Motorevija
PRETRAGA
2023-09-20 11:36:26 , Autor: Kristijan Tićak; Foto: Motorrad, Autoscout24
Bookmark and Share

U posljednje četiri godine rabljeni su motocikli u Njemačkoj u prosjeku poskupjeli 34 posto. Podaci AutoScouta24 kažu da su najjeftiniji u rujnu, a najskuplji u veljači



Uvijek iznova se u komentarima ispod oglašenih motocikala na društvenim mrežama ponavlja zapažanje – "postaju kao vino – što stariji, to skuplji!". Iako su takvi i slični komentari zapravo čisto gubljenje vremena (jer svatko za svoj motocikl može tražiti koliko želi, a tržište odlučuje što prolazi a što ne), uvijek se iznova provlači zapažanje da su se neki motocikli kao rabljeni cjenovno opasno približili cifri koju su njihovi vlasnici nekada platili za njih dok su bili novi.

 

Konkretno, ilustrirat ćemo na primjeru Yamahe MT-07. U premijernoj godini (2014.) Yamaha Motor Hrvatska je MT-07 (bez ABS-a i s tri godine jamstva) nudila po cijeni od 46.900 kuna tj. 6253 eura. Spretnim pregovaranjem s lokalnim trgovcem, tu ste cijenu još mogli malo korigirati naniže, ili primjerice dogovoriti gratis servis. Danas pak za rabljeni iz tih godina (2014.-2016.), s 40 do 60 tisuća kilometara, vlasnici traže od 5000 do 6000 eura! Dakle, skoro koliko je koštao novi MT-07 2014. godine.

No, bacite li pogled na aktualnu cijenu nove Yamahe MT-07, shvatit ćete koliko je novac u tom vremenu zapravo izgubio na vrijednosti. U osnovi isti motocikl, poboljšan u nekim tehničkim (ABS, instrumenti, LED itd.) ili vizualnim detaljima (dizajn, boje) sada u Yamahinom akcijskom cjeniku košta 8499 eura tj. 7999 eura ukoliko je riječ o izvedbi Pure.

 

U Njemačkoj, velikom bazenu rabljenih koji je itekako interesantan i nama Hrvatima, situacija je vrlo slična. Kolege iz Motorrada prenijeli s istraživanje oglasnika AutoScout24 koje otkriva da je rabljeni motocikl na njihovim stranicama tijekom 2023. u prosjeku koštao 8780 eura, što je 34,3 posto više nego 2019. godine. Posljedica je to rasta cijena novih motocikala a koji su za sobom 'povukli' i one rabljenih.

 

Razvoj cijena na Autoscoutu24 u usporedbi s 2019. ide samo u jednom smjeru - prema gore! Od 2019. do 2020. cijene su porasle u prosjeku za 7,55 posto (na 7033 eura), u 2021. su u prva tri mjeseca bile znatno iznad prethodne godine, da bi se tijekom ostatka godine stabilizirale (na prosječnih 7398 eura). Godina 2022. započela je normalnim rastom cijena u visini od nekoliko postotaka, s početkom rata u Ukrajini cijene su doživjele blagi uzlazni trend. Tek je u srpnju 2022. tržište rabljenih motocikala u Njemačkoj je doista zaživjelo. Do prosinca 2022. prosječne cijene na Autoscoutu24 porasle su za 8,88 posto tj. na 8055 eura.



Ovakva se razina rasta cijena neprimjetno nastavila i u 2023. te osim uobičajenih sezonskih fluktuacija, ostala znatno iznad onih u 2022. godini. Zaključno s kolovozom 2023. cijene su bile devet posto više nego prethodne godine, s prosjekom od 8780 eura. Isto tako, podaci stranice Autoscout24 jasno pokazuju da su cijene najviše u veljači (7937 eura) dok su u rujnu najpovoljnije (prosjek od 7.081 eura).

Da zaključimo: počevši od 2019. godine, prosječna cijena rabljenih motocikala na portalu AutoScout24 u Njemačkoj porasla je za više od 34 posto. Istodobno, prema podacima njemačkog KBA-a (savezno tijelo nadležno za promet) u istom je razdoblju broj prodanih rabljenih motocikala pao za 6,1 posto, tj. s oko 510.000 na 479.000.




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R