2006-09-13 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
GTS 250 je ugradnjom jakog i štedljivog pogonskog agregata quasar, obogaćivanjem instrumenata i modernizacijom kočnica postao uzor u obitelji vespa
Svaka obitelj ima dominantnu figuru, vođu koji je autoritet svim ostalim članovima. Upravo to je GTS 250 i.e. - glava obitelji, iliti „pater familias“ unutar porodice Vespa.
Prije točno pedeset godina Piaggio je iznenadio i šokirao javnost modelom GS (gran sport) 150 koji je blagim i oblim linijama „osice“ dodao i dotad nepoznatu karakteristiku - oštrinu. 150 ccm obujma rezultiralo je najvišom brzinom koja je premašivala brojku 100 km/h.
Slično je i s aktualnim modelom GTS-a. I on je, kao i mnogobrojni prethodnici, zadržao elegantan i uglađen stil koji traje već punih šest desetljeća, a uvelike je obogaćen i najmodernijim tehničkim komponentama. Tu prije svega mislimo na ABS, koji se - doduše - može dobiti uz doplatu, ali i na vrlo funkcionalne instrumente koji se sastoje od analognog pokazivača brzine i digitalnog LCD-a. Vozaču se na ekranu pružaju informacije o broju okretaja motora, razini goriva u spremniku, prijeđenom putu, temperaturi rashladne tekućine u sustavu, točnom vremenu i vanjskoj temperaturi zraka.
Ipak, zaštitni je znak ove vespe prije svega odlični motor quasar 250 koji nas je već prije oduševio u, primjerice, beverlyju i X8. Odlična podešenost elektronskog ubrizgavanja goriva ne mora strahovati od mjerenja emisija štetnih plinova, jer GTS već ispunjava nadolazeće norme Euro 3.
Performanse od 22 KS i 20,2 Nm dale su vespi sasvim novu dimenziju, koju dosad nismo doživjeli. Kroz gradsku gužvu GTS se probija lako i suvereno, variomat je podešen odlično, za gradske režime - usudili bismo se reći - i savršeno. U cijelom području okretaja motor vuče linearno i uglađeno, s osjetnom dozom potiska. Do brzine od 100 km/h dolazite neprimjetno i lako, kao od šale, dok će vam do najviše brzine od 130 km/h ipak trebati malo više. Pritisak vjetra na gornji dio tijela tad je osjetan, što nije nikakav propust, nego dio koncepcije ovog vozila koje je prije svega ipak konstruirano za gradsku upotrebu. No, oni koji žele svladavati i međugradske relacije nisu zakinuti, jer pogonski agregat ima dovoljno potencijala, a u dodatnoj je ponudi i vjetrobransko staklo.
Prednja jednostruka ruka i stražnji amortizeri funkcioniraju dobro na gradskim neravninama, a komfornoj i ugodnoj ergonomiji znatno pridonosi i široko te dobro postavljeno sjedalo čiji hrapavi materijal sprečava klizanje vozača i suputnika. Kad smo već kod suputnika, valja istaknuti da za njega na ovom vozilu mjesta ima u izobilju, a probleme bi mu mogli praviti samo rasklopivi oslonci za noge na kojima nema gume koja bi spriječila klizanje stopala.
Na vespu GTS ugrađeni su kotači dimenzija 12 cola, koji su najzaslužniji za dobru stabilnost po pravcu, dok ćete se na tipično vespističko „padanje“ u nagib morati priviknuti. Nekad je ta radnja toliko laka da jednostavno preplaši vozača, što uzrokuje potpuni kontraefekt. Po jedan disk promjera 220 mm sprijeda i straga sigurno zaustavljaju GTS, i na neki način simboliziraju evoluciju, modernizaciju ovog vozila, jer kočnice su na gotovo svim vespama godinama bile rak-rana.
Budući vlasnici GTS-a zasigurno će morati investirati u top-case. Možda je baš zato i naša testna vespa bila opremljena tom komponentom dodatne opreme, čije su 42 litre obujma u gradskoj vožnji neprocjenjivo korisne. Govorimo to stoga što je prostor pod sjedalom dosta ograničen, a od modela do modela vrlo je upitan čak i smještaj jet-kacige s vizirom.
Nije, pak, upitna cijena vespe GTS. Vrlo je realna za ono što nudi - prihvatljive 32.992 kune, a ako želite investirati u sigurnost, tad ćete za izvedbu s ABS-om morati izdvojiti 36.992 kune.
Vespa GTS 250 i.e. uspješno je „križanje“ klasike i modernog high-techa, a za najveće poboljšanje i kvalitetu zaslužan je štedljivi i jaki pogonski agregat na koji se ostali članovi obitelji vespa mogu ugledati - pravi „pater familias“.
Obujam: 1,340 cm3
Snaga: 184 k (135 KW) 9,500 rpm
Okretni moment: 146 Nm @ 7,200rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 260 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70ZR17 MC (58w)
Stražnja guma: 200/50ZR17 MC (75W)
Dužina: 235 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Vozim Gt-200 2004 godište i želja mi je Gts 250 i.e po mogučnosti crvena kao iz testa!