Motorevija
PRETRAGA
2016-12-15 11:29:24 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Vlasnicima kupljenih novih motocikala s normom Euro 3 a koji još nisu registrirani, savjetujemo hitan odlazak na registraciju najkasnije do 30. prosinca 2016.



Hrvatsko tržište rabljenih motocikala u posljednje je dvije godine proživljavalo pravu malu renesansu. U redu, brojke nisu niti približne onima prije desetak godina, no ipak su i kao takve nagovještavale buđenje scene i povećanje interesa. Ulaskom Hrvatske u EU, za kupce rabljenih se otvorilo ogromno tržište na kojem je izbor nekih trendovskih klasa i modela zapravo nepresušan i – znatno povoljniji.

Više se bavimo prošlošću, no budućnošću

Upravo je iz toga razloga u treći plan potisnuta ponuda aktualnih, novih modela (čast izuzecima), kao i početak primjene nekih jako važnih propisa u 2017. Naime, u Motoreviji već neko vrijeme 2017. godinu najavljujemo kao onu koja će poput giljotine s tržišta eliminirati sve modele s Euro 3 normom, te da je to za kupce zapravo prilika da "upecaju" dobar (čitaj - novi) motocikl po povoljnijoj cijeni. Isto tako smo kroz naše teme u tiskanom izdanju (Ususret normi Euro 4; MR 06/16, stranica 30-33) shvatili da javnost o tome zna jako – što zapravo nije ništa čudno budući da se kao nacija znatno više bavimo prošlošću a ne budućnošću.

Trgovci vjerovali EU-zakonima a dobili – Balkan express

No, i sami trgovci su cijelo vrijeme živjeli u velikoj zabludi, budući da su se oslanjali na postojeću zakonsku regulativu tj. konkretno "Uredbu EU br. 168/2013. Europskog parlamenta i vijeća od 15. siječnja 2013. o homologaciji i nadzoru tržišta vozila na dva ili tri kotača i četverocikala". Ista ta uredba kaže upravo ono što smo i mi u Motoreviji prenijeli prije tri mjeseca, a to je da će se i nakon 1. siječnja 2017. ipak moći registrirati određeni broj novih motocikala s normom Euro 3.

Stoga još jednom citiramo članak 44, stavak 4 spomenute direktive EU - ...mogu biti stavljena na tržište, registrirana ili stavljena u uporabu ukoliko... "Broj vozila iz serija koje se više ne proizvode ne prelazi 10 posto od broja vozila registriranih u dvije prethodne godine ili 100 vozila po državi članici, koji god broj je veći."



Da pojasnimo što to konkretno znači – budući da je naše tržište brojčano devastirano (najprodavaniji model jedva prelazi brojku 100), ispada da se bilo koji motocikl s normom Euro 3 u Hrvatskoj može registrirati još slijedećih godinu dana.

Upravo smo na taj način stanje stvari dodatno pojašnjavali i preplašenim kupcima koji su nas zvali u redakciju nakon objave naše teme i još jednom htjeli provjeriti iznešene informacije. Konkretno, jednog je čitatelja interesiralo hoće li svoj potpuno novi motocikl moći registrirati iduće godine, budući da to nije imao u planu učiniti tijekom ove zime!

Tko nije, hitno na registraciju!

Toga čitatelja, ali i mnoge druge, smo na osnovu tada dostupnih i točnih informacija doveli u zabludu, jer Državni zavod za mjeriteljstvo je u međuvremenu ekspresno donio poseban naputak (Naputak o primjeni zahtjeva EU propisa za ograničavanje emisija plinovitih onečišćivača i onečišćujućih čestica za vozila kategorije L – H-02.03/2016) u kojem sitnim slovima i brojkama, u manirima najlukavijih bankovnih ugovora, stoji da je posljednji rok za registraciju motocikala s normom Euro 3 – 31. prosinac 2016. Pri tom se isti taj naputak u uvodu poziva na citiranu Direktivu 168/2013 kao referentni dokument za njezino donošenje! Da nije tragično, bilo bi komično. I laici će shvatiti da je u pitanju teško kršenje propisa, samovolja hrvatske birokracije koja je po tko zna koji puta pljunula na EU-legislativu i provodi svoje vlastite naume.



Rasprodaja, prodaja u druge zemlje EU-a ili – borba s birokracijom?

Vlasnicima kupljenih novih motocikala s normom Euro 3 koji nisu registrirani stoga savjetujemo hitan odlazak na registraciju, jer je to najlakši i najjeftiniji način rješevanja ovoga problema. S druge strane, u znatno kompliciranijoj situaciji su trgovci. Na skladištu zasigurno imaju motocikle s normom Euro 3, kojih se ne mogu riješti u tako kratkom i neplaniranom roku, a koji se nakon 1. siječnja 2017. u Hrvatskoj neće moći registrirati. Mogu ih naravno prodati u druge zemlje članice EU, ili se upustiti u borbu s hrvatskom birokracijom. Istom onom koja živi upravo od nameta na te motocikle, a koji su kad već govorimo o njima - među najvišima u Europi. Njih će vrlo vjerojatno ubrati neka druga država, no to našoj birokraciji izgleda – uopće nije važno. Epilog ove priče tek slijedi, a mi ćemo vas redovno izvještavati o situaciji.

Što kaže druga strana?

Naravno, upit o famoznom Naputku H-02.03/2016 i kršenju EU-direktive poslali smo na adresu Državnog zavoda za mjeriteljstvo, čije je uredovno radno vrijeme od 10 do 14 sati, i to svakim radnim danom. Upit smo odaslali 15. prosinca u 11:21 sati te nestrpljivo očekujemo njihov odgovor.

Odgovor je stigao neočekivano brzo, u 14:01 istoga dana, prenosimo ga u cijelosti:

Poštovani g. Tićak,

Vezano za vaš mail/pitanje o mogućnosti registracije motocikla s motorima Euro 3 i nakon 1.1.2017. godine obavješćujemo vas o sljedećem.

Naputkom je naveden datum kojim je uredba o emisiji štetnih sastojaka iz motora motocikla odredila do kada se na tržište smiju stavljati motocikli s određenom emisijom. Znači, nakon tog datuma se ne prihvaćaju motocikli koje nemaju homologiranu štetnu emisiju motora prema višoj normi odnosno ona mora biti upisana u tzv. CoC, certifikat /potvrdu o sukladnosti da bi se automatski priznala u postupku registracije.

Međutim, zakonodavac (EU) je predvidio situaciju u kojoj proizvođač kad se usklađuje s novim zahtjevima (za emisiju ili nešto drugo) i mora homologirati novi tip motora može koristiti mogućnost tzv. stavljanja na tržište vozila koja su na kraju proizvodne serije (čl. 44). Na taj način mu je omogućen nekakav prijelazni period, odnosno da na tržište stavi i određeni broj vozila koja su još u proizvodnji a ne zadovoljavaju nove zahtjeve. Međutim, u odredbama tog članka definirano je na koji način se to pravo može ostvariti i pod kojim uvjetima. A uvjeti su, osim količine vozila koju ste spomenuli, i obveza da proizvođač (ili njegov predstavnik) podnese zahtjev nacionalnom nadležnom tijelu pojedine države članice (DZM za RH) s potrebnim podacima o tim vozilima i na kraju naravno, nadležno tijelo to treba odobriti. Drugim riječima, kod korištenja ove mogućnosti vezane za 'kraj serije' nema automatizma već se treba ići po (uredbom) propisanoj proceduri.
I na kraju, DZM, Služba za homologaciju vozila odobrava sve na vrijeme podnesene i obrazložene zahtjeve i u tom se smislu ne komplicira, već se izlazi u susret proizvođačima i kupcima.
Također, ako se radi o pojedinačnom stavljanju na tržište, vozilo se može registrirati sa 'starijim' motorom' ako je izvorni CoC izdan do roka važenja te homologacije motora.

Za daljnje informacije stojimo vam na raspolaganju,

Boris Gorup, dipl.ing.
Voditelj Službe za homologaciju vozila
Državni zavod za mjeriteljstvo
State Office for Metrology
Ulica grada Vukovara 284/VI
HR-10000 Zagreb




2016-12-27 13:11:23

Evo zvao sam zavod za mjeriteljstvo i potvrđeno je da kada se kupio motor dobiveni su papiri od homologacije i iste te nemoze pobit nikakav zakon ... ja sam u ovom slucaju kupio motor prije mjesec dana i Ne MORAM registrirat motor do 31. 12. 16. Tako da nemate brige. Zakon se odnosi na nova i rabljena vozila sa uvozom itd... ugl da ne pricam pricu ukoliko imate kupljeno vozilo sa euro 3 NE MORATE GA REGISTRIRATI do navedenog datuma ukoliko imate homologacijsku potvrdu a imate je sigurno.... ugodni blagdani!!!!!!

2016-12-27 10:18:02

Ovo su nebuloze nema smisla nazovite cvh sve ce vam rec. Nemate razloga za brigu.

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R