Do cilja (napokon) bez kvara? Uobičajenu distancu od 50.000 km ovog smo puta udvostručili, do cilja je još vrlo malo
Pandemija koronavirusa u protekle je dvije godine usporila cijeli svijet pa tako i vašu omiljenu rubriku - test izdržljivosti. U floti od desetak motocikala, koliko ih je sada na testu, zasigurno se ističe BMW R 1250 GS, čije rastavljanje i analizu mnogi željno iščekuju. Budući da je GS neprikosnoveni bestseler na (gotovo) svim tržištima u Europi, za njega na ovome testu vladaju posebna pravila. Distanca od 50.000 km je za tu priliku udvostručena, što znači da će GS morati izvesti – 100.000 km! Zli jezici će dodati da je i 50.000 km za BMW bio preveliki izazov, i djelomično su i u pravu.
Naime, tek je R 1200 R iz 2015. prvi BMW koji je unazad 15 godina izvezao test izdržljivosti bez ozbiljnijeg kvara i izvanrednog posjeta servisu te trenutno na tablici uspješnosti testa izdržljivosti dijeli drugo mjesto sa Hondom CBR 600 F (model 2011.). Prije njega redom su se na testu izdržljivosti 'proslavili' R 1200 GS LC (kapitalan kvar mjenjača), K 1300 GT (dva kapitalna kvara motora i jedan mjenjača) i R 1200 GS (model 2003.; kvar kardanskog sklopa). F 800 S (2005.) je jedini BMW koji je u tom vremenu na 50.000 km zabilježio prosječne vrijednosti (potrošnja, habanje, kvarovi) te trenutno u poretku zauzima 29. mjesto (od ukupno 42 motocikla).
Bilo kako bilo, test izdržljivosti BMW R 1250 GS-a se bliži svome kraje, brojač na instrumentima pokazuje nešto više od 90.000 km. Kolege iz Motorrada namjeravaju dostići 'stotku' tijekom sljedećih desetak dana. U okviru 'MOTORRAD Tour de Europe 2022.' obići će sve europske redakcije grupacije Motor Presse (Švedska, Poljska, Mađarska, Češka, Španjolska itd.), među kojima je redakcija Motorevije u Zagrebu.
GS kod nas (valjda) stiže 5. srpnja a povodom toga ćemo napraviti i posebnu reportažu. Na našoj facebook stranici u komentarima možete postavljati pitanja u svezi GS-a koja ćemo vrlo rado 'proslijediti' zamjeniku urednika Motorrada Jorgu Lohseu. Odgovore na najzamiljvija pitanja ćemo objaviti u tiskanom izdanju za kolovoz (Motorevija 151/22).