Motorevija
PRETRAGA
2012-11-22 08:15:22 , Autor: Ines
Bookmark and Share

Prvi Yard Built Yamaha predstavljen od strane danskih prerađivača Wrenchmonkees koji su transformirali XJR 1300 u radikalan i poseban motocikl

U radionicama i garažama diljem svijeta, vlasnici motocikala sanjaju o stvaranju svoje vlastite prerade, o motociklu svojih snova. Yamaha želi to omogućiti tražeći talentirane ljude da iznesu svoje ideje o tome kako transformirati moderne Yamahine modele u nešto što smo nazvali ‘Yard Built specials.’ Jednom kada ostvare cilj, svakom prerađivaču je pružena šansa za stvaranje unikatnog zamjenskog kita koji će se prodavati svim Yamahinim prerađivačima – kako bi prestali sanjati o stvaranju svog posebnog motocikla te kako bi ispunili svoju ambiciju.



Prvi prerađivač koji je prihvatio izazov je danska tvrtka Wrenchmonkees. Sa sjedištem u Kopenhagenu, Wrenchmonkees su 2008. godine osnovali Per Nielsen i Nicholas Bech u želji za stvaranjem motocikala za ljude koji žele nešto neobično. Kako bi stvorili iskoristive prerađene motocikle, Wrenchmonkees koriste mehaničku estetiku kojom prikazuju sirove komponente motocikla u najboljem mogućem svjetlu – kako bi dizajn motocikla došao do izražaja. Zar postoji bolja preporuka za demonstraciju onoga što se može postići prilikom prerade retro-stiliziranog XJR1300?




“S velikim smo zanimanjem pratili druge projekte kao hyper modified VMAX i TMAX te kada smo primili poziv za preradu XJR 1300, bili smo zaista uzbuđeni. Bio je to veliki ispit za našu tvrtku. Do sada smo radili na starijim motociklima te smo preradili yamahu SR500s i XS650s, i bilo je zaista posebno iskustvo pokazati što smo u stanju napraviti s modernim strojem kao što je XJR1 300. No rad na novom motociklu pred nas stavlja neke nove i jedinstvene izazove …




“Veliki broj senzora, žica te stvari kao naprave za kontrolu ispušnih plinova na modernim motociklima čine preradu iznimno zahtjevom. Na starijim motociklima imate veću slobodu poigrati se dizajnom s obzirom da su motocikli ustvari klasični – agregat, okvir i kotači. Na novim motociklima, dijelovi koju su skriveni nisu za gledanje, stoga kada skinete pokrov morate premjestiti stvari poput ožićenja i električnih komponenata što zna biti iznimno komplicirano i zahtjevno.



“S XJR bili smo odlučni pokazati što je sve moguće napraviti s motociklom te koliko dobro može izgledati s “café racer” stilom. Bilo bi puno jednostavnije preraditi motocikl na način da smo ga obojali u druge boje i napravili novo sjedalo, no zaista smo željeli stvoriti nešto posebno kako bismo inspirirali poklonike ovog motocikla.




“Naša prva odluka je bila koliko zapravo dijelova treba izmijeniti. Željeli smo zadržati identitet motocikla kako bi i dalje bio prepoznatljiv kao XJR, stoga smo ostavili spremnik goriva, agregat te veći dio okvira netaknutim. Pogledali smo motocikl i rekli -'OK, što možemo napraviti na toj bazi?'




“Prvi posao je bio prerada prednjeg dijela. Montirali smo prednju vilicu i kotač od YZF-R1, no nismo bili baš sigurni u to što vidimo, stoga smo promijenili serijski lijevane naplatke u posebno izrađene žbičane. Prednji kotač je sada 19-inčni, dok je stražnji 18-inčni te pružaju “old school” izgled s modernim dodatkom R1 prednje vilice i šestoklipnih radijalnih kočionih čeljusti. Potom smo proizveli neke dodatke kako bismo povećali odstojanje od tla te smo zamijenili ravan upravljač s ručkama koje se montiraju direktno na vilice te pružaju “café racer” poziciju vožnje. Sustav ispuha je ručno rađeni od nehrđajućeg čelika koji završava s dvostrukim “megaphone” prigušivačima. Izgledom podsjećaju na stariji model XJR motocikla, ali su itekako moderni i u Moto GP stilu.





“Kako bi ovakav XJR ostavio dojam “café racera”, odlučili smo napraviti potpuno novo sjedalo. Uklonili smo kutiju za akumulator te smo istu premjestili zajedno s cjeloklupnim ožičenjem ispod ručno izrađenog stražnjeg dijela, tj. repa motocikla. Tu je iskrsnuo problem – gdje smjestiti akumulator? S obzirom da XJR karakteriziraju dvostruki stražnji amortizeri, puno je mjesta ispod vilice, stoga smo smjestili malu litij bateriju u prostor iza agregata.




“Naš pogled na ovaj projekt i stil života općenito ne uključuje sjajne boje, stoga smo koristili mat tamnozelenu boju s malim dodacima metalik efekta. Ništa pretjerano. A s okvirom smo napravili nešto zaista posebno. Vilica i agregat imaju sličnu crnu boju, no htjeli smo da se okvir ističe. Prvo smo ga pjeskarili te ga potom izložili otvorenom plamenu kako bismo stvorili sjajan dojam sirovog gorućeg čelika!





“Iznimno smo zadovoljni rezultatom našeg Yard Built Yamaha projekta. Bit ovog motocikla je njegov zračno hlađeni agregat, a naša prerada to ističe na moderan i nov način s dodatnim komponentama kao što je USD prednja vilica i radijalne kočione čeljusti.





“Nadamo se kako će naš motocikl nadahnuti vlasnike ovih motocikala na nešto još posebnije. Napravili smo ovaj motocikl kao prototip te sada tražimo načina kako napraviti jedinstveni zamjenski kit za XJR 1300 kako bi vlasnici replicirali neke ideje u svojim radionicama i garažama. Želimo da to bude na najjednostavniji mogući način te ne želimo da takav zamjenski kit zahtjeva bilo kakvo rezanje originalnog okvira ili stražnje vilice. Želimo da ponuđeni dijelovi transformiraju izgled na način da se jednostavno montiraju i zamijene standardne komponente. Svatko može napraviti svoj vlastiti Yard Built kako bi izrazio vlastitu osobnost.”



Wrenchmonkees možete kontaktirati putem njihove službene web-stranice www.wrenchmonkees.com.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R