Nepredvidljivo vrijeme - koje su prognostičari najavili za subotu - odlučilo je poštedjeti vozače loših uvjeta na stazi. Prolom oblaka odradio je svoje u pet sati ujutro pa je ostatak dana bio pravi ljetni - Brno je grijalo čak 30 stupnjeva Celzija, a temperatura asfalta dosegnula je 53 stupnja!
Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) vladao je drugim kvalifikacijskim treningom. Vrijeme 1'59,668 postavio je već u drugom brzom krugu - izazov kojemu niti jedan od 21 vozača nije bio dorastao. U ostalih pedesetak minuta jedino su Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) i Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) odvezli svoj najbrži krug ispod dvije minute. Isti scenarij uslijedio je i u superpoleu - Biaggi je spustio vrijeme na 1'58,580 i uzeo drugi pole position ove sezone.
Carlos Checa (Althea Racing) je u ranom stadiju drugog slobodnog treninga postavio 2'00,405. S vremenom ispod dvije minute i jedne sekunde iza njega su se naredali Melandri (Yamaha WSBK), Biaggi, Fabrizio, Lascorz (Kawasaki RT), Haslam (BMW Motorrad Motorsport) i Laverty (Yamaha WSBK). Za to se vrijeme Jakub Smrz (Effenbert-Liberty Racing) vrtio oko desetog mjesta sa 2'01,5, a petnaest minuta prije kraja otpočelo je njegovo uspinjanje ka vremenu od 2'00.
Jedanaest minuta prije kraja Biaggi je zaprijetio Checinom vremenu u prva dva sektora staze, no na koncu je ciljem prošao s vremenom 2'00,523. Nedovljno za prvo mjesto, ali dovoljno da Melandrija skine s druge pozicije.
U devetoj minuti prije kraja slobodnog treninga Laverty ruši ducatijevo vrijeme - yamaha je 'Masarykov okruh' obišla za 2'00,228. U sljedećem krugu Irac ruši i vlastito vrijeme te postavlja ljestvicu na nedostižnih 2'00,198.
Zastavica je već označila kraj kad je Leon Haslam u svome posljednjem krugu poboljšavao vrijeme, no na koncu je završio ipak samo na 10. mjestu. I Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia) je u posljednjem krugu ostvario svoje najbolje vrijeme te se vinuo na četvrto mjesto u poretku. Domaćin Smrz ostao je na 12. mjestu, dok se Sykes (Kawasaki RT) s kawasakijem probio do sedmog, ispred Fabrizija, Hage (PATA RT Aprilia), Haslama i Lanzija (BMW Motorrad Italia).
Matteo Baiocco (Barni RT) dvije minute prije kraja u 10. je zavoju zbog tehničkog problema morao stati na nekoliko minuta.
Na drugom kvalifikacijskom treningu koji se vozio popodne najbolji je bio Biaggi, ispred Fabrizija, Hage i Sykesa.
Vozači klase superbike mogli su odmoriti na svega 30 minuta jer im je potom uslijedio superpole - eliminacijske kvalifikacije za startnu rešetku na sutrašnjoj utrci. Šesnaest najboljih vozača iz kvalifikacijskih treninga ulazi u superpole 1. Četvorica najsporijih nakon 14 minuta otpada, a ostali vozači idu u superpole 2 koji traje 12 minuta. Još četvorica s najlošijim vremenima ostaju u trećem startnom redu, dok se za prva dva reda u superspoleu 3 bore osmorica najboljih.
U SP1 ušli su Checa, Smrz, Melandri, Biaggi, Fabrizio, Laverty, Haga, Sykes, Haslam, Camier, Guintoli, Badovini, Berger, Baiocco, Lanzi i Aitchison. Melandri je na pola SP1 vodio sa 1'59,379, ispred Chece i Biaggija te timskog kolege Lavertyja. Camier je nakon prvog sektora kasnio sam 104 tisućinke, no tada je pao. Borbeni Britanac je, međutim, brzo otišao u boks, uzeo drugi motocikl i odvezao 1'59,804.
Guintoli dvije minute prije kraja podiže svoje vrijeme na 1'59,706 i slijeće na četvrtu poziciju. Minutu i pol prije kraja Sykes je zaprijetio Melandrijevom vremenu najboljim prolazom kroz prvi i drugi sektor, no motocikl mu se zatresao pa je ostao bez prve pozicije, uspjevši izvesti 1'59,752 i doći na šesto mjesto. Smrz u posljednjem krugu ostvaruje 1'59,562 i dolazi na treće mjesto ispred Biaggija. Japanca Hagu je dotad dobar vikend ostavio gorkog okusa. Startat će tek iz četvrtog reda, kao i Haslam, Lanzi te Baiocco.
Seriju vremena na niskih 1'59 u SP2 otvara Biaggi, no granicu na 1'58,930 ubrzo spušta friško ošišani Checa.
Trinaest sekundi do kraja Sykes se penje na drugo mjesto sa 1'58,942. Bez borbe za najbolje pozicije ostaju Badovini, Guintoli, Aitchison i Berger.
U SP3 u prvom brzom krugu Biaggi ostvaruje 1'58,580, a to je vrijeme do kraja ostalo najbolje, stoga će u lov na dvostruku pobjedu na Brnu 2011. krenuti s najbolje startne pozicije. Do njega u prvom redu bit će Melandri, Checa i Laverty, dok će Smrz, Fabrizio, Camier i Sykes najbolji plasman tražiti iz drugog reda.
SUPERSPORT
U sutrašnju utrku klase supersport s pole positiona će krenuti Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda). Francuz je u svom posljednjem krugu na stazi napravio vrijeme vrijedno najbolje pozicije na startu - 2'03,548. Prvi red za sutrašnju predstavu rezervirali su također Broc Parkes - koji je pao na slobodnom treningu, no bez posljedica, David Salom i Gino Rea, svi s vremenom ispod dvije minute i četiri sekunde. Sljedeća dva reda popunili su vozači s vremenom 2'04, na čelu s Roccolijem, Lowesom, Daviesom i Harmsom.
Fabien je također dominirao i drugim slobodnim treningom, gdje je jedini odradio 2'03. Salom i Roccoli odvezli su niskih 2'04, dok su Rea i Lowes zaokružili najbolju petorku s nekoliko desetinki slabijim vremenima.
Nakon što je sve bilo gotovo, uzeli smo i nekoliko izjava glavnih protagonista.
Fabien Foret (SSP), pole sitter
Ujutro smo bili najbrži, bilo je odlično. No, problem nam je pravila vrućina. Treba mi još malo vremena kako bih razumio ponašanje motocikla u ovakvim uvjetima. Tim je radio na poboljšanju i na koncu sam napravio najbrže vrijeme za najbolju startnu poziciju. To je uvijek dobro za tim jer dečki naporno rade. Mislim da smo poprilično spremni za utrku. Nadam se da neće padati kiša jer ju ne volim, ali ako bude, dat ću sve od sebe. Vidjet ćemo.
David Salom (SSP), 3. startna pozicija
Zasad smo zadovoljni vikendom jer smo se plasirali na drugo [Broc Parkes] i treće mjesto. Mislim da sam mogao napraviti i bolje vrijeme, no u zadnjem mi je krugu zasmetao vozač ispred mene. Smatram da mogu odvesti dobru utrku jer sam postigao dobar ritam.
Chris Vermeulen (SBK), 20. startna pozicija
Moja fizička sprema nije baš savršena. Koljeno se oporavlja, no prije dva sam mjeseca povrijedio lakat, te sam na isti opet pao na jučerašnjem treningu. Natučen sam, no oporavljam se. Danas se osjećam bolje, a siguran sam da će sutra biti još bolje. Utrka će biti teška. Zbog pada sam propustio prvi trening pa zato zaostajem za ostalima. Startat ću s 20. mjesta pa ću se morati dobro potruditi.
James Toseland (SBK), mijenja ga Lorenzo Lanzi
U petak sam odvezao slobodni trening samo kako bih isprobao motocikl. Sve je bilo u redu, stoga se u Prvenstvo vraćam na Silverstoneu.
Kompletnu galeriju slika današnjeg dana pogledajte na profilu
Motorevija Magazin na Facebooku.
Tekst: Ines Brezovac, Foto: Ivan Tomšić i Ines Brezovac