Moto Guzzi, najslavniji talijanski proizvođač motocikala osnovan je 15 ožujka 1921. godine.
Kako bi proslavili obljetnicu, Piaggio Grupacija najavljuje posebno izdanje GMG
– Giornate Mondiali Guzzi (Guzzi World Days) u Mandellu del Lariu sredinom srpnja 2011 i izlaganje novih modela Stelvio 1200 8V i 1200 NTX te Norge GT 8V koji još nisu lansirani na tržište u izložbenom salonu Spazio Broletto 13 u Milanu
Istovremeno s proslavom 150. godišnjice talijanskog ujedinjenja, Moto Guzzi, najslavnija talijanska motociklistička marka, simbol talijanskog projektiranja i tehnologije, slavi svoju 90. godišnjicu.
Piaggio Grupacija obilježava godišnjicu s najavom novog izdanja susreta GMG u Mandellu del Lariu sredinom srpnja. Poseban jubilarni GMG susret organizira se tisuće poklonike Moto Guzzija diljem svijeta, kako bi poput 16.000 entuzijasta koji su na susret došli u 2007. godini, slavili Moto Guzzi marku, upoznali nove modele i uvjerili se u modernizaciju i obnavljanje povijesne tvornice u gradiću Mandello del Lario, tvornice u kojoj se devedesetogodišnja povijest spaja s vrhunskom tehnologijom proizvodnje.
Specijalni GMG susret i novi Moto Guzzi modeli
Jubilarni GMG susret bit će vrhunac godine posvećene devedesetoj godišnjici Moto Guzzija, u kojoj će biti pokrenute mnoge inicijative, prvenstveno po pitanju novih proizvoda: upravo se sprema lansiranje dvaju novih modela velike zapremnine. To su Stelvio 1200 8V i 1200 NTX te Norge GT 8V koji su već izloženi u izložbenom salonu Piaggio Grupacije u ulici Via Broletto 13 u Milanu.
Godina 2011. proglašena je za godinu Moto Guzzija na godišnjoj međunarodnoj konvenciji prodavatelja Piaggio Grupacije u Monte Carlu, na kojoj je predsjednik i direktor grupacije Roberto Colaninno otkrio dva prototipa koji nagovještavaju buduće proizvodne strategije Moto Guzzija; prototip novog Moto Guzzi Californa s novim V 90° pogonskim agregatom od 1400 cm³ i Scrambler verzija modela V7.
15 ožujak 1921.: legenda je rođena
15. ožujka 1921., u javnobilježničkom uredu Paolo Cassanello u Genovi, osnovana je tvrtka “Società Anonima Moto Guzzi" za proizvodnju i prodaju motocikala i drugih povezanih djelatnosti u metalnoj industriji. Partneri u osnivanju tvrtke bili su Emanuele Vittorio Parodi, poznati brodovlasnik iz Genove, njegov sin Giorgio i njegov prijatelj Carlo Guzzi. Parodi i Guzzi služili su u talijanskom zrakoplovstvu, zajedno s Giovanni Ravelliijem, pilotom koji je poginuo 11 kolovoza 1919 prilikom testiranja zrakoplova, a njemu u sjećanje osnivači tvrtke odabrali su orla za danas slavan Moto Guzzi logotip.
To je bio početak industrijskog pothvata u Mandellu del Lariu, u tvornici u kojoj se i danas proizvode Moto Guzzi motocikli, u tvornici koja je bila vodeća u svijetu po razvoju motocikala, s motociklima koji su predstavljali prekretnice u motociklističkoj povijesti. Motocikli poput GT 500 Norge(1928.) koji je s Giuseppe Guzzijem osvojio arktički polarni krug, zatim Airone 250 (1939.), najprodavaniji Moto Guzzi prije dolaska modela Guzzino 65 (1946.), bolje poznat pod nazivom Cardellino, koji je zajedno s modelom Galletto (1950.) odigrao ključnu ulogu u masovnoj motorizaciji Italije.
U tom periodu je tvrtka izgradila zračni tunel, prvi u motociklističkoj industriji, koji i danas stoji u Mandellu del Lariu. Sagradio ga je tim bliskih ljudi među kojima su bili i inženjeri Umberto Todero i Enrico Cantonite dizajner koji je uskoro ušao u kuću slavnih Giulio Cesare Carcano, dizajner nevjerojatnog Otto Cilindri s maksimalnom brzinom od 285 km/h (1954.) i prototipova s kojima je u razdoblju od 1935. do 1957. prikupio impresivnih 14 naslova prvaka na brzinskim prvenstvima i 11 naslova prvaka na 11 TT natjecanjima.
Od modela V7 do modela California
Tijekom 60-ih godina, nakon laganog Stornella and Dinga, Moto Guzzi je razvio V90 pogonski agregat s dva cilindra, 700cm³ i kardanskim prijenosom koji je zajedno sa svojim nasljednim verzijama postao simbol marke iz Mandella, na nizu modela poput V7 Special, V7 Sport, California i Le Mans.
Takva arhitektura kasnije je prilagođena manjim klasama motocikala te je stalno evoluirala, a danas je koriste najpopularniji Moto Guzzi modeli kao što su V7 Racer, V7 Racer, Stelvio 8V 1200 i Norge GT8V. Ti će motocikli biti među glavnim atrakcijama šestog GMG susreta koji će se sredinom srpnja održati na povijesnoj lokaciji tvrtke; Via Parodi 57, Mandello del Lario.