Jesu li iznenađenja skrivena u pogonskom agregatu? Jesu, no ona su negativne naravi
Z 900 je na većini EU-tržišta najuspješniji Kawasakijev model. U Hrvatskoj je među najpopularnijima, što poglavito može zahvaliti omjeru uloženo-dobiveno kao i vječnim koketiranjem između srednje klase nakeda i maksi nakeda. Iako ga je Kawasaki pompozno najavljivao kao novi model, koji bi ujedno trebao biti i zamjena za kapacitetniji Z 1000, stvarnost je malo drugačija. Naime, novi Zed nije potpuno novi 900 ili novodefinirani 1000, već dobro poznati Z 900 kojem su 'zategnute bore'. Specifična nova dizajnerska obilježja su oštriji prednji dio te bočni ukrasni dijelovi izrađeni od brušenog aluminija.
Definitivno premalo, zar ne?! Jesu li iznenađenja skrivena u pogonskom agregatu? Jesu, no ona su negativne naravi. Dobro poznati četverocilindraš obujma 948 ccm ostao je uglavnom nepromijenjen, no sada ima jednu konjsku snagu manje no prije.
Umjesto 125, sada broji 124 KS (91 kW) pri 9.500 o/min uz nešto manji okretni moment (umjesto 98,6 sada razvija 97,4 Nm pri 7700 o/min). Razlozi za smanjenje snage i potiska nemaju uporište u primjeni norme Euro 5+. Naime, Kawasaki iznenađujući podbačaj performansi opravdava novim profilima bregastih osovina koje će Zedu podariti više potiska u nižim režimima te smanjiti potrošnju goriva za 16 posto.
Jesu li navedene promjene zaista nešto o čemu je ciljana publika ovog modela maštala? Teško je povjerovati u to, no sigurno će ih razveseliti ugradnja quickshiftera koji je od sada serijska oprema. Raspoloživi
modovi vožnje su 'Road', 'Sport', 'Rain' i 'Rider' (personalizirani mod), a o odabiru istih ovisi i funkcioniranje kontrole proklizavanja (kutovi nagiba). Cjevasti čelični okvir ostaje u atraktivnom rešetkastom dizajnu, i u kombinaciji s aluminijskom stražnjom vilicom. Minimalni pomaci vidljivi su u ključnim geometrijskim podacima, primjerice u međuosovinskom razmaku koji je pet milimetara kraći (s 1455 na 1450 mm). Masa Z 900 se (s punim spremnikom goriva) povećala za
jedan kilogram.
Novost na modelu 2025. su aluminijski cjevasti upravljač i nešto deblji pokrov sjedala, čime se ujedno visina sjedala s 820 povećala na 830 mm. Z 900 je dostupan i u
izvedbi SE s Öhlinsovim stražnjim amortizerom. Radijalno montirane kočne čeljusti s četiri klipa su na Z 900 serijska oprema, bilo da dolaze iz Nissina ili, ako je riječ o izvedbi SE, iz Bremba. Oba kočna sustava dolaze s ABS-om osjetljivim na nagib. Daljnja dodatna oprema na novom Kawasakiju Z 900 SE-u je USB priključak s vodonepropusnim poklopcem. Novost je i TFT zaslon s dijagonalom od pet inča, povezivanje s pametnim telefonom, navigacija 'turn-by-turn', pa čak i glasovno upravljanje. Tempomat je također novost i vrijedi za obje izvedbe.
Kombinacije zelene, crne i crvene boje također izgledaju dobro poznato, no zato je
cijena novog Z-a 900 tj. Z 900 SE-a još uvijek nepoznata. Na stranicama slovenskog uvoznika Kawasakija nismo ih uspjeli pronaći, a ne znamo ni kada novi Zed dolazi u Hrvatsku. Kada god dođe neće mu biti lako, jer čekaju ga modernizirana Yamaha MT-09 (s opcijom Y-AMT) te snažnija (150 KS) a cjenovno i dizajnerski vrlo blizu pozicionirana Honda CB 1000 Hornet.