U posljednje četiri godine rabljeni su motocikli u Njemačkoj u prosjeku poskupjeli 34 posto. Podaci AutoScouta24 kažu da su najjeftiniji u rujnu, a najskuplji u veljači
Uvijek iznova se u komentarima ispod oglašenih motocikala na društvenim mrežama ponavlja zapažanje – "postaju kao vino – što stariji, to skuplji!". Iako su takvi i slični komentari zapravo čisto gubljenje vremena (jer svatko za svoj motocikl može tražiti koliko želi, a tržište odlučuje što prolazi a što ne), uvijek se iznova provlači zapažanje da su se neki motocikli kao rabljeni cjenovno opasno približili cifri koju su njihovi vlasnici nekada platili za njih dok su bili novi.
Konkretno, ilustrirat ćemo na primjeru Yamahe MT-07. U premijernoj godini (2014.) Yamaha Motor Hrvatska je MT-07 (bez ABS-a i s tri godine jamstva) nudila po cijeni od 46.900 kuna tj. 6253 eura. Spretnim pregovaranjem s lokalnim trgovcem, tu ste cijenu još mogli malo korigirati naniže, ili primjerice dogovoriti gratis servis. Danas pak za rabljeni iz tih godina (2014.-2016.), s 40 do 60 tisuća kilometara, vlasnici traže od 5000 do 6000 eura! Dakle, skoro koliko je koštao novi MT-07 2014. godine.
No, bacite li pogled na aktualnu cijenu nove Yamahe MT-07, shvatit ćete koliko je novac u tom vremenu zapravo izgubio na vrijednosti. U osnovi isti motocikl, poboljšan u nekim tehničkim (ABS, instrumenti, LED itd.) ili vizualnim detaljima (dizajn, boje) sada u Yamahinom akcijskom cjeniku košta 8499 eura tj. 7999 eura ukoliko je riječ o izvedbi Pure.
U Njemačkoj, velikom bazenu rabljenih koji je itekako interesantan i nama Hrvatima, situacija je vrlo slična. Kolege iz Motorrada prenijeli s istraživanje oglasnika AutoScout24 koje otkriva da je rabljeni motocikl na njihovim stranicama tijekom 2023. u prosjeku koštao 8780 eura, što je 34,3 posto više nego 2019. godine. Posljedica je to rasta cijena novih motocikala a koji su za sobom 'povukli' i one rabljenih.
Razvoj cijena na Autoscoutu24 u usporedbi s 2019. ide samo u jednom smjeru - prema gore! Od 2019. do 2020. cijene su porasle u prosjeku za 7,55 posto (na 7033 eura), u 2021. su u prva tri mjeseca bile znatno iznad prethodne godine, da bi se tijekom ostatka godine stabilizirale (na prosječnih 7398 eura). Godina 2022. započela je normalnim rastom cijena u visini od nekoliko postotaka, s početkom rata u Ukrajini cijene su doživjele blagi uzlazni trend. Tek je u srpnju 2022. tržište rabljenih motocikala u Njemačkoj je doista zaživjelo. Do prosinca 2022. prosječne cijene na Autoscoutu24 porasle su za 8,88 posto tj. na 8055 eura.
Ovakva se razina rasta cijena neprimjetno nastavila i u 2023. te osim uobičajenih sezonskih fluktuacija, ostala znatno iznad onih u 2022. godini. Zaključno s kolovozom 2023. cijene su bile devet posto više nego prethodne godine, s prosjekom od 8780 eura. Isto tako, podaci stranice Autoscout24 jasno pokazuju da su cijene najviše u veljači (7937 eura) dok su u rujnu najpovoljnije (prosjek od 7.081 eura).
Da zaključimo: počevši od 2019. godine, prosječna cijena rabljenih motocikala na portalu AutoScout24 u Njemačkoj porasla je za više od 34 posto. Istodobno, prema podacima njemačkog KBA-a (savezno tijelo nadležno za promet) u istom je razdoblju broj prodanih rabljenih motocikala pao za 6,1 posto, tj. s oko 510.000 na 479.000.