Ispod masivnih oplata krije se stari triling poznat iz Benellijevih TNT-modela
Ubrzo nakon što je CF Moto, marka iz porfolija kineskog giganta Loncina, predstavila veliki tourer 1250 TR-G - kojeg pogoni stari KTM-ov LC8 – konkurentski Benelli je predstavio njegova trocilindričnog kolegu - 1200 GT-a.
Ispod masivnih oplata krije se stari triling poznat iz Benellijevih TNT-modela a koji se nije proslavio u našim brojnim usporedbama i testovima. Spojka koja konstatno zatrzava i teško se dozira, enormna potrošnja goriva (preko 10 litara), učestali kvarovi alternatora te brojni 'sitni' mehanički nedostaci konstrukcijske naravi samo su neke od često spominjanih kritika u našim tekstovima.
No, Kinezi kažu '... da su temeljito revidirali pogonski agregat, te da su svi nedostaci otklonjeni.' Naravno, sve to ćemo uzeti s velikom dozom rezerve te za sada komentirati tek njihove brojke na papiru. Trocilindarski redni motor sada iz obujma od 1209 ccm razvija 136 KS i 120 Nm, što je po tvorničkim navodima dovoljno za najvišu brzinu od 230 km/h. Stražnja cjevasta vilica nije nalik onima na prijašnjim TNT-modelima, a zatezanje pogonskog lanca je i dalje predviđeno preko ekscentra.
Benelli 1200 GT je opremljen LED-svjetlima za zavoje, radijalnim Brembo kočnicama s ABS-om, koferima i topcaseom, električno podesivim ogledalima i vjertrobranskim staklom, audio sustavom i USB-utorima, grijanim sjedalom i ručkama, TFT-instrumentima... Mislite da je tu kraj? Ne, ima toga još – GT je čak opremljen kamerama sprijeda i straga a koje vozača putem upozoravaju na potencijalnu opasnost od sudara!
Zvuči vam poznato, poput tehnologija koje se nude u svijetu automobila? Da! Naime, Benellijev matični koncern 'Quianjiang Motor' pripada velikom kineskom proizvođaču automobila Geely koji je ujedno vlasnik marki Volvo, Lotus, Lynk & Co te ima velike udjele vlasništva u Daimleru.
E sad, ako vas je bogati i sveobuhvatni paket opreme natjerao na razmišljanje, vaš interes će sigurno dodatno porasti kada čujete cijenu. Naime, Benelli u Kini za 1200 GT traži 99.800 yuana, što je oko 97.800 kuna (1 yuan = 0,98 kuna)! Trenutno nije poznato hoće li GT uopće stići u Europu i po kojoj cijeni, no usporedbe radi BMW R 1250 RT sa sličnim paketom opreme u Kini košta oko 277.000 kuna! U Hrvatskoj pak taj isti BMW cjenovno započinje na 158.846 kuna. Zaključak o mogućoj cijeni 1200 GT-a u Europi izvedite sami.