U čast Tamburinijeve ikone s dva cilindra predstavljena je izvedba Panigale V4 SP2 30th Anniversario 916 limitirana na 500 jedinica
Zaljubljenici u sportske motocikle se i danas zaklinju u njega, a kolekcionari ga pod svaku cijenu žele imati pod svojim krovom. Bez obzira o kojoj se izvedbi ili seriji radilo. Da, riječ je o Ducatiju 916, s kojim je Massimo Tamburini promijenio svijet superbikeova 90-ih i izvršio enormni dizajnerski utjecaj na cijelu industriju.
Neki standardi koji su tada postavljeni, vrijede i danas. Primjerice, dvije ispušne cijevi ispod sjedala, brzo i jednostavno 'kopčanje' bočnih oplata, lako demontiranje ukrasnih dijelova itd. O dinamičkim sposobnostima, recimo stabilnosti i brzoj izmjeni pravca, uopće da i ne govorimo.
Bez sumnje, Ducati 916 potpada u remek djela na dva kotača, i uvijek ga se rado sjetimo. Rado ga se sjete i u Bologni, sjedištu Ducatija. Iako, 'crveni supermotocikli' već odavno jure diljem svijeta bez nekih tradicionalnih obilježja koja su krasila marku iz Bologne. Da, V2-motori i cjevasti okvir su stvar prošlosti, no i dalje blistaju u predivnoj crvenoj boji, bezuvjetno strijeme ka vrhunskim performansama, jedinstvenom i privlačnom dizajnu te fascinaciji užitka u vožnji.
Top-atleta Panigale V4 se u slučaju izvedbe SP2 diže na najvišu razinu. Naime, komponente od karbona – poput kotača, prednjeg blatobrana i krilca - susreću se s spremnikom od brušenog aluminija, elegantnim i podesivim osloncima za noge, snažnim čeljustima Stylema iz Bremba itd.
No, limitirana izvedba Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 pak stavlja krunu na ovaj famozni superbike. Nažalost, nakon dugo vremena niti jedan primjerak neke limitirane izvedbe Ducatija nije uspio pronaći put do Hrvatske, budući je 500 jedinica Anniversaria 916 rasprodano doslovce u dvije sekunde.
Vizualno se ističu bočne oplate s natpisom 916, glava okvira s pločicom i brojem motocikla, vozačevo sjedalo s rođendanskim logom... Certifikat o autentičnosti i poseban pokrov dodatno zaokružuju ekskluzivni izgled ove posebne serije. No, Ducati je i s tehničke strane nadodao nekoliko sitnica iz arhive 916-ice. Karbonski otvori ispred čeljusti prednjih kočnica usmjeravaju protok zraka za hlađenje, a poklopci od istog materijala smješteni su oko ispuha.
Budući da je 916 neraskidivo povezan sa Carlom Fogartyem i svjetskim trkalištima, serija također uključuje karbonski poklopac za suhu spojku, kao i pokrivala za montažne otvore držača registracijske pločice i retrovizora, te brzi mehanizam za otvaranje spremnika goriva. Standardni alat za analizu podataka - uključujući GPS modul - također ima smisla na trkaćoj stazi, što samo naglašava namjenu ove limitirane izvedbe. No, hoće li se tamo ikada pojaviti ili će odmarati u garažama bogatih kolekcionara, tek ostaje za vidjeti.