Ove smo godine, kao i svake, putovali u Milano puni očekivanja. No, konačno smo se vratili zadovoljni, s vjerom u bolju 2014.
Odlasci u Milano prošlih su godina bili prilično neuzbudljivi. Desetak dana uoči početka sajma, već smo bili dobro upoznati s 'repertoarom' i šetanje među štandovima nije izazivalo onu pozitivnu nervozu. Malo je toga bilo skriveno pod plahtama, veću pažnju od prikazanih 'noviteta' privlačile su, kao i uvijek, najbolje hostese s ovog dijela zemaljske kugle. Zabljesnuo je tu-i-tamo koji značajniji novitet, i to prvenstveno europskih proizvođača. Japanci su, izuzev Honde, spavali dubokim snom. Kriza je učinila svoje.
No, kriza drma i dalje, ali barem možemo predvidjeti početak njenog kraja. Japan se definitivno probudio, a to ponajviše vrijedi za Yamahu. Uprava iz Iwate povukla je potez 'all-in'. Od ove godine, postaje jasno da idu na sve ili ništa. Krenulo je još ovog proljeća s modelom X-max 400, krajem ljeta stigao je MT-09, a na press-eventu večer uoči otvorenja, novinarima je konačno zaigralo srce.
Predstavljen je mlađi brat, model MT-07 (dva cilindra, 75 KS, špekulira se o cijeni od 5500 eura!), zatim povratak legendranog SR 400, ali i novog X-maxa 250 i konceptnog trokotača Tricity. Uz to, posebno su zanimljive tvorničke prerade pojedinih modela, koje su izazvale velik interes publike. Ukratko, vraćamo se osnovama, motocikli su ogoljeni i ponosno ističu svoju ljepotu u jednostavnosti i detaljima.
Honda je održala konstantu i kao i lanjskih godina temeljito obnovila gamu. Tu je novi VFR 800, zatim CBR 650 F i CB 650 F, modeli serije NC dobili su motor veće zapremnine i snage (750 ccm, +5 KS), predstavljen je cruiser CTX 1300 pokretan V4 motorom...
Kawasakijeva najveća zvijezda novi je Z1000, dok Suzuki tek nagoviješta novi uzlet i zasad najveće nade polaže u novi V-strom 1000.
Ni europski proivođači nisu zakazali. Bavarci su predstavili S 1000 R, supernaked snažan 160 KS, zatim vodom hlađeni R 1200 RT i R 1200 GS Adventure, kao i serijske inačice retro modela nineT i elektroskutera C Evolution.
Ducatijeva glavna zvijezda novi je Monster 1200, dok je minigale 899 pao u sjenu, jer su već odrađene prve testne vožnje. MV Agusta je plijenila pažnju novim modelom Turismo Veloce 800, a KTM modelom 1290 Superduke i serijom malih sportaša RC 125/200/390. Vrlo je ugodno iznenađenje stiglo iz Harley-Davidsona, u vidu modela Street 500 i 750. Radi se o posve novim modelima, s tekućinom hlađenim motorima, koji će ponajprije osvajati jednostavnošću i primamljivom cijenom, pa će se H-D zasigurno dokopati nekih novih profila kupaca.
U posljednjem ovogodišnjem broju Motorevije (na kioscima 1. prosinca), očekuje vas iscrpan izvještaj koji se neće svoditi na suhoparno nabarajanje noviteta i njihovih karakteristika. Ponudit ćemo vam bitno drugačiji, sistematski pogled u sezonu 2014.