Članak | Rabljeni moderni klasik: Suzuki GSX 750 Inazuma
Klasičan naked srednje klase evocira sjećanja iz 80-ih, a tehnički je i u današnjim standardima vrlo dobro 'potkovan'
R ili F? Ni jedan od ponuđenih, već GSX 750 - bez dodataka. Riječ je o modelu s kojim su se u Hrvatskoj upoznali tek rijetki, a i oni na njega 'reagiraju' tek kada u nastavak naziva dodate 'Inazuma'. Suzukijev klasičan naked srednje klase evocira sjećanja iz 80-ih, gaji oble linije, a tehnički je i u današnjim standardima vrlo dobro 'potkovan'.
Lansiran je 1998. kao alternativa malom i velikom Banditu, s tim da je cjenovno bio bliži 'malom razbojniku'. Racionalni kupci su ga odmah prepoznali, kako zbog 86 KS snažnog, energičnog te vrlo pouzdanog pogonskog agregata, tako i ugodne ergonomije te kvalitetnog ovjesa. Doduše, prednja vilica je u odnosu na stražnji amortizer premekana, no taj se nedostatak može riješiti gušćim uljem.
Kada smo već kod nedostataka, treba reći da najviše problema radi ležaj u glavi okvira koji se u pravilu mijenja svakih 30.000 km. Isto tako, ovaj Suzuki ne voli preskakanje servisnih intervala, tako da treba redovito mijenjati ulje (svakih 6000 km) te kontrolirati ventile (svakih 12.000 km). Ako se držite tih pravila, imat ćete gotovo pa neuništiv motocikl.
S druge strane, vrlo je osjetljiv lak na statičnim cijevima prednje vilice (utjecaj soli, udarci kamenčića), no to je estetski detalj koji možete brzo i jeftino riješiti. Budući da se ovaj model proizvodio tek pet godina, preporuka određenog godišta ne postoji, ali postoji preporuka boje. Naime, najvišu cijenu postižu plavi i crveni GSX 750, dok je najbrojniji crni u pravilu i najpovoljniji. Raspon cijena seže od 1200 do 3000 eura, no recimo da se vrlo uredan primjerak (20.000 do 30.000 km) bez problema može pronaći za 1800 do 2000 eura. Ponuda rabljenih u Njemačkoj je vrlo bogata, a trošarina iznosi između 360 i 440 eura.
PLUS: bogata ponuda rabljenih, pouzdanost, dobar omjer tehnike i cijene
MINUS: manjkava kvaliteta laka na nekim mjestima
Tehnički podaci (tip AE iz 1999.)
Godina proizvodnje: 1998.-2003.
Obujam: 750 ccm
Snaga: 86 KS pri 9500 o/min
Okretni moment: 67 Nm pri 8500 o/min
Masa s tekućinama: 223 kg
Gume: 120/70 ZR 17, 170/70 ZR 17
Spremnik goriva: 18 litara
Najviša brzina: 208 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,7 s
Potrošnja: 4,5-6,9 l/100 km
Cijene potrošnog materijala:
Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 60 kn
Filtar zraka: 160 kn (Vicma)
Svjećice: 252 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1470 kn (Afam)
Kočne pločice: 660 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)
Zajednica | Komentari