Ovaj put detektiran je potencijalni problem s kočnim sustavom koji se veže i na sigurnosne sustave 'Riding Assistance' te 'Front Collision Warning'
Kada je u pitanju BMW R 1300 GS, nedostacima koje u žargonu često znamo nazivati 'dječjim bolestima' gotovo da nema kraja. Najvažniji i najprodavaniji model bavarskog proizvođača prvi je opoziv proglasio krajem 2023. godine, odmah nakon lansiranja, a odnosio se na
start-relej kojem prijeti opasnost od zapaljenja. Netom poslije uslijedio je opoziv za
originalne kofere za koje se pak savjetuje da se tijekom vožnje osiguraju posebnom gurtnom kako bi se spriječilo njihovo otvaranje, dok se treći opoziv odnosio na vodopropusne
prekidače na upravljaču. Sada je otkrivena još jedna potencijalna ugroza a tiče se -
kočnog sustava.
BMW potencijalnu opasnost vidi u uspostavi tlaka u hidrauličnom sustavu. Spominje se 'igra' između prednje kočne pumpe, kočnog klipa i ekspanzijske posude. Pri visokim temperaturama – kako vanjskima tako i unutar kočnog sustava – ova se problematična zona dodatno zaoštrava.
U kombinaciji s dodatnom opremom tj. sustavima 'Riding Assistance' (RA; pomoć u vožnji) i 'Front Collision Warning' (FCW; upozorenje na sudar) mogu se pojaviti iritantne smetnje i greške. Primjerice, kada se senzorski upravljani FCW aktivira zbog detektiranog predmeta u smjeru vožnje, te ne samo da upozorava putem oznake na zaslonu nego počne i automatski kočiti (funkcija se može deaktivirati).
Uobičajeno, intervencija kočenja u nuždi bi se prekinula odmah nakon što je otklonjen rizik od sudara, ali ako je kočni sustav 'blokirao', R 1300 GS će nastaviti automatski kočiti sve dok se ne zaustavi. Takav scenarij potencijalno može dovesti do vrlo opasnih situacija, recimo na brzim cestama ili pogotovo ako se vozite u lijevom, preticajnom traku autoceste. Prema BMW-u, do sada je zabilježena tek jedna ovakva situacija bez ikakvih posljedica, no i to je bilo dovoljno da se proglasi servisna akcija. Službeno, BMW ovu situaciju ne svrstava u kategoriju 'potencijalne sigurnosne ugroze'. Našim kolegama iz Motorrada odgovorio je: "...da ne može doći do kritičnih situacija u vožnji". Ne bismo se baš složili s tom tvrdnjom.
Procjenjuje se da je ovim problemom pogođeno oko 34.000 jedinica modela R 1300 GS i R 1300 GS Adventure diljem svijeta, proizvedenih do (i uključujući) kolovoz 2024. godine. Prema BMW-u, motocikli proizvedeni nakon toga su u redu i stoga nisu obuhvaćeni servisnom akcijom. Prema BMW-u, potencijalno problematični su samo motocikli s 'Riding Assistanceom' i FCW-om. BMW je obavijestio svoje ugovorne partnere (zastupnike i servise) o nadolazećoj servisnoj akciji. Kupci i vlasnici vozila u početku neće biti izravno obaviješteni, već će se servisna akcija jednostavno provesti u sklopu prvog sljedećeg redovnog servisa.
U svrhu ove servisne akcije BMW je u svojim servisima osigurao i poseban alat za ispitivanje ispravnosti kočnog sustava. Cijeli proces traje 15 minuta, ako je sustav neispravan zamjena istog traje oko 30 minuta. Naravno, servisna akcija je za vlasnike R 1300 GS-a/Adventurea besplatna a više informacija možete dobiti kod domaćeg uvoznika BMW Motorrada – Tomić & Co.