Motorevija
PRETRAGA
2010-09-01 11:55:57 , Autor: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Kawasaki ZX-10R bi u 2011. trebao biti najsnažniji četverocilindarski sportski motocikl, a Ducatijev bi se odgovor na Yamahin V-max trebao zvati diavel. Navodno bismo u Milanu napokon trebali vidjeti i veliku inačicu dorsodura



Navodno… bi na nadolazećim sajmovima u Kolnu i Milanu trebalo biti iznimno zanimljivo. Novi kawasaki ZX-10 R ćemo - u što smo stopostotno sigurni - vidjeti u listopadu na sajmu Intermot. Možemo li ponuditi još službenih informacija? Teško. Kawasakijeva press-priopćenja stižu na kapaljku i uz to su vrlo štura

Njihovi su marketinški stručnjaci očigledno dobro proučili ovogodišnju Yamahinu kampanju za modele super tenere i FZ8/fazer 800 te po uzoru na njih sastavili vrlo sličnu.
Dakle, prisjetimo se. U protekla dva mjeseca Kawasaki nas je počastio prvim slikama tog motocikla u racing-varijanti te izjavama testnih vozača Yanagawe i Takahashija. Naravno, prema njihovim navodima nikada nisu vozili bolji motocikl i nikada nisu bili brži. Sve je na kraju zaključeno izjavom da će motocikl biti potpuno spreman za SBK-sezonu 2011./12. te da će to biti najbolji, najsnažniji te najbrži ninja dosad.



Treća „kap“ informacija vezana uz novu desetku osvanula je nedavno, i naravno kao i dvaput dosad - vrlo je štura. Stoga ćemo se baviti isključivo našim osobnim nagađanjima.
Na osnovi prvih slika u vožnji zaključujemo da je riječ o iznimno kompaktnom motociklu skučene ergonomije i vozačke pozicije. Navodno bi prednja big-piston fork vilica trebala biti gotovo identična onoj s modela ZX-6 R. Uz to, ram-air otvor djeluje osobito veliko u odnosu na prednju masku što nas dovodi do toga da su konstruktorima glavne misli visoki okretaji te izuzetno velika konačna snaga agregata.

Navodno Kawasaki silno želi na tržište izbaciti najjači sportski četverocilindarski motocikl te time uzvratiti udarac Bavarcima. Navodno i ne moramo biti previše pametni pa reći da će to biti uistinu težak zadatak, a navodno Kawasaki govori kako već sada serijski motocikl ima višu krajnju brzinu od prošlogodišnje SBK-verzije.
Uz to, „zeleni“ navodno tvrde da je riječ o znatno lakšem motociklu od onoga iz prethodne generacije. To su postignuli kurom mršavljenja na dijelovima poput okvira, prednje vilice te kotača. Nagađamo, možda će nova desetka biti lakša za pet kilograma? Zvuči optimistično, no to i nije neki pothvat u mjerilima maksi sporta. Zašto? Recimo samo da je honda fireblade ove godine od desetke bila lakša za čak deset kg! Dakle, u Akashiju moraju znatno, znatno olakšati motocikl, a to uključuje osjetno više od triju navedenih komponenata.

Prve slike dobro skrivaju pogonski agregat što onemogućuje bilo kakve ozbiljne analize. Ipak, malo ćemo špekulirati. Navodno da su cilindri položeni pod nešto većim kutom te da su radilica i mjenjač pozicionirani vrlo visoko.
A navodno ćemo na nadolazećoj EICMA-i vidjeti i Aprilijin veliki dorsoduro od 1200 ccm. Navodno će imati otvoreniji kut glave okvira što bi ga trebalo „umiriti“ tijekom brze vožnje. I tu svako nagađanje - prestaje. Zašto? Zato jer je Aprilia već prije nekoliko mjeseci na webu objavila online uputstva za uporabu novog dorsodura 1200! Pazite, radi se o motociklu koji bi trebao biti strogo čuvana tajna. Tako barem misli cijeli svijet, no s tim se ne slažu u Noaleu.
Bilo kako bilo, evo ključnih podataka. Naravno, riječ je o V2-agregatu s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, promjera i hoda 106 x 67,8 mm. Radni obujam je 1196 ccm, snaga 134,5 KS pri 9500 o/min, a okretni moment 107 Nm pri 4000 o/min.
Mnogi su govorili da će veliki dorsoduro izravno „pucati“ na Ducatijev hypermotard te KTM-ov veliki supermoto, no po pitanju snage i momenta čini nam se da više cilja na Ducatijevu multistradu.



Da, snaga je očito polazna i ključna točka stvaranja svakog novog motocikla. Ducatijev novi power bike dotaknuli smo već i u prošlom broju Motorevije, no u međuvremenu je pristiglo još navodnih informacija. Usis za zrak izveden je kroz osobito male otvore smještene s lijeve i desne strane prednjeg svjetla. Uz to, motocikl nema središnje smješten hladnjak rashladne tekućine, već dva bočna. Prema vanjskom izgledu poklopca spojke naslućujemo da se radi o spojci u uljnoj kupelji (sličnoj multistradinoj), a ne tradicionalnoj Ducatijevoj suhoj spojci. Također, vrlo je zanimljivo rješenje oslonaca za noge za suputnika. Naime, riječ je o dugim metalnim šipkama koje se sklapanjem uvlače pod konstrukciju sjedala i time ne remete fluidnost stražnjeg kraja. Navodno bi se taj Ducatijev desmo max trebao službeno zvati diavel.
I na kraju ono posljednje, no ne i najmanje bitno. Hrvatsko bi se gospodarstvo trebalo početi oporavljati krajem 2012. Naravno, i to je navodno.





2011-04-30 03:06:09

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha YZF-R125 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia RS 125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati Diavel (2011.) Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VFR 800 2003- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S Honda XL650V Transalp BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-