Novi, prednji čelični dio okvira te stražnji dio koji je izrađen od aluminija isto tako igraju važnu ulogu u dizajnu motocikla. R 1300 GS na pravi način koristi obje komponente za čišću, smanjenu siluetu motocikla. To je osobito vidljivo na stražnjem dijelu, koji je, lišen rešetkastih cijevi, puno tanji i kraći, što novom GS-u daje naglašeni sportski štih.
Umjesto dosadašnjih prednjih dvostrukih svjetala, iznad prepoznatljivog kljuna je sada jedno matrično LED svjetlo zaduženo za kratak i dugi svjetlosni snop, a okruženo je s četiri LED dnevna svjetla.
Kao što smo rekli, BMW se na 1300 GS-u odlučio za potpuno novu konstrukciju okvira. Glavni okvir i dalje je od čelika, a u press-priopćenju stoji da novi ima veću krutost u odnosu na prethodnika te da zajedno s kompaktnijim boxer-pogonom osigurava da su mase bolje centralizirane oko centra težišta vozila. Nagrada za trud: veća agilnost i okretnost, bolja stabilnost pri kočenju i preciznost u zavojima. U tehničkim podacima naveden je i
hod ovjesa: sprijeda 190, straga 200 mm.
Novi boxer agregat dijeli samo bazni izgled s onim iz 1250 GS-a. Činjenice:
145 KS pri 7750 o/min i moćnih 149 Nm pri 6500 o/min. To je devet konjskih snaga i šest Nm više od prethodnika, a pri gotovo istom broju okretaja. Novi motor mora se zavrtiti samo za 250 o/min više kako bi postigao maksimalni okretni moment. Ako je vjerovati BMW-ovom press-priopćenju, u najupotrebljivijem rasponu okretaja - od 3600 do 7800 o/min - potisak nikada ne pada ispod 130 Nm!
Kako je došlo do ovakvog porasta performansi?
BMW je povećao provrt na 106,5 milimetara (+4 mm), smanjio hod na 73 milimetra (-3 mm, maksimalan broj okretaja 9000 o/min) te povećao kompresiju na 13,3:1 (prije 12,5:1). Prednost većeg provrta: promjeri ventila također mogu porasti, što je dobra priprema za povećanje snage. Promjer usisnih ventila sada iznosi 44 milimetra, a ispušnih 35,6 mm - povećanje od četiri na usisnoj strani, te 1,6 milimetara više na ispušnoj strani. A tu je u međuvrmenu i dobro poznata usisna bregasta osovina naziva
'Shiftcam'. Boxer 1300 je ovu tehnologiju preuzeo od prethodnika.
Kao i do sada, rashladna tekućina kola oko komponenti motora koje su izložene visokim toplinskim opterećenjima, poput glave cilindra i dijelova cilindara, dok se ostatak i dalje oslanja na hlađenje vjetrom. Mjenjačka kutija je sada ispod, a ne više iza motora. Time se smanjuje ukupna duljina boxer-jedinice a smanjuje njezina masa.
BMW novom konstrukcijom na pogonskom sklopu želi uštedjeti 6,5 kg, odnosno čak 12 kg za cijeli motocikl. Usporedbe radi, dobro opremljen R 1250 GS nedavno je na našoj vagi pokazivao 260 kg.
Uz update motora, okvira i dizajna, tu je i prošireni paket serijske opreme. R 1300 GS u seriji ima
četiri raspoloživa moda vožnje (Eco, Rain, Road i Enduro), kontrolu okretnog momenta (MSR), asistenta pri dinamičkom kočenju (DBC) - koji u slučaju naglog kočenja smanjuje isporuku okretnog momenta i automatski povećava pritisak stražnje kočnice - te pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSC). Tu su i kontrola proklizavanja, štitnici ruku s integriranim pokazivačima smjera, lagani litij-ionski akumulator, tempomat, nadzor tlaka u gumama, keyless-sustav, grijane ručice i
TFT-zaslon koji i dalje mjeri 6,5 inča.
Ako vam sve to nije dovoljno, postoji pravo bogatsvno opcija u rasponu dodatne opreme. Primjerice, od podizača upravljača do novog
poluaktivnog ovjesa (DSA), a koji uključuje i podešavanje tvrdoće opruge. Zatim je tu prilagodljiva visina motocikla, radar, koferi, te po prvi put i električno podesivo vjetrobransko staklo. A s verzijama
Triple Black, GS Trophy i Option 719 Tramuntana, postoje tri dodatne izvedbe 1300 GS-a koje su dostupne uz baznu verziju Pure (u bijeloj boji).
U Njemačkoj se spominje povećanje cijene bazne izvedbe R 1300 GS-a u odnosu na prethodnika od 800 eura
(19.100 eura), te da bi u salone trebao stići tijekom studenog. Hrvatski uvoznik – BMW Motorrad Tomić & Co – za sada ne komunicira cijenu niti dolazak u salone, no obećao nam je prslijediti informacije čim one budu dostupne.