Motorevija
PRETRAGA
2021-12-10 14:46:04 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Testastretta V2 razvija 110 KS, masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg



U samom nazivu nosi miris avanture i pritom priziva nostalgiju. Da, Ducati DesertX – koji je 2019. predstavljen na salonu EICMA kao studija - izrađen je po uzoru na Cagivu Elefant, i to ponosno ističe u svakom detalju. Prisjetimo se, Cagiva je 80-ih imala sjedište u Vareseu i tada je pod 'krovom' imala i Ducati a Edi Orioli je na njoj dva puta pobjeđivao na reliju Paris-Dakar (1990. i 1994.). Filippo Marri, voditelj projekta DesertX, tijekom video predstavljanja je naglasio – "Konstruirali smo pravi V2-enduro, sa 21-colnim kotačem sprijeda i 18-colnim straga".



Srce DesertX-a je pak tekućinom hlađeni V2 koji je preuzet iz aktualnog Monstera 950. Riječ je o testastretta-motoru obujma 937 ccm koji je nedavno prošao kroz poboljšanja mjenjača i spojke. U DesertX-u razvija 110 KS pri 9500 o/min, čime nadmašuje konkurenciju poput Honde Africe Twin, Triumpha Tigera 900 Rallya, KTM-a 890 Adventurea itd. Ipak, zanimljiviji podatak od vršne snage svakako je 92 Nm okretnog momenta koji DesertX razvija pri upotrebljivih 6500 o/min.



U odnosu na V2 iz 'male' Multistrade, prvi i drugi stupanj prijenosa u mjenjaču su postavljeni osjetno kraće kako bi DesertX ugodnije svladavao serpentine ili oštre okuke, dok je šesti stupanj duži kako bi potrošnja goriva na brzim dionicama bila što niža. Servisni interval je postavljen na svakih 15.000 km s tim da na svakom drugom servisu ide kontrola ventila. U rang serijske opreme potpada quickshifter s blipperom a zanimljivo je da je DesertX dostupan i u verziji sa 48 KS koja podržava vožnju s A2-kategorijom vozačke dozvole.

 

Masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg no valja uzeti u obzir da tu ulazi i ulje u motoru kao i 21 litra goriva u spremniku (dodatni, osamlitreni spremnik straga je na popisu dodatne opreme). Recimo stoga i da je suha masa motocikla 'ispod 200 kg'. Pod sjedalom je lagani litij-ionski akumulator. Žbice na kotačima su deblje no one na Multistradi V2 ali su kotači na DesertX-u unatoč tome lakši.

 

Visina sjedala od tla je 875 mm (na raspolaganju i povišeno rally-sjedalo te ono niže), a motocikl je u predjelu spremnika goriva ugodno uzak što olakšava rangiranje i upravljanje. Hod sprijeda je 230 mm, straga 220 mm, a ovjes dolazi od Kayabe. Stražnji monoamortizer je vezan izravno na stražnju alu-vilicu te je ručno podesiv po stlačivanju opruge. Konusni upravljač je široko izveden, na njega su montirani plastični ručni protektori. Kočnice su vrhunske – sprijeda su radijalno montirane kočne čeljusti Brembo monoblock M50.

 

Serijske Pirelli Scorpion Rally STR 'A' (tubeless) dolaze u paketu s ventilima pod kutem a Ducati za njih navodi da '...izvrsno funkcioniraju na makadamu i pijesku'. Za ekstremnije terene predviđene su terenske gume poput Conti TKC-a 80 i Metzelera Karoo 3... Paket elektronskih sustava asistencije je vrlo opsežan te nudi čak i Boschev ABS za zavoje (koji je podesiv u tri stupnja) kao i tempomat. Isto tako, tu je čak šest različitih modova vožnje (sport, urban, touring, wet, enduro i rally) koji između ostaloga i ograničavaju snagu na 75 ili 95 KS, ili ju pak dopuštaju u punom opsegu (110 KS). Vrijedi napomenuti i da je ABS u slučaju odabira moda 'enduro' ili 'rally' – deaktiviran.



Hrvatski uvoznik Ducatija objavio je da se već zaprimaju narudžbe i rezervacije za DesertX čija isporuka kupcima kreće u svibnju. Cijena je poznata – 130.990 kuna.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R