Motorevija
PRETRAGA
2011-03-23 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori
Bookmark and Share

Dugo očekivani početak nove sezone Moto GP-a i ducatijevskog debija velikog Valentina Rossija prošao je u znaku jednog čovjeka - Australca Caseya Stonera.

Stoner i Pedrosa u prvim su krugovima utrke vodili unutarmomčadsku bitku

Stoner je dominirao svakim slobodnim treningom i kvalifikacijskim, osim warm upa gdje je prvo mjesto preuzeo Dani Pedrosa.
Stoner je bio klasa za sebe - adaptacija na novi motocikl je prošla više nego uspješno, s lakoćom je vozio vremena 1'55, dok su ostali bili „miljama“ daleko. Otpor mu je pružao timski kolega Pedrosa, ali jednostavno nije imao odgovor za superbrzog Australca.

Subotnji kvalifikacijski trening je pokazao da unatoč tome da se ne koriste gume „za jedan krug“, odnosno kvalifikacijske gume, tehnologija napreduje. Bridgestone je pripremio gume koje su omogućile fantastična vremena, a čovjek na vrhu poretka je bio - tko drugi nego - „Man from Down Under“ Casey Stoner koji se vremenom 1'54,137ozbiljno približio rekordu staze (2008. - 1'53,927).
Odmah iza smjestio se timski kolega Pedrosa, dok je treće mjesto zauzeo aktualni prvak Jorge Lorenzo koji je tek na kvalifikacijama „proradio“. Prije toga je konstantno kaskao i redovito gledao u leđa novom timskom kolegi Benu „Elbowz“ Spiesu.

Rossi je zahtjevnu prvu utrku na ducatiju završio sedmim mjestom

Valentino Rossi je zauzeo tek deveto mjesto na kvalifikacijama s ogromnim zaostatkom od jedne i pol sekunde. Cijelog vikenda Dottore se borio s novom „zvijeri“. Isprobavao je svašta, išlo se u raznim smjerovima, ali napredak je ograničen samim fizičkim stanjem deveterostrukog prvaka - rame koje je ozlijedio prije godinu dana, a operirao po završetku sezone 2010., još nije spremno za maksimalna opterećenja na kočenjima, te kako sam Rossi kaže, košta ga „minimalno oko pola sekunde po krugu“.

No Rossi nije bio najbolje plasirani ducati na kvalifikacijama. Sve je iznenadio Španjolac Hector Barbera na privatnom Asparovom ducatiju koji je zauzeo šesto mjesto s jednom sekundom zaostatka.
Najveće razočaranje kvalifikacija je aktualni prvak klase Moto2 Toni Elias kojemu povratak na Moto GP-motocikl nikako ne leži. Elias se smjestio na samo začelje s ogromnim zaostatkom od 3,8 sekundi! Nažalost na kvalifikacijama nije sudjelovao jedini Suzukijev vozač Alvaro Bautista koji je doživio težak pad u petak na zadnjem slobodnom treningu kada je pri izlasku na stazu u krugu zagrijavanja uslijed „hladne“ gume doživio „highside“ te slomio nogu. Suzuki je potvrdio da se za iduću utrku kao zamjena za Bautistu vraća John Hopkins.


Rezultati kvalifikacija

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1’54,137
2. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 1’54,342
3. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’54,947
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’54,988
5. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’55,095
6. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 1’55,223
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’55,229
8. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’55,578
9. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1’55,637
10. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’55,647
11. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1’55,656
12. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’55,724
13. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 1’55,881
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1’56,323
15. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’56,665
16. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 1’57,992

No kako se kaže, kvalifikacije su jedno, a utrka je sasvim nešto drugo, što je najbolje pokazao aktualni prvak Jorge Lorenzo koji je fantastično startao te vozio uz bok s "letećim" hondama Stonera i Pedrose.

VR46 je krenuo kao iz snova - s devetog mjesta na gridu ulazi u prvi zavoj kao drugi, ali prekasno kočenje te široki ulazak u prvi zavoj ostavio je mjesta ostalim rivalima za prolazak.
Nažalost, sezona nije dobro krenula za brzog, ali padovima sklonog Francuza Randy de Punieta, koji je pao na svojoj prvoj utrci za ducati u prvom krugu utrke.

Pedrosa se u žaru borbe s Lorenzom poput Rossija provozao po prašini

U desetom krugu na čelu bitku vode dvije honde i usamljeni Lorenzo. Trio se odvojio od ostatka svijeta s prednošću od tri sekunde. Pedrosa je pod svaku cijenu želio pokazati Stoneru da je on gazda u Repsolovoj garaži te dvojac više puta izmjenjuje vodstvo. Tako sve do posljednjih šest krugova kada Pedrosin tempo posustaje te jednostavno fizički više ne može pratiti tempo vodećeg Stonera niti prvaka Lorenza. Nakon utrke potvrdio je da je zadnjih nekoliko krugova bio iscrpljen i jednostavno nije imao snage u rukama. U istom krugu Rossi gubi šestu poziciju od Spiesa što je bilo i za očekivati s obzirom na Rossijevo rame koje još uvijek ne može izdržati tempo do kraja utrke i dobro poznatu fizičku spremu Spiesa.

Nicky Hayden je uspio koliko-toliko spasiti vikend kojega sigurno želi zaboraviti. Dva kruga prije kraja se uspio probiti do devete pozicije gdje je ostao do kraja utrke, što se ne može reći za aktualnog prvaka u Moto2 Eliasa koji ne samo da je bio zadnji tokom utrke i cijelog vikenda, već je uz to četiri kruga prije kraja pao jer je uslijed kočenja izgubio prednji kraj motocikla.

Zadnji krug Stoner je mirno prokrstario do cilja s prednošću nad Lorenzom od oko tri i pol sekunda. Sezonu je otvorio kao 2007. kada je osvojio titulu s Ducatijem - dominanto cijelog vikenda - te je još jednom pokazao da u Katru nema konkurencije i da novo poglavlje s Hondom započinje sa stilom. Jorge Lorenzo je bio izvan sebe drugim mjesto, presretan uz izjavu da mu je ovo jedna od najboljih utrka u životu. „Ranjeni“ Pedrosa zauzima posljednje mjesto na postolju, a Rossi „samo“ sedmo mjesto.


Poredak vozača

Moto GP pobjednik - Casey Stoner

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 42’38,569
2. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 42’42,009
3. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 42’43,620
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 42’44,511
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 42’45,927
6. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 42’49,037
7. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 42’55.000
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 43’4,862
9. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 43’5,985
10. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 43’7,489
11. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 43’13,108
12. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 43’13,398
13. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 43’16,526

Zaostatak Rossija za prvoplasiranim Stonerom iznosi 16,5 sekundi, a ako usporedimo razlike u najbržim pojedinačnim krugovima, Rossijev najbrži krug u utrci je bio 0,687 s sporiji od Stonerovog, što i nije toliko velika razlika kao na kvalifikacijama.

We x Japan - i Moto GP se pridružio odavanju počasti žrtvama u Japanu

Uz nadanje da će posljedice operacije ramena što prije nestati i uz koju „čaroliju“ Jeremyja Burgessa, za očekivati je da će VR46 biti brzo u samom vrhu. Trenutačno kombinacija Stoner - Honda izgledaju nadmoćno, a kada uz to uzmemo u obzir da su tvorničke i privatne honde u samom vrhu poretka, za očekivati je da im je konstruktorska titula zagarantirana.

Karavana se seli na prvu europsku utrku u Jerez gdje se očekuje da će aktualni prvak Lorenzo biti spreman obranitni domaći “Lorenzo Land” po svaku cijenu.


Ugovori

Valentino Rossi Marlboro Ducati Ducati 2011. - 2012.
Nicky Hayden Marlboro Ducati Ducati 2011. - 2012.
Ben Spies Factory Yamaha Yamaha 2011.
Casey Stoner Repsol Honda Honda 2011.
Dani Pedrosa Repsol Honda Honda 2011. - 2012.
Alvaro Bautista Suzuki Suzuki 2011.
Karel Abraham Cardion AB Ducati Ducati 2011.
Marco Simoncelli Gresini Honda Honda 2011.
Hector Barbera Aspar Ducati Ducati 2011.
Cal Crutchlow Monster Tech 3 Yamaha Yamaha 2011. - 2012.
Colin Edwards Monster Tech 3 Yamaha Yamaha 2011.
Jorge Lorenzo Factory Yamaha Yamaha 2011. - 2012.
Loris Capirossi Pramac Ducati Ducati 2011.
Randy de Puniet Pramac Ducati Ducati 2011.
Toni Elias LCR Honda Honda 2011.


125ccm

Nicolas Terol, pobjednik u 125 ccm

Klasa 125 ccm je izgledala kao da ju jedan čovjek vozi s “viškom kubičnih centimetara” u odnosu na ostatak grida. Toliko je Španjolac Nicolas Terol bio dominantniji od ostalih vozača. Spomenimo samo da je u 13. krugu utrke imao prednost nad drugoplasiranim Sandrom Corteseom 14,5 sekundi, a razlika najbržeg kruga u utrci je 0,850 sekundi! Totalna dominacija cijelog vikenda i najava za osvajanje titule u klasi 125 ccm


Moto2

Stefan Bradl, pobjednik u Moto2

Najbrojnija klasa sa 39 vozača na startu ove godine još je zanimljivija - veliki napredak u odnosu na prošlu godinu, vremena po krugu su brža za oko dvije sekunde, veliki broj mladih, “gladnih” vozača željnih dokazivanja je recept za dobar šou, Tako je i bilo - borbe kroz cijeli grid za sva mjesta, oklop uz oklop, uz poneke “prljave” prolaske i 20. fantastičnih krugova. Nijemac Stefan Bradl je izgledao fantastično cijelog vikenda – najbolja startna pozicija, totalna dominacija na utrci od prvog do posljednjeg kruga i na koncu četvrta pobjeda u karijeri za mladog Nijemca na motociklu s njemačkom šasijom kalex.

Drugo mjesto zaslužuje nagradu za najbolju vožnju vikenda - Andrea Iannone se probio sa 16. startnog mjesta i hrabro do zasluženog postolja, dok je treće mjesto otišlo Švicarcu Thomasu Luthiju.
Najbrži krug utrke je odvozio četvrtoplasirani bivši vozač Moto GP-a Alex De Angelis.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R