Članak | Daijiro Kato (1976.-2003.)
Imao je samo 26 godina kada je njegova blistava karijera - čiji je vrhunac tek trebao doći - okončana. Pad na Suzuki 2003. godine ostavio je mnoga pitanja u zraku. Osam godina nakon njegove smrti prisjećamo se prerano ugasle japanske zvijezde
|
Daijiro Kato (1976. - 2003.) |
Prije točno osam godina napustio nas je velikan motociklizma Daijiro Kato.
Kato je bio velika nada Zemlje izlazećeg sunca, zvijezda koja je tek trebala zasjati punim sjajem, ali sve se ugasilo 20. travnja 2003. godine.
Četrnaest dana nakon teškoga pada na otvorenju sezone na stazi Suzuka Kato je preminuo od teških ozljeda u bolnici.
U trećem krugu utrke Japanac je izgubio kontrolu nad svojom hondom tima Telefonica Movistar i udario u zid pored šikane Casino Triangle.
Isplovilo je mnoštvo teza zašto se pad dogodio. Prema data recordingu, prilikom kočenja došlo je do podizanja stražnjeg kotača što je prouzrokovalo klizanje stražnje gume i "high side".
Veliki propust organizatora dogodio se nakon pada kada nisu prekinuli utrku već su ozlijeđenog Kata micali s mjesta nesreće što je samo pogoršalo situaciju. Kato je zadobio teške ozljede glave, prsnog koša i vrata.
Utrka se nastavila voziti, a pobjedu je odnio Valentino Rossi. Nakon utrke uslijedio je veliki šok za vozače koji nisu znali što se dogodilo sa 26-godišnjim Katom. Veliki šok je to bio za cijelu ekipu Honda Gresini i Katovog timskog kolegu Setea Gibernaua koji je iduću utrku u Južnoj Africi pobijedio. Bila je to emocionalna pobjeda samo tjedan dana nakon smrti mladog Japanca. Sete je bio izvan sebe te je izjavio nakon utrke da je Daijiro vozio s njim.
Kato je profesionalnu karijeru započeo 1996. godine kao wild card vozač, a prvu kompletnu sezonu je odvozio 2000. Godine. U svojoj prvoj sezoni Kato je zabilježio četiri pobjede te završio kao četvrtoplasirani u ukupnom poretku.
U kratkom periodu postao je najuspješniji japanski GP-vozač svih vremena. 2001. godine dominirao je klasom 250 ccm sa 11 pobjeda i rekordnim brojem bodova - 322 u jednoj sezoni.
2002. godine Kato prelazi u kraljevsku klasu u tim Gresini Fortuna Honda. Do prve je polovice sezone vozio dvotaktnu hondu NSR 500, a najbolji rezultat zabilježio je na utrci u Jerezu – drugo mjesto. Honda je odlučila mladom Japancu pružiti tvorničku potporu što je značilo prijelaz na četverotaktnu hondu RC211V za ostatak sezone. Najbolji rezultat mu je drugo mjesto na utrci u Brnu.
Daijiro je završio debitantsku sezonu u kraljevskoj klasi na sedmom mjestu u ukupnom poretku.
2003. godina bila je kobna za mladog Japanca. Nažalost, nikada nećemo saznati što nam je sve još mogao pružiti…
#74, UVIJEK ĆEŠ BITI S NAMA!
Zajednica | Komentari