Motorevija
PRETRAGA
2025-01-16 13:09:13 , Autor: Kristijan Tićak; Foto: Ante Radić
Bookmark and Share

Ovaj put detektiran je potencijalni problem s kočnim sustavom koji se veže i na sigurnosne sustave 'Riding Assistance' te 'Front Collision Warning'



Kada je u pitanju BMW R 1300 GS, nedostacima koje u žargonu često znamo nazivati 'dječjim bolestima' gotovo da nema kraja. Najvažniji i najprodavaniji model bavarskog proizvođača prvi je opoziv proglasio krajem 2023. godine, odmah nakon lansiranja, a odnosio se na start-relej kojem prijeti opasnost od zapaljenja. Netom poslije uslijedio je opoziv za originalne kofere za koje se pak savjetuje da se tijekom vožnje osiguraju posebnom gurtnom kako bi se spriječilo njihovo otvaranje, dok se treći opoziv odnosio na vodopropusne prekidače na upravljaču. Sada je otkrivena još jedna potencijalna ugroza a tiče se - kočnog sustava.

 

BMW potencijalnu opasnost vidi u uspostavi tlaka u hidrauličnom sustavu. Spominje se 'igra' između prednje kočne pumpe, kočnog klipa i ekspanzijske posude. Pri visokim temperaturama – kako vanjskima tako i unutar kočnog sustava – ova se problematična zona dodatno zaoštrava.

 

U kombinaciji s dodatnom opremom tj. sustavima 'Riding Assistance' (RA; pomoć u vožnji) i 'Front Collision Warning' (FCW; upozorenje na sudar) mogu se pojaviti iritantne smetnje i greške. Primjerice, kada se senzorski upravljani FCW aktivira zbog detektiranog predmeta u smjeru vožnje, te ne samo da upozorava putem oznake na zaslonu nego počne i automatski kočiti (funkcija se može deaktivirati).

Uobičajeno, intervencija kočenja u nuždi bi se prekinula odmah nakon što je otklonjen rizik od sudara, ali ako je kočni sustav 'blokirao', R 1300 GS će nastaviti automatski kočiti sve dok se ne zaustavi. Takav scenarij potencijalno može dovesti do vrlo opasnih situacija, recimo na brzim cestama ili pogotovo ako se vozite u lijevom, preticajnom traku autoceste. Prema BMW-u, do sada je zabilježena tek jedna ovakva situacija bez ikakvih posljedica, no i to je bilo dovoljno da se proglasi servisna akcija. Službeno, BMW ovu situaciju ne svrstava u kategoriju 'potencijalne sigurnosne ugroze'. Našim kolegama iz Motorrada odgovorio je: "...da ne može doći do kritičnih situacija u vožnji". Ne bismo se baš složili s tom tvrdnjom.



Procjenjuje se da je ovim problemom pogođeno oko 34.000 jedinica modela R 1300 GS i R 1300 GS Adventure diljem svijeta, proizvedenih do (i uključujući) kolovoz 2024. godine. Prema BMW-u, motocikli proizvedeni nakon toga su u redu i stoga nisu obuhvaćeni servisnom akcijom. Prema BMW-u, potencijalno problematični su samo motocikli s 'Riding Assistanceom' i FCW-om. BMW je obavijestio svoje ugovorne partnere (zastupnike i servise) o nadolazećoj servisnoj akciji. Kupci i vlasnici vozila u početku neće biti izravno obaviješteni, već će se servisna akcija jednostavno provesti u sklopu prvog sljedećeg redovnog servisa.



U svrhu ove servisne akcije BMW je u svojim servisima osigurao i poseban alat za ispitivanje ispravnosti kočnog sustava. Cijeli proces traje 15 minuta, ako je sustav neispravan zamjena istog traje oko 30 minuta. Naravno, servisna akcija je za vlasnike R 1300 GS-a/Adventurea besplatna a više informacija možete dobiti kod domaćeg uvoznika BMW Motorrada – Tomić & Co.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R