Motorevija
PRETRAGA
2024-11-08 16:16:47 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Jesu li iznenađenja skrivena u pogonskom agregatu? Jesu, no ona su negativne naravi



Z 900 je na većini EU-tržišta najuspješniji Kawasakijev model. U Hrvatskoj je među najpopularnijima, što poglavito može zahvaliti omjeru uloženo-dobiveno kao i vječnim koketiranjem između srednje klase nakeda i maksi nakeda. Iako ga je Kawasaki pompozno najavljivao kao novi model, koji bi ujedno trebao biti i zamjena za kapacitetniji Z 1000, stvarnost je malo drugačija. Naime, novi Zed nije potpuno novi 900 ili novodefinirani 1000, već dobro poznati Z 900 kojem su 'zategnute bore'. Specifična nova dizajnerska obilježja su oštriji prednji dio te bočni ukrasni dijelovi izrađeni od brušenog aluminija.

 

Definitivno premalo, zar ne?! Jesu li iznenađenja skrivena u pogonskom agregatu? Jesu, no ona su negativne naravi. Dobro poznati četverocilindraš obujma 948 ccm ostao je uglavnom nepromijenjen, no sada ima jednu konjsku snagu manje no prije. Umjesto 125, sada broji 124 KS (91 kW) pri 9.500 o/min uz nešto manji okretni moment (umjesto 98,6 sada razvija 97,4 Nm pri 7700 o/min). Razlozi za smanjenje snage i potiska nemaju uporište u primjeni norme Euro 5+. Naime, Kawasaki iznenađujući podbačaj performansi opravdava novim profilima bregastih osovina koje će Zedu podariti više potiska u nižim režimima te smanjiti potrošnju goriva za 16 posto.

 

Jesu li navedene promjene zaista nešto o čemu je ciljana publika ovog modela maštala? Teško je povjerovati u to, no sigurno će ih razveseliti ugradnja quickshiftera koji je od sada serijska oprema. Raspoloživi modovi vožnje su 'Road', 'Sport', 'Rain' i 'Rider' (personalizirani mod), a o odabiru istih ovisi i funkcioniranje kontrole proklizavanja (kutovi nagiba). Cjevasti čelični okvir ostaje u atraktivnom rešetkastom dizajnu, i u kombinaciji s aluminijskom stražnjom vilicom. Minimalni pomaci vidljivi su u ključnim geometrijskim podacima, primjerice u međuosovinskom razmaku koji je pet milimetara kraći (s 1455 na 1450 mm). Masa Z 900 se (s punim spremnikom goriva) povećala za jedan kilogram.



Novost na modelu 2025. su aluminijski cjevasti upravljač i nešto deblji pokrov sjedala, čime se ujedno visina sjedala s 820 povećala na 830 mm. Z 900 je dostupan i u izvedbi SE s Öhlinsovim stražnjim amortizerom. Radijalno montirane kočne čeljusti s četiri klipa su na Z 900 serijska oprema, bilo da dolaze iz Nissina ili, ako je riječ o izvedbi SE, iz Bremba. Oba kočna sustava dolaze s ABS-om osjetljivim na nagib. Daljnja dodatna oprema na novom Kawasakiju Z 900 SE-u je USB priključak s vodonepropusnim poklopcem. Novost je i TFT zaslon s dijagonalom od pet inča, povezivanje s pametnim telefonom, navigacija 'turn-by-turn', pa čak i glasovno upravljanje. Tempomat je također novost i vrijedi za obje izvedbe.



Kombinacije zelene, crne i crvene boje također izgledaju dobro poznato, no zato je cijena novog Z-a 900 tj. Z 900 SE-a još uvijek nepoznata. Na stranicama slovenskog uvoznika Kawasakija nismo ih uspjeli pronaći, a ne znamo ni kada novi Zed dolazi u Hrvatsku. Kada god dođe neće mu biti lako, jer čekaju ga modernizirana Yamaha MT-09 (s opcijom Y-AMT) te snažnija (150 KS) a cjenovno i dizajnerski vrlo blizu pozicionirana Honda CB 1000 Hornet.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R