Članak | Ugradnja zamjenskog upravljača
|
Ugradnja zamjenskog upravljača |
Ergonomija sjedeće pozicije nerijetko je predmet rasprave kada se testira novi motocikl. Naime, nešto što odgovara jednom vozaču, drugome uopće ne odgovara, a koliko je nas vozača, toliko je i mišljenja. Položaj na motociklu ovisi naravno i o visini i građi vozača, ali i o predefiniranim točkama „dodira“ - upravljaču, sjedalu te osloncima nogu.
Uz to, položaj upravljača u odnosu na sjedalo, njegova visina, širina i „otvorenost“ iznimno su važni zbog kontrole prednjeg kraja, opterećenja ruku i brzine na kojoj je pritisak vjetra prevelik za konstantnu vožnju bez naprezanja, posebice kada je riječ o naked modelima.
Stoga smo na našu
testnu hondu CB1000R (test izdržljivosti tijekom 2008. - 2010.) - kako bismo dobili nešto širi hvat i manje „napadnu“ poziciju prema naprijed te naravno atraktivniji izgled - odlučili ugraditi zamjenski upravljač i utege tvrtke TRW. Prikazani postupak ugradnje možete odraditi i sami bez ugrožavanja sigurnosti vožnje.
1. Demontirajte originalni upravljač
Počnite s rastavljanjem nosača retrovizora, elektroprekidača i ručkice gasa, no prije svega skinite bočne utege i provjerite ne ulaze li utezi slučajno unutar lijeve ručkice ili ručkice gasa. Ako utezi novog upravljača dolaze bočno do ručkica, zapamtite da ćete morati izmijeniti pozicije rupica na novom upravljaču.
2. Obilježite pozicije rupica za prihvat
Kada ste skinuli upravljač, usporedite ga s novim i prenesite mjere rupica koje definiraju položaj elemenata ručica. Treba li promijeniti njihov položaj zbog različitih bočnih utega, sada je vrijeme da uračunate razliku u njihovoj udaljenosti od kraja upravljača.
3. Otočkajte pravilne izmjere
Budući da je nužno da pri bušenju rupica budete precizni, nikako ne propustite točkalom otočkati pozicije bušenja jer - pokušate li svrdlom bušiti bez točkanja na ovalnoj površini upravljača - dobit ćete sve osim pravilne rupice na pravom mjestu.
4. Izbušite rupice
Otočkane pozicije izbušite svrdlom odgovarajućeg promjera, a radi bolje preciznosti po mogućnosti na stupnoj bušilici. Budući da taj alat nije učestao u kućanstvu, svakako ga pokušajte pronaći u susjedstvu te izbjeći bušenje običnom ručnom bušilicom. Također, ako ste osuđeni upravo na nju, budite pažljivi, bušite pri malim okretajima te pazite na relativni položaj svrdla na površinu. Naime, bilo koji pomak bušilice od okomice na najviši dio upravljača dovest će do ovalne rupice. Stoga pri tom postupku pažljivo!
5. Preliminarno montirajte upravljač
Kada ste upravljač pripremili, postavite ga na središnji nosač u približnu poziciju za vožnju te krenite s montažom elemenata na njihove pozicije. Kada ugradite i zategnete ručicu gasa, prekidače, retrovizore i desnu statičnu ručkicu, tada sjednite na motocikl te pozicionirajte upravljač u središnjem osloncu u optimalan položaj. Potom ga zategnite pazeći pritom da se renderirani dijelovi upravljača poklapaju s renderiranim prihvatima nosača na gornjem nosaču vilica. To će osigurati da se upravljač u vožnji ne pomiče gore-dolje te da je simetričan slijeva na desno.
6. Podesite upravljač i ugradite utege
Kada ste podesili upravljač po visini, tada - ako nisu montirani izravno na ručkice - prekontrolirajte položaj nosača retrovizora. Potom podesite retrovizore i montirajte bočne utege. Također, bilo bi dobro da ih kupite zajedno s upravljačem jer će tada promjer unutrašnje gumice za stezanje i unutrašnjeg promjera upravljača biti usklađeni. Povrh toga, omogućit će vam da stezanjem vanjskog vijka vrlo brzo dobijete kvalitetan i čvrst spoj upravljač-uteg. I na koncu, prekontrolirajte zategnutost svih vijaka i spremni ste za probnu vožnju te novi hvat upravljača.
Zajednica | Komentari