno funkcionira u segmentu povrata. Prilikom snažnijih kočenja niti u jednom trenutku nije dolazila na blok, motocikl cijelo vrijeme usporavanja ostaje miran i stabilan. Ni na radijalno montirane čeljusti s četiri klipa nemamo nikakve zamjerke, kočenje je postojano, snažno i puno se preciznije (s dva prsta) kontrolira no prije.



Način na koji Yamahin naked pada u nagib, kako precizno prolazi kroz zavoje svih radijusa i s kojom lakoćom dopušta korekciju putanje je impresivan. Ovdje dolaze do izražaja kotači od lake legure koji su sada 480 grama lakši (410 sprijeda i 70 grama straga). Smanjenju neovješenih masa i žiroskopskih sila treba dodati i kraći međuosovinski razmak te veći predtrag i ravniji kut glave okvira. U kombinaciji s pojačanim, čvršćim čeličnim okvirom takve postavke osiguravaju gotovo savršenu ravnotežu između agilnosti i stabilnosti, što se itekako podudara s našim iskustvom vožnje zaleđem Alicantea.



Yamaha gotovo sama od sebe pronalazi idealnu liniju prolaska, što će biti od velike pomoći vozačima s manjkom iskustva. Isto tako, kao što smo već spomenuli, MT-07 dopušta korekcije putanje bez posljedica po sigurnost. Uz masu od 183 kg (s punim spremnikom goriva, tvorničke specifikacije) zabava u vožnji je zajamčena! Da, Yamaha MT-07 je u svom četvrtom izdanju najzabavnija i najsigurnija do sada. Kada su gume Dunlop Sportmax Q5A (iz Japana) zagrijane na radnu temperaturu, nude vrlo dobar grip što pak omogućuje duboke nagibe i neprestano potpisivanje predugih graničnika na osloncima za noge na asfalt.



Iz svega do sada navedenog čini se da je Yamaha MT-07 motocikl bez nedostataka? Ne baš. Na pomalo drvenast, suh osjećaj stražnjeg amortizera – koji se može podešavati u stlačivanju opruge i povratu - ćete se jednostavno morati naviknuti. Generalno ovjes ocjenjujemo dobrim, no bilo bi primjerenije za jedan allrounder da nije tako sportski krut. Nosivost od 171 kg također nije sjajna, no kada se uzme u obzir da na MT-07 velika većina vlasnika 'solira', tada se i to može podvesti pod rubriku zadovoljavajuće.

Ergonomija, koja je tipičan predstavnik stila 'sve je easy i pod kontrolom' u prvom je redu prilagođena vozačicama i vozačima nižeg rasta. Položaj sjedenja je kompaktan, uspravan i dovoljno udoban, a nešto širi upravljač izvrsno leži u rukama. Osobito dobro za vozače nižeg rasta – novooblikovani spremnik goriva (14 litara kao i prije) i uži prednji dio sjedala omogućuju da oba stopala u svakom trenutku budu sigurno na tlu. Loše za vozače većih 'gabarita' – često završe na stražnjem rubu (kratkog) sjedala, što iritira. S druge strane, njima će oslonci za noge postavljeni jedan centimetar niže pružiti dovoljno komfora u vidi opuštenijeg kuta svijanja koljena.

 

Elegantniji izgled modela '25 uključuje novu robot masku s malim projekcijskim svjetlom i dva LED pozicijska svjetla koja podsjećaju na mačje oči, kao i petinčni TFT-kokpit. Potonji jasno i pregledno informira u četiri različita načina prikaza a njime se upravlja putem joysticka na novom lijevoj strani upravljača. Provjerili smo i kako funkcionira putno računalo. Tijekom cjelodnevne testne vožnje u dužini od oko 300 km zabilježili smo prosječnu potrošnju od 4,4 l/100 km (tvornički navod: 4,1 l/100 km). Također novost - sustav za zaustavljanje u nuždi koji aktivira svjetla upozorenja tijekom oštrih kočenja te automatsko gašenje pokazivača smjera.

 

Na kraju, ostaje još samo pitanje cijene. Yamaha za prilično opsežno revidirani MT-07 u Hrvatskoj traži 8999 eura, što je tek 450 eura više od modela '24 ili 750 eura više od spartanske izvedbe Pure (oba modela još uvijek su u ponudi na yamaha-motor.hr). Isto tako, Yamaha nudi posebnost u ovoj klasi – MT-07 dostupan je i s robotiziranim ručnim mjenjačem Y-AMT koji se nadoplaćuje 500 eura. Dakle, njezina popularnost (i prodaja) ne bi trebali biti upitni niti u vremenu koje je pred nama.



Zaključak
Revidirani MT-07 ne samo da izgleda elegantnije i ozbiljnije, već se tako i vozi. Zahvaljujući izmjenama na okviru i ovjesu sada je stabilniji na pravcu i u nagibu, komforniji je i bolje koči. Doista, u ovoj cjenovnoj klasi nudi jako puno zabave u vožnji. Uz to, tu je i 'jedinstvena prodajna točka' – sustav Y-AMT koji se nadoplaćuje 500 eura.


Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje, 2 x Ø 38 mm, regulirani katalizator, alternator 410 W, akumulator 12 V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), pogonski lanac o-ring, sekundarni prijenos 2,688.
Promjer x hod 80,0 x 68,6 mm
Obujam 689 cm³
Kompresija 11,5:1
Snaga 73 KS (54 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 68 Nm pri 6500 o/min
Statična buka 90 dB(A)

Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, prednja vilica upside-down, Ø 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi Ø 298 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk Ø 245 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura, 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1395 mm, kut glave okvira 65,8 stupnjeva, predtrag 93 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 805 mm, suha masa 183 kg, ukupna dopuštena masa 354 kg, spremnik goriva/rezerva 14,0/3,0 litara
Garancija tri godine
Boje siva, plava, crna
Cijena 8999 eura (doplata Y-AMT: 500 eura)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-