Yamaha je u japanskom patentnom uredu registrirala novi naziv
U aktualnoj ponudi Yamahinih sportaša najnovija prinova je R7 koji koristi tehničku osnovu nakeda MT-07. Već se duže vrijeme špekulira o snažnijoj verziji koja bi se trebala naslanjati na trocilindarski MT-09, a da priča ide u tom smjeru svjedoči i činjenica da je Japan Patent Office zaprimio novu dokumentaciju kojom je Yamaha zaštitila ime YZF-R9.
Podsjetimo, proizvođač iz Iwate već je zaštitio trgovačke nazive YZF-R1, YZF-R2, YZF-R3, YZF-R4, YZF-R5, YZF-R6, YZF-R7, YZF-R8 i YZF-R9, uključujući i R15 i R20 koji su namijenjeni azijskom tržištu. Registracija navedenih trgovačkih naziva ne znači da će Yamaha nužno i proizvesti dotične modele, ali ih ima dostupne u budućnosti i tom strategijom spriječili su ostale proizvođače da koriste prepoznatljive oznake.
Za razliku od relativno pitome R7 koja razvija 74 KS i na vagi pokazuje 188 kg, R9 bi trebao koristiti trocilindarski motor iz nakeda MT-09, koji razvija 119 KS pri 10.000 o/min i 93 Nm pri 7000 o/min. Po istoj analogiji, R9 će koristiti tehničku osnovu nakeda i njegov alu-okvir, uz novi stražnji dio okvira i full oklope za sportski izgled. Prema svemu sudeći, službenu premijeru možemo očekivati na predstojećem sajmu EICMA 2023. koji se održava početkom studenog u Milanu.