Motorevija
PRETRAGA
2009-08-10 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Automedia spyshoots
Bookmark and Share

Tehničke sličnosti s BMW-ovom serijom K su očigledne, no ipak s jednom bitnom razlikom – u novom Hondinom admiralskom brodu umjesto rednog četverocilindraša snažno će udarati srce V4

Brojni obožavatelji Hondinog modela VFR već dugo čekaju nasljednika aktualnog modela
Brojni obožavatelji Hondinog modela VFR već dugo čekaju nasljednika
 aktualnog modela

U prosincu 2006. godine u Alabami je predstavljena aktualna honda CBR 600 RR. Nakon testnih vožnji, koje su trajale cijeli dan, bili smo u prilici, naravno uz pomoć prevoditelja i Hondinog PR-stručnjaka, razgovarati s jednim od tvoraca tog motocikla – Norikazuom Maedom. Kao što to kod svakog razgovora biva, s vremenom se počeo širiti izvan zadanih okvira pa smo se između ostalog dotaknuli i klase sport touring.

Drugim riječima, potaknuti novitetima poput kawasakija ZZ-R-a 1400 i suzukija hayabuse, upitali smo kada Honda misli mijenjati svog „starčića“ CBR 1100 XX. „Ne mislimo tako skoro razvijati tu klasu jer europsko tržište više ne pretendira taj koncept motocikala. Ograničenje brzine na autocesti se sve rigoroznije kontrolira, pa „motocikli brzi putnici“ gotovo više da i nemaju smisla. Uostalom, nakon što i ugasimo proizvodnju XX-a, još uvijek imamo VFR 800 koji je izvrstan sport-touring motocikl.“

Gotovo tri godine poslije tog razgovora, negdje u pustinji Mojave, foto objektiv agencije Automedia napokon je potvrdio ono o čemu se dugo špekuliralo – Honda se vraća na motor V4! Nesumnjivo je da će taj motocikl, koji bi trebao biti nasljednikom legendarnog XX-a, biti najvažniji Hondin novitet za nadolazeću sezonu 2010. No, što zasad znamo o njemu?

Oblik kužišta kardana neodoljivo podsjeća na BMW-ova rješenja
Oblik kućišta kardana neodoljivo podsjeća na BMW-ova rješenja

Naravno, to je koncept koji je Hondi već odavno poznat – i s utrka i s ceste – te predstavlja svojevrsni povratak korijenima. Honda je već 1984. ponudila sportsko turističku formulu motora V4 u modelu VF 1000 F, a kasnije iz njega preko VF-a 750 F-a izvela sadašnji VFR 800. Sadašnji i budući vlasnici VFR-a su s tim motociklom u pravilu izrazito zadovoljni (i 2009. godine je u Motoreviji proglašen best bikeom u kategoriji allroundera), no isto tako cijelo to vrijeme uporno su tražili – više obujma! Kako sada stvari stoje, čini se da su ga napokon i – dobili. Iako je Honda službeno potvrdila samo koncept motora, obujam bi po svemu sudeći trebao biti između 1200 i 1300 ccm, a snaga veća od 170 KS.

Poznato je da veliki problem kod motora V4 čine njegove pozamašne dimenzije u gornjem dijelu. Stoga ga proizvođači pokušavaju što više „stisnuti“, i to unutar motocikla. Naravno, to ne prolazi bez posljedica, a one su u ovom slučaju – pregrijavanje. Stoga je i više nego logično da se primjerice pri završnim testiranjima na vožnju odlazi tamo gdje je temperatura najviša – u pustinju! Na prvim slikama je vidljivo da je vozač obučen u casual stilu (traperice i tenisice) što se može objasniti time da testni vozači točno žele osjetiti strujanje vrućeg zraka s motora.

Čekaju se reakcije na novi dizajn
Čekaju se reakcije na novi dizajn


No, mnogima će zasigurno u oko upasti, i to znatno više od Puminih tenisica, rješenje završnog prijenosa – kardan kroz jednostruku vilicu. Taj detalj ujedno simbolizira i osjetno više od pukog tehničkog rješenja. Naime, pokazuje da Honda kao svog najvećeg takmaca doživljava – BMW. Najprije su premijerno uveli ABS na sportske motocikle pa sada kardan na sportsko-turističke koji će u obujmu biti vrlo blizu BMW-ovoj seriji K! Ne, to ne može biti slučajno. Vilica upside-down, šestostruka kočna čeljust, aluminijski okvir. Tu je i dinamičan i šiljast stražnji kraj te prednje svjetlo nalik buell cafe racerovom ili suzuki B-kingovom, a koje je integrirano u iznimno široku gornju oplatu. Štoviše, neki novinari pretpostavljaju da će se u glavi motora nalaziti samo po jedna bregasta osovina (sustav unicam), po uzoru na Hondine cross modele. Također, unicam dopušta smještaj četiri ventila u glavi na znatno manjem prostoru, što bi minimaliziralo motor u predjelu glave.
 
I po pitanju elektronike zasigurno će biti postavljena nova mjerila. Bez sustava proklizavanja stražnjeg kotača taj je motocikl gotovo pa nezamisliv, a neki čak prognoziraju i smještaj stražnjeg amortizera i polužja unutar stražnje vilice – baš kao na Moto GP-motociklu RC 211 V.
I za kraj, zasad nije poznato gdje će novi V4 uopće biti predstavljen. Svi su očekivali da će to biti na milanskoj EICMA-i, no doznali smo da će Honda taj sajam – bojkotirati.



Hondini noviteti za 2010.

CRF 250 R i CRF 450 R


Nakon što je prošle godine temeljito preuređena 450-ica, za sljedeću će sezonu isti proces proći i CRF 250 R. Motor je kompletno novi, s izmijenjenom kontrabalansnom osovinom, lakšim kućištem, ubrizgavanjem goriva te manjim promjerom i većim hodom cilindra. Uz to, obećano je ravnomjernije razvijanje snage, a na ovjesu više ništa nije kao na proteklom modelu. Okvir je čvršći, kut njegove glave je strmiji, stražnja vilica duža, a međuosovinski razmak veći.

S druge strane, 450-ica je izmijenjena u detaljima – nova mapa paljenja te poneka izmjena na prednjoj vilici kayaba. „HRC setting kitom“ koji dopušta individualne postavke ubrizgavanja i paljenja može se upravljati preko jednog utikača, i to bez skidanja spremnika goriva.

VTX 1300 fury



Baš kao što smo i najavili u Motoreviji broj 5 iz travnja ove godine (link na tekst), Honda će svoj custom fury od jeseni ponuditi i za europsko tržište. Isto tako, potvrđeno je da će se u fury ugrađivati motor V2 s kutem od 52 stupnja između cilindara poznat iz modela VTX 1300, a koji zadovoljava normu Euro 3. Uz to, razvija snagu od 58 KS pri 4250 o/min, dok je najviši okretni moment od 107 Nm raspoloživ čak 2000 o/min niže! Na fury će se po želji kupaca ugrađivati i kombinirani ABS. 

Goldwing GL 1800



Hondina krstarica za 2010. godinu obogaćena je tek trima novim bojama i C-ABS-om.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R