Motorevija
PRETRAGA
2024-10-16 10:55:17 , Autor: VMP
Bookmark and Share

Croatia osiguranje, Fakultet prometnih znanosti i Zavod za prometno tehnička vještačenja održali su zanimljivu i poučnu radionicu



Svaka četvrta stradala osoba u prometu ove godine je motociklist. Upravo na tu činjenicu, ali i važnost preveniranja prometnih nesreća ukazala je Croatia osiguranje u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti i Zavodom za prometno tehnička vještačenja. Održana su tri crash testa u kojima se simulirao nalet automobila na motocikle.

Prva dva bila su rušenje motocikla na parkiralištu gdje se analizirao kut udarca i nastala šteta kako na motoru, tako i na automobilu, treći je pokazao kako izgleda nalet automobila na motocikl s brzinom automobila od 40 kilometara na sat. Iako bi svi na prvu pomislili kako je riječ o relativno maloj brzini, brzini kojom se uglavnom vozimo po središtu grada, kada je riječ o prometnoj nesreći to je itekako velika brzina.

 

Nakon naleta automobila bila su vidljiva oštećenja na njemu, motociklu koji je odletio desetak metara dalje, kao i ozljede da je u stvarnosti umjesto lutke to bio vozač. Osim toga, još se jednom pokazala važnost nošenja zaštitne opreme, prvenstveno ovdje mislimo na kacigu. Lutka na motociklu imala je otvorenu, jet kacigu kakvu uglavnom viđamo kod vozača skutera koje susrećemo po gradskim ulicama. Test je pokazao kako to, unatoč tim relativno malim gradskim brzinama nikako nije preporučljivo. Uslijed udarca, vizir je otpao s kacige, a prednji dio lica i glave završili su direktno na asfaltu. Pokušajte zamisliti o kakvim bi se tu u stvarnosti ozljedama radilo.

 

Plastično je to objasnio Tomislav Kučinić sa Zavoda za prometno tehnička vještačenja. Zamislite da vozite motocikl 40 ili 50 kilometara na sat i udarite u neku nepomičnu prepreku, tipa zid ili automobil koji stoji. To je poprilično ozbiljna brzina gdje nastaju teške tjelesne ozljede, a od siline udarca može nastati i smrt, poručio je Kučinić.

U izrazito nepovoljnoj godini po pitanju stradavanja, statistički gledano iznimno je važno raditi ovakve stručne radionice i na neki način prevenirati prometne nesreće. Osim toga, kod ovakvih istraživanja dolazimo do neposrednih informacija o mehanizmu nastanka štete na vozilima, i mehanizmu nastanka ozljeda putnika i vozača u konkretnom slučaju, istaknuo je Kristijan Oslić, direktor Službe za prevenciju zlouporaba i unapređenje procesa obrade šteta u Croatia osiguranju.



U prva dva testa gdje je simulirano rušenje motora automobilom, pokušalo se dovesti u korelaciju oštećenja koja nastaju na vozilu sa vrstom sudara i brzinom pri kojoj se sudar dogodio. Ovdje se uistinu radilo o malim brzinama, ali su i tu oštećenja na oba vozila bila vidljiva.

Sezona vožnje na dva kotača itekako se zbog povoljnih vremenskih prilika produljila. To sa sobom povlači i brojne nažalost negativne posljedice, a one se ovdje vide u brojci stradavanja. Od 193 ukupno stradale osobe u ovoj godini, čak 61 poginula osoba su motociklisti.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R