Dvostruki revival godine, za ljubitelje lakih i zabavnih motocikala za sve prilike
Sajam EICMA Milano 2024. obilježio je veliki povratak Suzukijevog modela DR-Z 400, koji je prašio cestama i šumama početkom tisućljeća. Eko-norme su mu presudile krajem 2000-ih, Suzuki ga je nažalost povukao iz ponude, ali DR-Z 400 je odmah ušao u legendu. A sada se vraća i to u velikom stilu!
Modernizacija pogona bila je osnovni preduvjet za povratak Suzukija od 400 ccm, sada kao
DR-Z 4S i DR-Z 4SM. Četverotaktni jednocilindrični motor već je u to vrijeme bio relativno moderan, s podmazivanjem suhim karterom, vodenim hlađenjem i dvostrukim bregastim vratilima (DOHC) za 4 ventila.
Za 2025. i Euro 5+ bile su potrebne neke nadogradnje: ubrizgavanje goriva, elektronički gas (ride-by-wire), katalizatori - da, množina, kao i dvije svjećice za dvostruko paljenje, i proširenu ugrađenu dijagnostiku. Povrh toga, Suzuki je ugradio lagane usisne ventile izrađene od titana i šuplje ispušne ventile s termički povoljnim natrijevim punjenjem. Obujam od 398 kubičnih centimetara ostaje nepromijenjen, s provrtom od 90 mm i hodom od 62,6 mm, a novi klip ima
omjer kompresije od 11,1:1.
Nazivna snaga za novi Suzuki DR-Z 4S i DR-Z 4SM:
38 KS (28 kW) pri 8.000 o/min - gotovo isto kao u Euro 2 eri. Isto vrijedi i za najveći okretni moment: 37 Nm pri 6.500 o/min. Danas je to dovoljno za vozačku dozvolu A2. Mjenjač ostaje na 5 stupnjeva prijenosa, ali je svakako dobrodošla klizna spojka.
Najveća brzina od 150 km/h je u okvirima klase i namjene, a potrošnja goriva prema navodima iz Suzukija iznosi 3,5 l/100 km.
Po pitanju šasije sve je uobičajeno - čelični glavni okvir sa stražnjim aluminijskim okvirom pričvršćenim vijcima, svaki s manjim prilagodbama u odnosu na izvorni model. Podesivi ovjes dolazi iz Kayabe (KYB). Bilo kao enduro ili supermoto, hod ovjesa je vrlo velikodušan i premašuje 200 milimetara, sprijeda i straga.
Glavna razlika između modela DR-Z 4S i DR-Z 4SM su
dimenzije kotača: enduro se kotrlja na gumama s grubim gaznim slojem u enduro formatima 80/100-21 sprijeda i 120/80-18 straga. Supermoto DR-Z 4SM dizajniran je za upotrebu na cesti sa 17-inčnim cestovnim gumama, 120/70 R 17 sprijeda i 140/70 R 17 straga. To rezultira različitim vrijednostima za međuosovinski razmak (S: 1495 mm, SM: 1465 mm) i visinu sjedala (S: 920 mm, SM: 890 mm).
Razlika u masi iznosi 3 kilograma:
151 kilogram za Suzuki DR-Z 4S, 154 kilograma za Suzuki DR-Z 4SM, svaki spreman za vožnju s punim spremnikom benzina od 8,7 litara. Jedna disk kočnica po kotaču više je nego dovoljna u ovoj laganoj klasi. I Suzuki DR-Z 4S i DR-Z 4SM opremljeni su ABS-om, s time da se na supermotu ABS može isključiti na stražnjem kotaču, a na enduru također - i na prednjem kotaču.
Drugi sustav pomoći koji se također može isključiti je kontrola proklizavanja, a tu su i različiti načini modovi vožnje. Digitalni zaslon (LCD) i prednja maska s integriranim
LED prednjim svjetlima još su neki znakovi modernizacije, no cijena još uvijek ostaje nepoznanica. U kojoj se mjeri to odrazilo na povećanje cijene, tek ostaje za vidjeti. U domaćim prodajnim salonima očekujemo ga u ljeto 2025. Jedno je sigurno – ako DR-Z4 bude ispravno cjenovno pozicioniran, tržišni uspjeh je zagarantiran!