Cijenjeni britanski novinar Alan Cathcart ukoričio je priču o legendarnom tehničkom direktoru Ducatija
Tijekom 30 godina Fabio Taglioni bio je tehnički direktor Ducatija, njegov Direttore Tecnico, i bio je odgovoran za sve vrste dizajna motora, od jednocilindričnih lakih motora do masivnog V4 i posebno V2 s 'kraljevskim vratilom' (bevel drive) pod 90 stupnjeva po kojem će ga se najbolje pamtiti.
Tijekom cijele svoje karijere, Taglioni je držao trkaću stazu najboljim dostupnim poligonom za razvoj uzastopnih obitelji Ducatijevih modela, kao i za demonstraciju njihove vrijednosti. Njegovi V-twin modeli s konusnim vratilom iz 1970-ih dokaz su tog razmišljanja. Bili su oslonac Ducatijeve ponude cijelo to desetljeće i postigli su mnoge nezaboravne uspjehe na utrkama, poput dominantne pobjede Paula Smarta i Bruna Spaggiarija u prestižnoj utrci Imola 200 1972. i sada već legendarnog povratka na Isle of Man TT i pobjede pokojnog, velikog Mikea Hailwooda 1978.
Alan Cathcart bio je trkač i još uvijek jest vlasnik nekoliko klasičnih Desmo V-twinova. Također je autor nekoliko najprodavanijih knjiga o motociklima Ducati, uključujući prvu povijest marke na engleskom jeziku, objavljenu 1983. Kao takav postao je osobni prijatelj i osoba od povjerenja gosp. Taglionija tijekom mnogih godina, tako da nitko nije bolje kvalificiran za pisanje povijesti jednog od najvećih imena u dizajnu motocikala.
Fabio Taglioni – Dizajner Ducatijevih legendi, knjiga je od 232 stranice s više od 200 fotografija, od kojih je većina u boji - od povijesnog tvorničkog arhivskog materijala do moderne digitalne fotografije naručene posebno za ovaj naslov.
Ducatijeva povijest i Taglionijeva osobna priča detaljno su pokrivene zajedno s detaljnim informacijama o njegovim najpoznatijim strojevima. Priča počinje u Italiji neposredno nakon Drugog svjetskog rata i ulaskom tvrtke na tržište motocikala s motorom dizajniranim za pričvršćivanje na bicikl i pružanje prijevoza građanima u zemlji čije se gospodarstvo bori s oporavkom od ratnih razaranja.
Do sredine 1950-ih Ducati je bio samo jedan od mnogih proizvođača laganih strojeva. Zatim je došao Fabio Taglioni. U svibnju 1954. pridružio se tvrtki i u roku od godinu dana transformirao njezino bogatstvo svojim revolucionarnim dizajnom 'Marianna' Gran Sport 100. Njegov mali jednocilindrični motor od 98 ccm bio je tehnički daleko ispred svojih suparnika, s pogonom bregastog vratila u glavi putem konusnih zupčanika.
Bila je to konfiguracija koja se uglavnom viđala na trkaćim strojevima od 350 i 500 ccm tog doba, a prije je bila nečuvena u tako malom motoru kao što je Gran Sport 100. Odmah je zaludio talijansku javnost za utrkama i, kada su Gran Sport 100 i 125 počeli pobjeđivati na cestovnim utrkama na duge staze, pa čak i briljirati u Grand Prix natjecanju putem desmo derivata, ubrzo je uslijedio prodajni uspjeh.
Taglionijev genijali izum postavio je Ducati na put ka nadmoći koju Ducati danas uživa u svijetu talijanske proizvodnje motocikala, jer su ovi mali GS ultralaki motori bili samo prvi koraci na tom putu. Njihovi osnovni parametri dizajna nastavili su se koristiti u budućim uspješnim jednocilindričnim motociklima u rasponu od 250 do 450cc, pa čak i u poznatim V2 iz 1970-ih.
Početkom 1980-ih, nekih 25 godina nakon njegovih prvih jednocilindričnih strojeva i puno desetljeće nakon početnog pojavljivanja njegovih V2 pod 90 stupnjeva, Taglioni je ažurirao i pripremio V-twinove za budućnost promjenom rada ventila bregastog vratila u glavi na sustav s remenskim pogonom. Prvi put viđeno na modelima Pantah, ovo je odvelo Ducati u 21. stoljeće, a ta se osnovna arhitektura još uvijek koristi.
Svi Taglionijevi temeljni dizajni detaljno su prikazani u ovoj knjizi: jednocilindrični, paralelni twinovi, V-twinovi, pa čak i par eksperimentalnih četverocilindričnih prototipova – divovski Apollo V-four iz 1964. i Bi-Pantah, njegov konačni takav dizajn koji nikad nije ušao u proizvodnju.
Alan Cathcart imao je sreću uživati u neposrednom pristupu tvornici Ducati i Taglioniju na osobnoj razini, tijekom posljednjeg desetljeća njegovog mandata kao Direttore Tecnico u Ducati Meccanici. To je ono što ovu knjigu čini tako posebnom.
Knjiga 'Fabio Taglioni – Dizajner Ducatijevih legendi' dostupna je širom svijeta isključivo na Amazonu po cijeni od £24,95 UK, € 30,00 EUR, 32,00 USD u SAD-u ili ekvivalent u lokalnim valutama. Porez na promet može se primijeniti u određenim zemljama. Dostupna je i verzija e-knjige po cijeni od £8,95 u Ujedinjenom Kraljevstvu i odgovarajućoj protuvrijednosti u lokalnoj valuti drugih zemalja.