Članak | Pregled sezone 2010.
22. sezona Svjetskog prvenstva
produkcijskih motocikala (SBK) je započela bez fascinantnog i
neponovljivog Bena Spiesa koji je nakon osvajanja titule u 2009. prešao
u Moto GP. Pred nama je bilo 13 utrka sa po dvije vožnje.
Mnogo različitih predviđanja je bilo za ovu sezonu, a kao glavni
favoriti slovili su Noriyuki Haga na ducatiju, Leon Haslam na suzukiju i
Max Biaggi na apriliji. U predsezonskim testiranjima sve se vrtjelo oko
nekoliko favorita. Bilo je jasno da se „novi Ben Spies“ neće dogoditi,
tako da su svi bili gladni pobjede. Presudila je konstanta, iskustvo i
ponekad sreća, a tu se najbolje snašao Rimski imperator Max Biaggi i
Aprilia Alitalia Team.
Max je odvezao savršenu sezonu, bez grešaka, s dvostrukim pobjedama
na Portimau, Monzi, Miller Parku i Misanu te pojedinačnim pobjedama na
Brnu i Magny-Coursu, s pokojim uranjenim božićnim poklonom Carlosa Chece
koji je odustao u obje utrke na Miller Parku dok je vodio. Skupio je
451 bod.
Leon „Pocket Rocket“ Haslam odvezao je jako dobru sezonu s obzirom
da je Suzuki prestao s razvojem motocikla sredinom sezone. Tri pobjede
te ukupno 376 bodova bili su dovoljni za drugo mjesto u ukupnom poretku.
Prvospomenuti u predsezonskom predviđanju, Nori Haga, po mnogima je
najveće razočaranje sezone. Cijeli tim je jako loše funkcionirao nakon
odlaska timskog menadžera Davidea Tardozzija i ostatka ekipe u BMW
krajem 2009. te je svaki vikend izgledao kao noćna mora za Ducati Xerox
Team. Izuzev utrke na Valenciji i Nürburgringu. Ikona scene Superbikea
sezonu je završio na niskom šestom mjestu.
Čak niti mijenjanje pravila u korist V2 motocikala smanjenjem
dopuštene mase u odnosu na četverocilindraše nije pomoglo Ducatiju.
Redovito je privatni tim Althea Racing s Carlosom Checom za upravljačem
bio bolje plasiran od tvorničkog tima. Checa je bio najbolje plasiran
Ducatijev vozač na kraju sezone te je u ukupnom poretku zauzeo treće
mjesto s tri pobjede i 297 bodova. Krajem sezone Ducati je objavio
vijest koja je šokirala svijet - crveni iz Bologne obznanili su kako
povlače tvornički tim iz Superbikea u 2011. godini.
Od bivšeg dvostrukog prvaka Toselanda mnogo se očekivalo nakon dvije
loše godine u Moto GP-u. Ništa bolje nije bilo ni prošle godine u
Superbikeu: konstantno loši rezultati, padovi te iz vikenda u vikend
gledanje u leđa mladom timskom kolegi Crutchlowu značilo je samo jedno -
da se loša sezona opet ponavlja. Najbolji rezultat bila su dva druga
mjesta na Assenu i Monzi. JT je sezonu završio na devetom mjestu sa 187
bodova. S druge strane, Cal Crutchlow, tada aktualni prvak u
Supersportu, odvezao je jako dobru sezonu i odnio titulu najboljeg
novajlije i Mister Superpolea. Cal je bio iznimno brz na
kvalifikacijama. Zabilježio je tri pobjede i sezonu završio na petom
mjestu sa 284 boda.
Četvrto mjesto zauzeo je mladi Britanac Johnny Rea na ten kate
hondi. Najbolji rezultat sezone je ostvario na Assenu dvostrukom
pobjedom. Još je jednu pojedinačnu pobjedu uzeo na Brnu i Nürburgringu.
Ukupno 292 boda.
Top deset popunjavaju Guintoli na suzukiju, Fabrizio na ducatiju i Byrne također na ducatiju.
Posebno bi trebalo izdvojiti jednog čovjeka koji se nije smjestio u
top deset, ali je svojim briljantnim vožnjama obilježio kraj sezone. Još
jedan u nizu Britanaca, tvornički vozač Kawasakija Tom Sykes.
„Grinner“, kako ga zovu, ukupno je završio 14. u poretku uz najbolji
rezultat na Monzi peto mjesto i na Imoli četvrto, uz jedan pole position
na potonjoj stazi.
Titulu konstruktora odnijela je Aprilia, na drugom mjestu se smjestio Ducati, a treći je bio Suzuki.
Imali smo sedam različitih pobjednika na pet brendova motocikala,
svaki vikend borbe rame uz rame za svaki centimetar staze, borba
veterana i mladih gladnih ratnika željnih slave…
Superbike i dalje ostaje jedno od najatraktivnijih natjecanja te iz godine u godinu postaje sve konkurentnije i zanimljivije.
Zajednica | Komentari