Motorevija
PRETRAGA
2018-10-03 11:28:12 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Kao baza za reinkarnaciju legendarnog modela iz 80-ih poslužio je aktualni GSX-S 1000



Zasigurno najveća zvijezda ovogodišnjeg sajma Intermot je Suzuki Katana, o čijem se povratku naveliko špekuliralo posljednjih mjeseci. Konačno je predstavljena javnosti pod reflektorima u Kölnu, no dojmovi su kao i 1980. podijeljeni.



S jedne strane imamo oduševljene nostalgičare, a s druge pomalo razočarane realiste koji su u ovom modelu prepoznali samo stilsku vježbu dizajnera iz Hamamatsua. Da, ovo nije potpuno novi model, već je u osnovi riječ o prerušenom aktualnom modelu GSX-S 1000. Ali zašto bi to bilo loše ili podcjenjujuće? Pa istim se trikom služe i ostali proizvođači, a najuspješniji primjer upravo je Kawasakijev Z 900 RS, koji nije ništa drugo nego Z 900 s drukčije izvedenim prednjim svjetlom i ostalim retro detaljima. Primjera ima još, Yamaha je svoj MT-09 također relativno jednostavnim zahvatima vratila u prošlost s inačicom XSR 900, a istu su formulu primijenili i ostali proizvođači koji u svojim salonima nude moderne klasike. Uostalom, i originalna Katana nije ništa drugo doli dizajnerski posebniji GSX 1100.



Kao pogonska jedinica poslužio je provjereni četverocilindraš iz modela GSX-R 1000 K5, i dalje vrlo omiljen stroj s legendarnim statusom među ljubiteljima sportaša. Raspolaže s okruglih 150 KS pri 10.000 o/min uz izdašnih 108 Nm pri 9500 o/min. Između ostalog, tu je i kontrola trakcije podesiva u tri stupnja (može se isključiti), kao i modovi vožnje sport, city i wet. Instrumenti su u LED tehnologiji, spojka je klizna, a na popisu opreme nalazimo i ostale Suzukijeve sustave asistencija, poput Low RPM asistenta za lakše kretanje iz mjesta i sporu vožnju.



Prednje vilice promjera 43 mm potpisuje Kayaba i potpuno su podesive, a visina sjedala od 825 mm pogoduje i vozačima nižeg rasta. Međuosovinski razmak broji 1460 mm, a dimenzije guma su 120/70 ZR-17 sprijeda i 190/50 ZR-17 straga. Prednji diskovi su promjera 310 mm i opremljeni Brembovim radijalnim četveroklipnim kliještima. Jedna vrlo diskutabilna informacije tiče se obujma spremnika goriva od vrlo skromnih 12 litara, što je po svemu sudeći danak dizajnerskim zahvatima, a u praksi će se pokazati kao nepraktičan, ograničavajući faktor. O masi motocikla Suzuki zasad nije objavio nikakve podatke.



No, poznato je da će kupci moći birati brojne dodatke s popisa opreme kako bi svoju Katanu mogli individualizirati i učiniti još posebnijom. Za početak je dostupna samo jedna boja 'Metallic Mystic Silver' koja evocira uspomene na prvotni model. Maloprodajna cijena još nije definirana, ali poznato je da nova Katana stiže u prodajne salone u travnju 2019. Ako i cijena bude 'štimala', nema razloga da Suzuki ne ostvari tržišni uspjeh, jer posljednjih su godina moderni klasici vrlo tražena roba. A Suzuki će s Katanom vrlo vjerojatno privući i neke nove profile kupaca, koji su dosad svoju sreću tražili u prodajnim salonima drugih proizvođača. Ako bismo još malo pustili mašti na volju i sjetili se ondašnje Suzukijeve analogije, ne vidimo razlog zašto se u bližoj budućnosti ne bi pojavila i 'manja' Katana, bazirana na aktualnom modelu GSX-S 750?




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R