Testastretta V2 razvija 110 KS, masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg
U samom nazivu nosi miris avanture i pritom priziva nostalgiju. Da, Ducati DesertX – koji je 2019. predstavljen na salonu EICMA kao studija - izrađen je po uzoru na Cagivu Elefant, i to ponosno ističe u svakom detalju. Prisjetimo se, Cagiva je 80-ih imala sjedište u Vareseu i tada je pod 'krovom' imala i Ducati a Edi Orioli je na njoj dva puta pobjeđivao na reliju Paris-Dakar (1990. i 1994.). Filippo Marri, voditelj projekta DesertX, tijekom video predstavljanja je naglasio – "Konstruirali smo pravi V2-enduro, sa 21-colnim kotačem sprijeda i 18-colnim straga".
Srce DesertX-a je pak tekućinom hlađeni V2 koji je preuzet iz aktualnog Monstera 950. Riječ je o testastretta-motoru obujma 937 ccm koji je nedavno prošao kroz poboljšanja mjenjača i spojke. U DesertX-u razvija 110 KS pri 9500 o/min, čime nadmašuje konkurenciju poput Honde Africe Twin, Triumpha Tigera 900 Rallya, KTM-a 890 Adventurea itd. Ipak, zanimljiviji podatak od vršne snage svakako je 92 Nm okretnog momenta koji DesertX razvija pri upotrebljivih 6500 o/min.
U odnosu na V2 iz 'male' Multistrade, prvi i drugi stupanj prijenosa u mjenjaču su postavljeni osjetno kraće kako bi DesertX ugodnije svladavao serpentine ili oštre okuke, dok je šesti stupanj duži kako bi potrošnja goriva na brzim dionicama bila što niža. Servisni interval je postavljen na svakih 15.000 km s tim da na svakom drugom servisu ide kontrola ventila. U rang serijske opreme potpada quickshifter s blipperom a zanimljivo je da je DesertX dostupan i u verziji sa 48 KS koja podržava vožnju s A2-kategorijom vozačke dozvole.
Masa sa svim tekućinama iznosi 223 kg no valja uzeti u obzir da tu ulazi i ulje u motoru kao i 21 litra goriva u spremniku (dodatni, osamlitreni spremnik straga je na popisu dodatne opreme). Recimo stoga i da je suha masa motocikla 'ispod 200 kg'. Pod sjedalom je lagani litij-ionski akumulator. Žbice na kotačima su deblje no one na Multistradi V2 ali su kotači na DesertX-u unatoč tome lakši.
Visina sjedala od tla je 875 mm (na raspolaganju i povišeno rally-sjedalo te ono niže), a motocikl je u predjelu spremnika goriva ugodno uzak što olakšava rangiranje i upravljanje. Hod sprijeda je 230 mm, straga 220 mm, a ovjes dolazi od Kayabe. Stražnji monoamortizer je vezan izravno na stražnju alu-vilicu te je ručno podesiv po stlačivanju opruge. Konusni upravljač je široko izveden, na njega su montirani plastični ručni protektori. Kočnice su vrhunske – sprijeda su radijalno montirane kočne čeljusti Brembo monoblock M50.
Serijske Pirelli Scorpion Rally STR 'A' (tubeless) dolaze u paketu s ventilima pod kutem a Ducati za njih navodi da '...izvrsno funkcioniraju na makadamu i pijesku'. Za ekstremnije terene predviđene su terenske gume poput Conti TKC-a 80 i Metzelera Karoo 3... Paket elektronskih sustava asistencije je vrlo opsežan te nudi čak i Boschev ABS za zavoje (koji je podesiv u tri stupnja) kao i tempomat. Isto tako, tu je čak šest različitih modova vožnje (sport, urban, touring, wet, enduro i rally) koji između ostaloga i ograničavaju snagu na 75 ili 95 KS, ili ju pak dopuštaju u punom opsegu (110 KS). Vrijedi napomenuti i da je ABS u slučaju odabira moda 'enduro' ili 'rally' – deaktiviran.
Hrvatski uvoznik Ducatija objavio je da se već zaprimaju narudžbe i rezervacije za DesertX čija isporuka kupcima kreće u svibnju. Cijena je poznata – 130.990 kuna.