Bavarski proizvođač probija se u segment u premium cruisera
BMW je zakoračio u segment cruisera još 1997. s modelom R 1200 C koji je vozio i James Bond, no ruku na srce taj se model nije proslavio. No sada je stupilo novo poglavlje, a Bavarci su primijenili prokušani recept - kombinaciju velikog obujma i vjerodostojno klasičnog dizajna.
Za razliku od Indiana i Harley-Davidsona, BMW ne slijedi ustaljene norme. Nakon nekoliko prikazanih studija koje su imale zadatak opipati puls publike, danas je predstavljeno i serijsko izdanje cruisera R 18. Jednostavno i minimalistički dizajniran, sa spremikom goriva obujma 16 litara u obliku kapljice, padajućom bočnom linijom i nepogrešivom nostalgijom za povijesnim modelom R5 iz 1936., bavarski cruiser zaista izgleda moćno. A moćan je i na vagi, na kojoj pokazuje suhu masu od 345 kg.
Pokreće ga najveći boxer-motor ikada, obujma 1800 ccm, snage 91 KS pri 4750 o/min i okretnog momenta od 158 Nm pri 3000 o/min. Motor je uparen sa šeststupanjskim mjenjačem, a završni je prijenos izveden - a kako drukčije nego kardanom. Suha klizna spojka ima servoojačivač, a opcionalan je i hod unatrag koji se aktivira pritiskom na starter.
Iako je pojavom posve klasičan, R 18 je nakrcan modernom elektronikom - tu je kontrola trakcije, tri moda vožnje, kao i kontrola stabilnosti. Uz doplatu dolazi i pomoć za kretanje na uzbrdicama, kao i grijane ručice.
Početak prodaje obilježit će R 18 First Edition, prigodno ušminkan brojnim detaljima i obiljem kroma. Suvišno je isticati da je u pripremi čitav arsenal za personalizaciju, a već je sada dostupan
konfigurator u kojem R 18 možete urediti prema vlastitom ukusu.
Ako vas interesiraju performanse, zasad je poznato da ubrzanje do stotke traje 4,8 sekundi, a najviša brzina iznosi 180 km/h. R 18 stiže u prodaju na jesen, a cijena u Njemačkoj kreće od 22.800 eura.