Motorevija
PRETRAGA
2024-11-08 13:02:01 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Dvostruki revival godine, za ljubitelje lakih i zabavnih motocikala za sve prilike



Sajam EICMA Milano 2024. obilježio je veliki povratak Suzukijevog modela DR-Z 400, koji je prašio cestama i šumama početkom tisućljeća. Eko-norme su mu presudile krajem 2000-ih, Suzuki ga je nažalost povukao iz ponude, ali DR-Z 400 je odmah ušao u legendu. A sada se vraća i to u velikom stilu!

Modernizacija pogona bila je osnovni preduvjet za povratak Suzukija od 400 ccm, sada kao DR-Z 4S i DR-Z 4SM. Četverotaktni jednocilindrični motor već je u to vrijeme bio relativno moderan, s podmazivanjem suhim karterom, vodenim hlađenjem i dvostrukim bregastim vratilima (DOHC) za 4 ventila.



Za 2025. i Euro 5+ bile su potrebne neke nadogradnje: ubrizgavanje goriva, elektronički gas (ride-by-wire), katalizatori - da, množina, kao i dvije svjećice za dvostruko paljenje, i proširenu ugrađenu dijagnostiku. Povrh toga, Suzuki je ugradio lagane usisne ventile izrađene od titana i šuplje ispušne ventile s termički povoljnim natrijevim punjenjem. Obujam od 398 kubičnih centimetara ostaje nepromijenjen, s provrtom od 90 mm i hodom od 62,6 mm, a novi klip ima omjer kompresije od 11,1:1.



Nazivna snaga za novi Suzuki DR-Z 4S i DR-Z 4SM: 38 KS (28 kW) pri 8.000 o/min - gotovo isto kao u Euro 2 eri. Isto vrijedi i za najveći okretni moment: 37 Nm pri 6.500 o/min. Danas je to dovoljno za vozačku dozvolu A2. Mjenjač ostaje na 5 stupnjeva prijenosa, ali je svakako dobrodošla klizna spojka. Najveća brzina od 150 km/h je u okvirima klase i namjene, a potrošnja goriva prema navodima iz Suzukija iznosi 3,5 l/100 km.

 

Po pitanju šasije sve je uobičajeno - čelični glavni okvir sa stražnjim aluminijskim okvirom pričvršćenim vijcima, svaki s manjim prilagodbama u odnosu na izvorni model. Podesivi ovjes dolazi iz Kayabe (KYB). Bilo kao enduro ili supermoto, hod ovjesa je vrlo velikodušan i premašuje 200 milimetara, sprijeda i straga.

Glavna razlika između modela DR-Z 4S i DR-Z 4SM su dimenzije kotača: enduro se kotrlja na gumama s grubim gaznim slojem u enduro formatima 80/100-21 sprijeda i 120/80-18 straga. Supermoto DR-Z 4SM dizajniran je za upotrebu na cesti sa 17-inčnim cestovnim gumama, 120/70 R 17 sprijeda i 140/70 R 17 straga. To rezultira različitim vrijednostima za međuosovinski razmak (S: 1495 mm, SM: 1465 mm) i visinu sjedala (S: 920 mm, SM: 890 mm).



Razlika u masi iznosi 3 kilograma: 151 kilogram za Suzuki DR-Z 4S, 154 kilograma za Suzuki DR-Z 4SM, svaki spreman za vožnju s punim spremnikom benzina od 8,7 litara. Jedna disk kočnica po kotaču više je nego dovoljna u ovoj laganoj klasi. I Suzuki DR-Z 4S i DR-Z 4SM opremljeni su ABS-om, s time da se na supermotu ABS može isključiti na stražnjem kotaču, a na enduru također - i na prednjem kotaču.



Drugi sustav pomoći koji se također može isključiti je kontrola proklizavanja, a tu su i različiti načini modovi vožnje. Digitalni zaslon (LCD) i prednja maska s integriranim LED prednjim svjetlima još su neki znakovi modernizacije, no cijena još uvijek ostaje nepoznanica. U kojoj se mjeri to odrazilo na povećanje cijene, tek ostaje za vidjeti. U domaćim prodajnim salonima očekujemo ga u ljeto 2025. Jedno je sigurno – ako DR-Z4 bude ispravno cjenovno pozicioniran, tržišni uspjeh je zagarantiran!




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R