Još jedna u nizu besramnih kopija s azijskog kontinenta
O plagijatima se u moto-svijetu žestoko raspravlja, pogotovo od kada su kineski proizvođači preplavili internet 'lažnjacima' ispuha marke Akrapovič ili premium kacigama japanske marke Arai. No, 'kopipejstanja' nisu pošteđeni niti pojedine marke motocikala i njihovi najuspješniji modeli. Sjetite se samo Vespe, raznih 'wannabe' Harley-Davidsona itd.
Bavarski geni su očigledni
Azijski se kontinent pokazao kao plodno tlo za takve akcije, kako zbog 'klimave' legislative tako i ozbiljnih prodajnih brojki koje se tamo mogu ostvariti. Pritom, proizvod mora imati prizvuk slavne povijesti ili snažan imidž. BMW S 1000 RR zasigurno ima oboje, pa nije nikakvo iznenađenje da ga je kineski proizvođač maštovita naziva Moto uzeo na nišan te proizveo kopiju manjeg obujma. Čak niti kod naziva modela - S 450 RR - se nisu pretjerano potrudili prikriti bavarsko porijeklo. Isto tako, plavo-bijelo-crvenu kombinaciju boja i natpis modela skinuli su 'jedan na jedan', dok su se kod loga ipak malo potrudili i modificirali ga.
Što na to kaže BMW?
Upitali smo i BMW kakav je njihov stav glede ovog plagijata. Odgovorili su da ga shvaćaju vrlo ozbiljno, te da su već poduzeli određene pravne radnje. Imaju li ikakve šanse protiv 'kineza'? Primjer kineskog Landwinda i plagiranja Range Rover Evoquea pokazuje da se šteta itekako može sudski utužiti, čak i na spornom kineskom tlu. Naime, britanski Land Rover je dobio spor, isplaćena je naknada štete te je proizvodnja plagijata stopirana.
Paralelni twin, 450 ccm i 24 KS
U jednom se S 450 RR ipak razlikuje od originala. Performanse kineske jurilice daleko su od onih njemačkog superbikea - paralelni twin obujma 450 ccm razvija 24 KS koji su dostupni pri 6500 o/min. Cijena mu primjerice u Tajlandu iznosi 67.000 bahta, što je preračunato 13.400 kuna ili oko 1800 eura.