Croatia osiguranje, Fakultet prometnih znanosti i Zavod za prometno tehnička vještačenja održali su zanimljivu i poučnu radionicu
Svaka četvrta stradala osoba u prometu ove godine je motociklist. Upravo na tu činjenicu, ali i važnost preveniranja prometnih nesreća ukazala je Croatia osiguranje u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti i Zavodom za prometno tehnička vještačenja. Održana su tri crash testa u kojima se simulirao nalet automobila na motocikle.
Prva dva bila su rušenje motocikla na parkiralištu gdje se analizirao kut udarca i nastala šteta kako na motoru, tako i na automobilu, treći je pokazao kako izgleda nalet automobila na motocikl s brzinom automobila od 40 kilometara na sat. Iako bi svi na prvu pomislili kako je riječ o relativno maloj brzini, brzini kojom se uglavnom vozimo po središtu grada, kada je riječ o prometnoj nesreći to je itekako velika brzina.
Nakon naleta automobila bila su vidljiva oštećenja na njemu, motociklu koji je odletio desetak metara dalje, kao i ozljede da je u stvarnosti umjesto lutke to bio vozač. Osim toga, još se jednom pokazala važnost nošenja zaštitne opreme, prvenstveno ovdje mislimo na kacigu. Lutka na motociklu imala je otvorenu, jet kacigu kakvu uglavnom viđamo kod vozača skutera koje susrećemo po gradskim ulicama. Test je pokazao kako to, unatoč tim relativno malim gradskim brzinama nikako nije preporučljivo. Uslijed udarca, vizir je otpao s kacige, a prednji dio lica i glave završili su direktno na asfaltu. Pokušajte zamisliti o kakvim bi se tu u stvarnosti ozljedama radilo.
Plastično je to objasnio Tomislav Kučinić sa Zavoda za prometno tehnička vještačenja. Zamislite da vozite motocikl 40 ili 50 kilometara na sat i udarite u neku nepomičnu prepreku, tipa zid ili automobil koji stoji. To je poprilično ozbiljna brzina gdje nastaju teške tjelesne ozljede, a od siline udarca može nastati i smrt, poručio je Kučinić.
U izrazito nepovoljnoj godini po pitanju stradavanja, statistički gledano iznimno je važno raditi ovakve stručne radionice i na neki način prevenirati prometne nesreće. Osim toga, kod ovakvih istraživanja dolazimo do neposrednih informacija o mehanizmu nastanka štete na vozilima, i mehanizmu nastanka ozljeda putnika i vozača u konkretnom slučaju, istaknuo je Kristijan Oslić, direktor Službe za prevenciju zlouporaba i unapređenje procesa obrade šteta u Croatia osiguranju.
U prva dva testa gdje je simulirano rušenje motora automobilom, pokušalo se dovesti u korelaciju oštećenja koja nastaju na vozilu sa vrstom sudara i brzinom pri kojoj se sudar dogodio. Ovdje se uistinu radilo o malim brzinama, ali su i tu oštećenja na oba vozila bila vidljiva.
Sezona vožnje na dva kotača itekako se zbog povoljnih vremenskih prilika produljila. To sa sobom povlači i brojne nažalost negativne posljedice, a one se ovdje vide u brojci stradavanja. Od 193 ukupno stradale osobe u ovoj godini, čak 61 poginula osoba su motociklisti.