Motorevija
PRETRAGA
2024-09-17 13:37:30 , Autor: PR objava
Bookmark and Share

Napredna funkcija kombiniranog kočenja eCBS namijenjena za trkaću stazu



Razvojni put započeo je s funkcijom eCBS koja se temelji na Boschevom ABS-u za motocikle premium proizvođača. Spomenuta tehnologija omogućuje kombiniranje prednjih i stražnjih kočnica čak i ako je samo jedna od njih primijenjena. U praksi to znači da nakon aktiviranja prednje kočnice, ABS jedinica automatski povećava i pritisak stražnje kočnice, bez ikakvog pritiska vozača na polugicu stražnje kočnice. Počevši od postojeće funkcije eCBS za svakodnevnu upotrebu, razvojni timovi iz Boscha i Ducatija usredotočili su se na poboljšanje performansi posebno za trkaće staze.



Za stvaranje savršenog kočnog pritiska na stražnjem kotaču, sustav provjerava tlak prednje kočnice, kut nagiba, kut bočnog proklizavanja i proklizavanje stražnjeg kotača 100 puta u sekundi te uključuje navedene podatke u izračun. U svakom trenutku, cilj je kočiti stražnji kotač što je moguće učinkovitije, a pritom osigurati da vozilo uvijek ostane stabilno. Kako je ova funkcija dostupna samo u ABS modovima za trkaću stazu, nema ABS-a za stražnji kotač, što vozačima ostavlja potpunu kontrolu nad stražnjom kočnicom ako je žele koristiti. Štoviše, race eCBS može zadržati stražnju kočnicu pritisnutu na kratko vrijeme na tjemenu zavoja, čak i nakon što je vozač otpustio prednju kočnicu, kako bi se motocikl vratio u trkaću putanju.

Glavne prednosti ove tehnologije sljedeće razine su poboljšanje stabilnosti kočenja, prosječno usporavanje i skretanje tijekom kočenja na trkaćoj stazi bez potrebe za dodatnim naporom za doziranje stražnje kočnice. “Ova je funkcija napravljena za svaku vrstu vozača na trkaćoj stazi. Automatska i učinkovita primjena stražnje kočnice pomoći će čak i profesionalnim vozačima da postignu bolje vrijeme kruga, budući da se mogu koncentrirati na vožnju umjesto na kontrolu stražnje kočnice,” kaže Fevzi Yildirim, voditelj odjela Bosch Two-Wheeler i Powersports u Europi.



"Ducati je oduvijek tražio inovativna rješenja i ciljao na apsolutne performanse svojih proizvoda. Novi race eCBS sustav ima dvostruku vrijednost poboljšanja performansi kočenja motocikla i, iznad svega, dopušta svakom korisniku pristup razinama vožnje koje su prije bile izvan njihove razine,” objašnjava Alessandro Valia, službeni tester Ducatija koji je radio na razvoju sustava, “Ovo se oslanja na princip oponašanja tehnike kočenja profesionalnog vozača. No, to može također koristiti iskusnim profesionalnim vozačima, koji će moći posvetiti pozornost koja se inače troši na modulaciju stražnje kočnice u drugim aspektima vožnje,” kaže Valia.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R