U travnju 2023. bavarski je proizvođač patentirao novi redni dvocilindarski motor vrlo kompaktne konstrukcije
Tehnički nacrt otkriva pojedine detalje novog BMW-ovog rednog dvocilindarskog motora koji će se ugrađivati u motocikle F-serije. Osim što se radilica okreće u obrnutom smjeru, tu su i preduvjeti za ugradnju turbopunjača.
Podsjetimo, posljednja generacija rednog dvocilindarskog motora datira iz 2018. (modeli F 850 GS i F 750 GS), a 2020. odrađena je modernizacija uz blago povećanje obujma (modeli F 900 R i F 900 XR). No, čini se kako je sve spremno za novu generaciju motora jer BMW je u travnju 2023. u patentni ured priložio zanimljive tehničke crteže i detalje.
Glavna razlika u odnosu na sadašnju izvedbu su nejednaki intervali paljenja od 180/540 stupnjeva. Velika je to promjena paradigme, jer prva generacija modela F 800 imala je paralelni twin u punom smislu riječi, po uzoru na engleske proizvođače, gdje se oba klipa kreću gore-dolje kao jedan, što ima prepoznatljiv boxer-zvuk. Aktualni twin koji se ugrađuje od 2018. ima intervale paljenja od 270/450 stupnjeva, što imitira rad V2 motora pod 90 stupnjeva, a to je danas najčešće rješenje koje primjenjuju Yamaha, Honda, Triumph, Royal Enfield i Suzuki.
Turbopunjač se spominje kao opcija za povećanje performansi, odnosno, za downsizing koji poznajemo iz svijeta automobila – iz manjeg obujma postići nižu potrošnju goriva. U svakom slučaju, turbopunjač će biti smješten neposredno ispred motora, ali zasad nisu poznate nikakve informacije vezane uz obujam i performanse.
Još je mnogo neodgovorenih pitanja, ali nova konstrukcija motora s radilicom koja se okreće u suprotnom smjeru i otklon radilice od 180 stupnjeva, kao i kompaktan raspored primarnog prijenosa, balansne osovine, spojke i elektrostartera djeluje intrigantnim. Gdje i kada će započeti proizvodnja novog bavarskog twina, zasad nije poznato.