Motorevija
PRETRAGA
2024-07-09 16:59:55 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Za top model s mnoštvom opcija Hrvatu je potrebno 30 prosječnih plaća



Malo je koji motocikl izazvao toliko pompe i kontroverzi kao nedavno predstavljeni BMW R 1300 GS Adventure! Neki su ga opisali kao "...odličan, drugačiji, hrabar." (Karlo Bruči), drugi pak dodali da je "...sve u jednom: toster, šank i Lego kockice. Savršenstvo" (Milan Miki Muratović), dok su neki bili ironično kreativni i zaključili da bi "...za ovaj model trebali da naprave kockastu kacigu." (Aleksandar Djerkic). Naravno, to su samo neki od stotinjak komentara koje možete pročitati na našoj facebook stranici na temu R 1300 GSA, i svi su točni. Ili pogrešni, ovisno iz kojeg kuta pristupate ovoj tematici.

Koliko košta statusni simbol?
Marin Ferko pak misli da "...odavno GS prestaje bit motor i sve više postaje statusni simbol.", što nas dovodi do prilično važnog pitanja – koliko košta GSA? Na stranici hrvatskog uvoznika (bmw-motorrad.com.hr) još uvijek nema informacija o cijeni R 1300 GS Adventurea, pa smo odgovore potražili u Njemačkoj. Tamo novi GSA košta 'od 22.335 eura' (R 1300 GS od 19.690 eura), no sigurno je da tu cijenu u konačnici nitko neće platiti. Naime, kupci BMW-a jako vole pakete i dodatke, a lista je za njih sasvim prikladna: duga i skupa.

 

Naše kolege iz njemačkog Motorrada su se potrudile i duboko uronile u konfigurator, te otkrili da R 1300 GS Adventure s punom opremom vrlo lako probija cifru od 35.000 eura! S obzirom da Hrvatska ima veći PDV te da obračunava PPMV tj. trošarinu (koju Njemačka nema), za pretpostaviti je da bi se kod nas ta cifra mogla popeti blizu (ili iznad) 40.000 eura?!

Baza: R 1300 GS Adventure Trophy
Kako su naše kolege s 22.335 došle na 35.000 eura? Idemo korak po korak. Iako većina ljubitelja GS-a favorizira izvedbu Triple Black - koja se u Njemačkoj nadoplaćuje 785 eura – kolege su bazni GSA odlučili konfigurirati kao R 1300 GS Adventure Trophy. Dostupan je u 'Racing Blue Metallic' sa dodatkom 'Light White' i 'Racing Red' po cijeni od 725 eura. Uz to, tu je visoki vjetrobran, visoko reli sjedalo i zaštitne rešetke na dodatnim svjetlima. No, za koliko-toliko razumnu maksimalnu 'avanturu' nedostaje još dobrih 12.000 eura. Od toga 780 eura ide na paket Touring s električnim podešavanjem vjetrobrana, držačima kofera, glavnim stajnim osloncima, kromiranim ispušnim granama i pripremom za navigacijski sustav. Paket 'Dynamic' platiti ćete daljnjih 1585 eura. Međutim, paket 'Dynamic' za BMW R 1300 GS Adventure uključuje i novi automatizirani sustav spojke/mjenjača naziva ASA. Nadalje, tu je mod vožnje Pro i sportske kočnice sa srebrnim kočionim čeljustima.



Korisne opcije
Na strani razumnih opcija je Headlight Pro s novim svjetlom za zavoje koje se nadoplaćuje 485 eura. Za 925 eura GSA gubi 1,8 kg zahvaljujući kovanim enduro-naplatcima, a komforni upravljač i prilagodljiva kontrola visine vozila za 105 i 515 eura trebali bi odgovarati većini vozača GSA. I naravno, svatko tko ga je ikada isprobao više neće htjeti voziti bez njega! Riječ je o radarskoom sustavu sprijeda i straga, a to pak košta dodatnih 795 eura. Osobe visokog rasta odabrat će povišeno zatamnjeno vjetrobransko staklo sa spojlerom i usmjerivačem strujanja zraka u pakiranju za dodatnih 500 eura.



Skupi dodaci za putovanja
Aluminijski nosači kofera za odgovarajući sustav već su uključeni u paket Touring, dok alu-koferi u srebrnoj boji koštaju 1164 eura, a za crne se doplaćuje dodatnih 55 eura. Ako vam obujam kofera od 36,5 i 37 litara nije dostatan, dostupna su proširenja od 10 litara za 292 ili 336 eura (crna). Gdje su bočni koferi tu je i topcase, koji se pak nadoplaćuje 280 eura (nosač) tj. 656 eura (kofer u crnoj boji). Ukoliko iz računice uklonimo držače kofera iz paketa Touring, za novi R 1300 GS Adventure potrebno je izdvojiti 17 eura po litri obujma. Usputna informacija: sadržaj kofera volumena 120 litara i top-casea može težiti najviše 28 kg.



Besmislene nadoplate
Ako želite platiti najmanje 30 eura po litri obujma prtljage, trebat će vam nove torbe koje se postavljaju na okvir, svaka obujma dvije litre i nosivosti jednog kilograma – koštaju 129 eura. Tu su i torbice na štitnicima hladnjaka (246 eura). Alarmni sustav za motocikl ovog cjenovnog ranga je u pravilu obavezan a BMW ga naplaćuje 255 eura. Ako vam se ukupni iznos od 35.011 eura - koliko bi ova konfiguracija koštala - čini malo pretjeranim, možete se odreći dvostrukog ispušnog topa u crnoj boji s karbonskim dodacima za 1340 eura.

 

Nekada 28.000, sada i preko 37.000 eura
S druge strane, ako vam se 35.011 eura čini preskromnim, tada umjesto Trophya možete odabrati Option 719 Tramuntana. Osim paketa dijelova izrađenih glodanjem, dolazi i u posebnoj boji 'Aurelius Green'. Sa setom kofera u crnoj boji i s torbama na zaštitama hladnjaka cijena (s istom opremom) skače na 37.010 eura. Naravno, pedantne kolege zavirile su u svoju bazu podataka i otkrili da je prethodnik R 1250 GS Adventure koštao maksimalno - 28.000 eura!




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R