Od 2023. Suzukijev sportaš više se neće prodavati u Europi
Ljubiteljima marke iz Hamamatsua zasigurno nije lako posljednjih tjedana. Prvo je objavljeno kako se Suzuki povlači iz MotoGP-a, za zatim i endurance prvenstva EWC. Ipak, najnovija vijest je pomalo šokantna, jer kultni GSX-R 1000 više se neće prodavati u Europi.
Podsjetimo, Suzuki je 1985. predstavio GSX-R 750 i preokrenuo svijet sportskih motocikala naglavačke. Tijekom godina, zrakom i uljem hlađeni gixxer nizao je brojne sportske uspjehe, a 1996. stigao je SRAD koji je dvije godine kasnije dobio ubrizgavanje goriva.
Početkom novog tisućljeća stigao je Suzukijev odgovor na Yamahu R1. Model GSX-R 1000 kodne oznake K1 tada je pomeo konkurenciju sa svojih 160 KS na svega 200 kg mase sa svim tekućinama. U ondašnjem ritmu novi modeli stizali su na tržište svake dvije godine, a nezaboravna generacija K5/K6 i danas je od mnogih proglašena kao 'najpogođenija'. Posljednji 'novi' gixxer stigao je 2017. i ta generacija, po svemu sudeći, je i posljednja.
Poznata je činjenica da Suzukijev maksi sportaš ima homologacijski problem s normom Euro 5. Od 2023. svi novi motocikli koji će se prodavati u Europi moraju zadovoljavati spomenutu normu, dok postojeći modeli (L7, L8, L9, M0, M1) i dalje zadovoljavaju Euro 4. Želite li GSX-R 1000 u svojem vlasništvu, naša je preporuka da kupnju realizirate i registrirate motocikl do kraja godine. Donekle utješnom djeluje činjenica da će se kilo-gixxer i dalje prodavati na tržištima SAD-a i Japana, a postoji li u narednim godinama barem teoretska šansa da Suzuki nešto poduzme kako bi vratio svoje sportaše u europske prodajne salone, tek ostaje za vidjeti.