Kawasaki ZX-10R bi u 2011. trebao biti najsnažniji četverocilindarski sportski motocikl, a Ducatijev bi se odgovor na Yamahin V-max trebao zvati diavel. Navodno bismo u Milanu napokon trebali vidjeti i veliku inačicu dorsodura
Navodno… bi na nadolazećim sajmovima u Kolnu i Milanu trebalo biti iznimno zanimljivo. Novi kawasaki ZX-10 R ćemo - u što smo stopostotno sigurni - vidjeti u listopadu na sajmu Intermot. Možemo li ponuditi još službenih informacija? Teško. Kawasakijeva press-priopćenja stižu na kapaljku i uz to su vrlo štura
Njihovi su marketinški stručnjaci očigledno dobro proučili ovogodišnju Yamahinu kampanju za modele super tenere i FZ8/fazer 800 te po uzoru na njih sastavili vrlo sličnu.
Dakle, prisjetimo se. U protekla dva mjeseca Kawasaki nas je počastio prvim slikama tog motocikla u racing-varijanti te izjavama testnih vozača Yanagawe i Takahashija. Naravno, prema njihovim navodima nikada nisu vozili bolji motocikl i nikada nisu bili brži. Sve je na kraju zaključeno izjavom da će motocikl biti potpuno spreman za SBK-sezonu 2011./12. te da će to biti najbolji, najsnažniji te najbrži ninja dosad.
Treća „kap“ informacija vezana uz novu desetku osvanula je nedavno, i naravno kao i dvaput dosad - vrlo je štura. Stoga ćemo se baviti isključivo našim osobnim nagađanjima.
Na osnovi prvih slika u vožnji zaključujemo da je riječ o iznimno kompaktnom motociklu skučene ergonomije i vozačke pozicije. Navodno bi prednja big-piston fork vilica trebala biti gotovo identična onoj s modela ZX-6 R. Uz to, ram-air otvor djeluje osobito veliko u odnosu na prednju masku što nas dovodi do toga da su konstruktorima glavne misli visoki okretaji te izuzetno velika konačna snaga agregata.
Navodno Kawasaki silno želi na tržište izbaciti najjači sportski četverocilindarski motocikl te time uzvratiti udarac Bavarcima. Navodno i ne moramo biti previše pametni pa reći da će to biti uistinu težak zadatak, a navodno Kawasaki govori kako već sada serijski motocikl ima višu krajnju brzinu od prošlogodišnje SBK-verzije.
Uz to, „zeleni“ navodno tvrde da je riječ o znatno lakšem motociklu od onoga iz prethodne generacije. To su postignuli kurom mršavljenja na dijelovima poput okvira, prednje vilice te kotača. Nagađamo, možda će nova desetka biti lakša za pet kilograma? Zvuči optimistično, no to i nije neki pothvat u mjerilima maksi sporta. Zašto? Recimo samo da je honda fireblade ove godine od desetke bila lakša za čak deset kg! Dakle, u Akashiju moraju znatno, znatno olakšati motocikl, a to uključuje osjetno više od triju navedenih komponenata.
Prve slike dobro skrivaju pogonski agregat što onemogućuje bilo kakve ozbiljne analize. Ipak, malo ćemo špekulirati. Navodno da su cilindri položeni pod nešto većim kutom te da su radilica i mjenjač pozicionirani vrlo visoko.
A navodno ćemo na nadolazećoj EICMA-i vidjeti i Aprilijin veliki dorsoduro od 1200 ccm. Navodno će imati otvoreniji kut glave okvira što bi ga trebalo „umiriti“ tijekom brze vožnje. I tu svako nagađanje - prestaje. Zašto? Zato jer je Aprilia već prije nekoliko mjeseci na webu objavila online uputstva za uporabu novog dorsodura 1200! Pazite, radi se o motociklu koji bi trebao biti strogo čuvana tajna. Tako barem misli cijeli svijet, no s tim se ne slažu u Noaleu.
Bilo kako bilo, evo ključnih podataka. Naravno, riječ je o V2-agregatu s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, promjera i hoda 106 x 67,8 mm. Radni obujam je 1196 ccm, snaga 134,5 KS pri 9500 o/min, a okretni moment 107 Nm pri 4000 o/min.
Mnogi su govorili da će veliki dorsoduro izravno „pucati“ na Ducatijev hypermotard te KTM-ov veliki supermoto, no po pitanju snage i momenta čini nam se da više cilja na Ducatijevu multistradu.
Da, snaga je očito polazna i ključna točka stvaranja svakog novog motocikla. Ducatijev novi power bike dotaknuli smo već i u prošlom broju Motorevije, no u međuvremenu je pristiglo još navodnih informacija. Usis za zrak izveden je kroz osobito male otvore smještene s lijeve i desne strane prednjeg svjetla. Uz to, motocikl nema središnje smješten hladnjak rashladne tekućine, već dva bočna. Prema vanjskom izgledu poklopca spojke naslućujemo da se radi o spojci u uljnoj kupelji (sličnoj multistradinoj), a ne tradicionalnoj Ducatijevoj suhoj spojci. Također, vrlo je zanimljivo rješenje oslonaca za noge za suputnika. Naime, riječ je o dugim metalnim šipkama koje se sklapanjem uvlače pod konstrukciju sjedala i time ne remete fluidnost stražnjeg kraja. Navodno bi se taj Ducatijev desmo max trebao službeno zvati diavel.
I na kraju ono posljednje, no ne i najmanje bitno. Hrvatsko bi se gospodarstvo trebalo početi oporavljati krajem 2012. Naravno, i to je navodno.