Iz našeg informativnog izračuna vidljivo je da će najviše profitirati motocikli manjeg obujma i starijeg datuma proizvodnje
Vlada je uvođenjem nove pristojbe umjesto dosadašnjeg 'poreza na promet motornih vozila' (prijepis) znatno smanjila trošak kod promjene vlasništva vozila. Umjesto dosadašnjih pet posto vrijednosti vozila (prema procjeni iz kataloga Eurotax), kupci će sada plaćati ovisno o starosti motocikla i njegovu obujmu. Izračun svakoga motocikla pojedinačno možete izvesti iz tablice koju prilažemo, a koja je definirana posebnom 'Dopunom uredbe o tarifi upravnih pristojbi'. Iz našeg informativnog izračuna pojedinih modela vidljivo je da će najviše profitirati motocikli manjeg obujma i starijeg datuma proizvodnje, dok ćete za one novije (do dvije godine) plaćati gotovo jednako. Takav rasplet ujedno otvara brojne debate o daljnjem starenju voznog parka, poticanju kupnje ekološki "prljavijih" i nesigurnijih vozila (nemaju ABS i kontrolu trakcije, upitna tehnička ispravnost itd.).
Za one koji će pak ovakvu 'velikodušnu' gestu Vlade pozdraviti, treba napomenuti da niti jedna zemlja članica EU ne poznaje naplatu poreza na promjenu vlasništva motornih vozila, barem ne u ovakvom obliku. One rijetke koje ga imaju (Grčka, Španjolska) naplaćuju ga u pristojbama u visini pedesetak eura, što kod nas – kao što vidite – nije slučaj!
Yamaha XJR 1300, 2006.
Prije: oko 1600 kuna
Sada: 0,8 x 1250 = 1000 kuna
Suzuki V-strom 650, 2012.
Prije: oko 2300 kuna
Sada: 1040 kuna
BMW R 1200 GS, 2013.
Prije: oko 5600 kuna
Sada: 2400 kuna
Yamaha MT-07, 2017.
Prije: oko 2400 kuna
Sada: 2067 kuna
starost kn/ccm
do godine dana 3
2 2,8
3 2,4
4 2
5-7 1,6
8-10 1,2
11-14 0,8
15-18 0,4
19-20 0,2
20-30 0,1