Natjecateljski primjerak vozio je Kenny Roberts Junior u sezoni 1996.
Dotična Yamaha YZR 500 navodno je jedini preostali primjerak kodne oznake OWJ1 iz natjecateljske sezone 1996. koji je u privatnom vlasništvu, dakle nije dio postave Yamahinog muzeja. Vozio ga je Kenny Roberts Junior za Yamahin tvornički tim.
Podsjetimo, u ono vrijeme menadžer tima bio je njegov otac, Kenny Robert Senior, prije no što su 1997. prešli u Suzuki. U sedlu Yamahe YZR 500, Kenny Roberts Junior nikad se nije dočepao postolja, a sezonu 1996. završio je kao 13. u ukupnom poretku. Nekoliko godina kasnije krenuo je uzlaznom putanjom te sa Suzukijem osvojio titulu svjetskog viceprvaka 1999., odnosno prvaka 2000.
Koja je biografija dotične Yamahe? Nakon sezone 1996. postala je privatno vlasništvo Kennyja Robertsa Juniora, a nedugo nakon toga je prodana i nakon što je promijenila nekoliko vlasnika stigla je u Engelsku 2019. Tada je odrađen opsežan servis, što je bio izuzetno složen zadatak budući da je riječ o vrhunskom trkaćem stroju. Tekućinom hlađeni dvotaktni V4 je detaljno pregledan i presložen, a prema Yamahinom navodu razvija čak 180 KS! Monstruozna snaga iz 500 ccm, tim više što je cijeli motocikl pokazuje svega 130 kg na vagi, zahvaljujuću obilatoj upotrebi aluminija, magnezija i karbona. Takvim toksičnim strojevima mogli su upravljati samo najvještiji trkači, reklo bi se, najbolji od najboljih.
I dok je četverotaktna era u MotoGP-u započela 2002., ovog ljeta su na Festivalu brzine u Goodwodu prašinu podizale dvotaktne zvijeri. Slavlje u čast 20-godišnjice uveličala je upravo Yamaha s fotografija koju je tom prilikom vozio Kenny Roberts Senior, a revijalnoj vožnji priključio se i Wayne Rainey koji je unatoč svojem hendikepu, nakon 30 godina zajahao posebno pripremljeni YZR 500 iz 1992. Jasno, bili su tu i Kevin Schwantz, kao i Michael Doohan koji je vozio NSR 500 iz privatne kolekcije Dražena Srdoča.
Bivša Robertsova Yamaha prebačena je u SAD, točnije u aukcijsku kuću Iconic Motorbikes iz Santa Monice (California). Ovaj izuzetno poseban i nadasve rijedak primjerak motocikla dobio je najveću ponudu u iznosu nešto većem od 300.000 američkih dolara (otprilike 300.000 eura), no prodavatelj je inicijalno tražio 400.000 dolara. Neposredno nakon aukcije prodavatelj je ipak prihvatio naknadnu ponudu od 321.000 dolara (otprilike 320.000 eura), a kupac je želio ostati anoniman. Tko zna, možda ovaj YZR 500 vidimo ponovno na Goodwoodu ili sličnim eventima u bliskoj budućnosti.