Motorevija
PRETRAGA
2023-12-01 15:37:50 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U čast Tamburinijeve ikone s dva cilindra predstavljena je izvedba Panigale V4 SP2 30th Anniversario 916 limitirana na 500 jedinica



Zaljubljenici u sportske motocikle se i danas zaklinju u njega, a kolekcionari ga pod svaku cijenu žele imati pod svojim krovom. Bez obzira o kojoj se izvedbi ili seriji radilo. Da, riječ je o Ducatiju 916, s kojim je Massimo Tamburini promijenio svijet superbikeova 90-ih i izvršio enormni dizajnerski utjecaj na cijelu industriju.

 

Neki standardi koji su tada postavljeni, vrijede i danas. Primjerice, dvije ispušne cijevi ispod sjedala, brzo i jednostavno 'kopčanje' bočnih oplata, lako demontiranje ukrasnih dijelova itd. O dinamičkim sposobnostima, recimo stabilnosti i brzoj izmjeni pravca, uopće da i ne govorimo.

 

Bez sumnje, Ducati 916 potpada u remek djela na dva kotača, i uvijek ga se rado sjetimo. Rado ga se sjete i u Bologni, sjedištu Ducatija. Iako, 'crveni supermotocikli' već odavno jure diljem svijeta bez nekih tradicionalnih obilježja koja su krasila marku iz Bologne. Da, V2-motori i cjevasti okvir su stvar prošlosti, no i dalje blistaju u predivnoj crvenoj boji, bezuvjetno strijeme ka vrhunskim performansama, jedinstvenom i privlačnom dizajnu te fascinaciji užitka u vožnji.

Top-atleta Panigale V4 se u slučaju izvedbe SP2 diže na najvišu razinu. Naime, komponente od karbona – poput kotača, prednjeg blatobrana i krilca - susreću se s spremnikom od brušenog aluminija, elegantnim i podesivim osloncima za noge, snažnim čeljustima Stylema iz Bremba itd.

 

No, limitirana izvedba Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 pak stavlja krunu na ovaj famozni superbike. Nažalost, nakon dugo vremena niti jedan primjerak neke limitirane izvedbe Ducatija nije uspio pronaći put do Hrvatske, budući je 500 jedinica Anniversaria 916 rasprodano doslovce u dvije sekunde.

 

Vizualno se ističu bočne oplate s natpisom 916, glava okvira s pločicom i brojem motocikla, vozačevo sjedalo s rođendanskim logom... Certifikat o autentičnosti i poseban pokrov dodatno zaokružuju ekskluzivni izgled ove posebne serije. No, Ducati je i s tehničke strane nadodao nekoliko sitnica iz arhive 916-ice. Karbonski otvori ispred čeljusti prednjih kočnica usmjeravaju protok zraka za hlađenje, a poklopci od istog materijala smješteni su oko ispuha.

 

Budući da je 916 neraskidivo povezan sa Carlom Fogartyem i svjetskim trkalištima, serija također uključuje karbonski poklopac za suhu spojku, kao i pokrivala za montažne otvore držača registracijske pločice i retrovizora, te brzi mehanizam za otvaranje spremnika goriva. Standardni alat za analizu podataka - uključujući GPS modul - također ima smisla na trkaćoj stazi, što samo naglašava namjenu ove limitirane izvedbe. No, hoće li se tamo ikada pojaviti ili će odmarati u garažama bogatih kolekcionara, tek ostaje za vidjeti.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R