Motorevija
PRETRAGA
2024-12-09 14:37:13 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Najnoviji prijedlog kaže da bi izrečene mjere trebalo provoditi na cjelokupnom teritoriju Europske Unije



Naslovi poput 'Švicarac autocestom jurio 246 km/h' ili 'Mercedes njemačkih oznaka kod Županje vozio 250 km/h' česta su pojava u našim medijima. Koliko god su sankcije posljednih godina bivale sve strože, toliko su nekim stranim državljanima ili onima s prebivalištem u njima bile i ostale - 'kikiriki'. Plus, zabrana upravljanja vozilom na području Hrvatske od godine dana nije bila nešto što bi im ozbiljno poremetilo njihovu vozačku svakodnevicu. No, takvoj praksi bi uskoro mogao doći kraj, barem ako je suditi po 'signalima' koje odašilje Europska komisija.

Najnoviji prijedlog koji dolazi iz izvršnog tijela zaduženog za izradu nove legislative EU-a kaže da bi se vozače za teške prekršaje poput drastičnog prekoračenja brzine ili vožnje u alkoholiziranom stanju trebalo pravednije kažnjavati, tj. da bi izrečene mjere trebalo provoditi na cjelokupnom teritoriju EU.

 

E sad, što se to podrazumijeva pod 'drastičnim prekoračenjem brzine'? Većina zakona u EU prekomjernu brzinu definira kao brzinu veću od 50 km/h iznad dopuštene na magistralnim cestama ili autocestama, te veću od 30 km/h ako se radi o urbanim područjima. Prijedlog je da u takvim slučajevima treba oduzeti vozačku dozvolu u cijeloj EU. Najglasniji u provedbi ove mjere u Nijemci. Njihov ministar prometa (da, tamo je za promet zaduženo Minstarstvo prometa, a ne MUP) Volker Wissing nekoliko je puta naglasio važnost ove mjere za Njemačku: "... koja je velika tranzitna zemlja..."



Međutim, prema riječima glasnogovornice njemačkog Ministarstva prometa treba postojati i iznimka od ovog postupanja. Naime, država koja je izdala vozačku dozvolu može odbiti učinak opoziva na razini Unije ako teški prometni prekršaj ne bi doveo do gubitka vozačkih povlastica u državi članici koja je dozvolu izdala. Umjesto toga, mogu se izreći alternativne mjere poput zabrane vožnje ili psihofizičkih testiranja. Prije nego nova pravila stupe na snagu, Vijeće ministara EU-a i Europski parlament još se moraju dogovoriti o konačnoj verziji nove Uredbe. EU parlament je već u osnovi podržao prijedloge Europske komisije u veljači 2024. godine.



Nova uredba ima za cilj pridonijeti povećanju sigurnosti na cestama u EU. Naime, svake godine više od 20.000 ljudi pogine u prometnim nesrećama u EU. Cilj EU-a je prepoloviti broj poginulih i teških ozljeda na cestama do 2030. godine, te da do 2050. uopće više ne bude poginulih na cestama. Prijedlog također ima za cilj poboljšati suradnju između država članica u provedbi prometnih propisa. U tu bi svrhu vlasti trebale moći bolje razmjenjivati informacije o ozbiljnim prekršiteljima i prometnim recidivstima.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R